Suzuki Bandit 1200-tråden

Fick min bakdämpare i dag! :banana

Ska bli kul att se hur stor skillnad det blir:D
 

Bifogat

  • Dämpare.jpg
    Dämpare.jpg
    141.3 KB · Visningar: 123
Kamkedja?

Är det vanligt att det smäller lite från..troligen..kamkedjan när Banditen är kall?Ljudet försvinner efter en liten stund , kamkedje sträckaren jobbar väl på oljetryck? Kör på helsyntet,hojen gått 1300 mil.Min förra hoj (bandit) lät lika...

leffe
 
Hej,

Är det någon som har ett par Mikuni RS 38 eller Keihin FCR 39 till salu som passar bandit 1200 / GSXR 1100 Luft/olja?

PM:a mig!

Mvh
Tobbe
 
Kliver in i eran tråd och frågar om någon av er är intresserade av en monteringssats för wingrack? :rolleyes:

Har en sats ligger, vet dock inte om det skiljer nåt mellan årsmodellerna?

Men dra iväg ett PM om ni är intresserade
 
Är det vanligt att det smäller lite från..troligen..kamkedjan när Banditen är kall?Ljudet försvinner efter en liten stund , kamkedje sträckaren jobbar väl på oljetryck? Kör på helsyntet,hojen gått 1300 mil.Min förra hoj (bandit) lät lika...

leffe

Hej. Hör också att vid 2000-3000 varv när hojen är kall blir det ett knäpp ljud från motorn....undrar med vad det kan vara...
 
jag har kollat massvis med gånger efter tuning på b12or här i forumet, och jag vet att det finns en hel del info om det här i tråden! Men, (och nu kan jag ha missat något) jag skulle blivit mkt nöjd om det dök upp en tråd för rent b12 mek i mekhörnan så att man lätt kan se hur " moddarna går till etc. Jag har läst en del på brinks hemsida men som amatörpillare har jag lite svårt att förstå, spec när det står på engelska.
Jag vet att det finns extremt mycket kunskap här och det vore ju synd om man missade den :). så nån som vet vad han pratar om borde skapa en ny tråd med diverse trim-metoder simpla som avancerade för att stilla oss effekt-sugna novicer!

tex:
luftburksmoddarna för olika modell?
kamaxel byten för olika modell?
kanske kopplingsbyten från gsxr till b12?
förhållandet mellan diverse gsxr till b12, vad kan man flytta över? vad passar?
förgasare och dyno?
etc etc, u name

hoppas jag inte blir krossad av trådryttare nu :):gnissla
 
Tjena gott folk!!

Var och bänkade b12a i går hos Sölle Racing i Ystad.
Fick ut 109.5hk och 106Nm:yoparty, dock var den lite snål över hela registret vilket inte e så bra.:huvet

Har beställt 115 main och ska höja nålarna till sitt högsta läge. Sen får vi testa igen.

Den nya bak dämparen var en mycket bra uppdatering! Helt annan känsla:tummenupp
 
Nu behövs eran hjälp omgående!!! Till att börja med har jag gjort bort mig vid inköp av stötdämpare. Jag har köpt en gsxr 1100 bakstötdämpare, årsmod.88. Det visade sig att den INTE hade en gaffel som nedre fäste. Någon som har ett tipps??
Min andra fundering: Om man ska byta ut förgasarbryggan- vilka passar och är bestyckningen den samma??
Snälla svara snabbt.
 
Faen då..... ingen i SKåne här i tråden som kan tänka sig att hjälpa en hojbroder kolla på en B12'a?
 
Nu behövs eran hjälp omgående!!! Till att börja med har jag gjort bort mig vid inköp av stötdämpare. Jag har köpt en gsxr 1100 bakstötdämpare, årsmod.88. Det visade sig att den INTE hade en gaffel som nedre fäste. Någon som har ett tipps??
Min andra fundering: Om man ska byta ut förgasarbryggan- vilka passar och är bestyckningen den samma??
Snälla svara snabbt.

Ang. stötdämparen har jag inga bra tips tyvärr, annat än att köpa en som passar..
Förgasarbrygga passar allt från CV36, CV38 & CV40. Den större skulle jag bara sätta på om du har större kubik. Det finns även RS36, RS38 & RS40. RS38+40 är också för större kubik.
Sedan skall alla förgasare bestyckas enligt din motors "behov".

Lycka till.
 
Nu behövs eran hjälp omgående!!! Till att börja med har jag gjort bort mig vid inköp av stötdämpare. Jag har köpt en gsxr 1100 bakstötdämpare, årsmod.88. Det visade sig att den INTE hade en gaffel som nedre fäste. Någon som har ett tipps??
Min andra fundering: Om man ska byta ut förgasarbryggan- vilka passar och är bestyckningen den samma??
Snälla svara snabbt.

Jag monterade en dämpare från en gixxer k7, passar kanon:tummenupp

Faen då..... ingen i SKåne här i tråden som kan tänka sig att hjälpa en hojbroder kolla på en B12'a?

Var och när?
Har ev lite tid över på lördag.
 
Last edited:
Hallo.
Min Bandit är lite darrig på låga varv, tomgången pendlar gärna från 1000 o upp till 1300 varv. När jag har kört en sväng i högre hastighet och kommer in i tätort o (kanske) stannar vid ett rödljus så är tomgången uppe i 2000 varv. Lägger jag i en växel o bromsar för att tvinga ned tomgången så stannar den oftast där.
I övrigt går den fint i högre hastigheter.
Nån som har nån teori vad det kan bero på? Har originaldämpare fast Dynojet monterat.
 
Jag brukar vanligtvis få sänka tomgången lite när hojen har fått gå varm... Därmed höja den lite när jag startar från kallstart.. Tycket inte det är så besvärligt när skruven sitter så lätt-tillgänglig och ettans växel glider i fan så mycket mjukare vid en tomgång på 8-900 varm jämfört med upp över 12-1300 rpm
 
Så... kanske ett B12 köp nära förestående då :D
Några frågor:

*Vad kostar nya dogbones (höjning) och var köper ni?

*Vilka GSXR bakdämpare är plug-n-play? Vilken av dem är "mest dämpare för pengarna" s a s?

*Finns det någon "cartridge" variant på fjädrar som går i originalgaffeln? Tips på vad/var man handlar?

*Vad kostar ombestyckning och vilka munstycken ska man ha till dels gen1(95-00) och dels gen2(01-05) när man gör 2-tums modden (och byter rykrör givetvis)?

*Är det 5½" eller 6" bakfälg på dem?

*Tips på sjyssta crossstyren som passar rakt i original-risers?

*Tips på billiga men skapliga slip-on/bolt-on? (Gärna "hi-mount" eller "GP style" )

Några exempel:
GP-style
BANDIT%20GROWLER.jpg


Hi-mount
bndt_highpipe_main.jpg
 
Någon som bytt ut sina mätare(fart/tank/varv) mot något annat och möjligtvis vill sälja sina original? har en 1200 från 98 så alla från 96-00 borde väl passa rakt av tror/hoppas jag. Dra iväg ett PM om ni har liggandes och vill sälja.
 
Var hos mc handlarn i dag och handlade lite.
Så nu har man att göra ikväll!!:tummenupp

nja får väl ta imorgon kväll osså kanske.

Klossar fram, 14kugg framdrev och mainjets 115.
 

Bifogat

  • Bild0016n.jpg
    Bild0016n.jpg
    170.6 KB · Visningar: 103
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top