2. Vart får man tag på svinglager till banditen, lelles har till många men bandit står ej med i listan.
Tacksam för snabba svar!
Kolla med http://www.mc-shopen.se/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2. Vart får man tag på svinglager till banditen, lelles har till många men bandit står ej med i listan.
Tacksam för snabba svar!
Hej,en snabbfråga....Vad är det för fjädringslängd,dvs fullt utslag på framgaffeln ,bandit 1200-04?Funderar på att montera ett smalt extraljus under plasten på kåpan för att kompensera det vissna halvlyset
hälsn holm
jag har kommit på,om man filar bort inre styrtappar från en helljuslampa,tar o-ringen från orginal halvljus,sätter den på helljuslampan (det blir dubbla!)och lirkar in densamme i halvljushålet,så funkar det.Jag har provat.Visserligen blir toppen ej svart,men man kan inte få allt!Effektmässigt borde det ej vara några problem ,eftersom helljuset ligger på 60-65W.Någon som vet om ett V&H avgassytem (helsystem) från en GSX 1100 EF -87 passar direkt på banditen.
Om det gör det, blir det nån större effektskillnad mot att bara ha slutburk?
...skippar nog ide`n m extraljus under gaffeln hälsn holm
Tips är att dra kloka kablar och koppla både hel- och halvljus över varsitt relä (för att slippa ~2 V spännings förlust!!) samt köpa clas ohlsons art.nr 34-6466 H4 Lampa Philips Premium +30% 60/55 Watt 35,00 kr. Billigaste och enklaste för vettigt ljus...annars finns alltid xenon![]()
Relätipset kan var något, men Gen2 banditerna har inte H4 lampor utan en HB3(60W) och en HB4(51W) , vanligast på Usa-bilar.
Jag har sett att många höjer hojen bak genom att sätta några mm KORTARE hundben i länkaget vid bakstötdämparen....Om jag nu vill sänka baken 15-20 mm
hur mkt bör jag då FÖRLÄNGA hundbenen ? Har sett på BANDIT HEAVEN en ritning men den gäller höjning( 6mm ska ge ca 1" höjn.)En kompis till mig köpte ett par kamar som skall vara till en Gixxer 1100 86-90 enligt säljaren i Tyskland. Köpte dom av han idag för framtida trim på en lite billigare hoj (Bandit 1200) än nuvarande. Lite osäker på var dom suttit från början 750/1100 årsmodell? På ena sidan av insugskamen står det: 27A IN M
och på andra: R2 R. Någon som känner igen modellen?![]()

såhär lyder den ultimata banditfrågan : blir det nån bakhjulskörning med en orginal 1200 utan att ryckkoppla ? detta är ju A och O![]()
hehe, lätt avhjälpt genom att gå upp 50-100 kg och bara sitta på passagerar delen av sadeln hedanefter ;P
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |