Suzuki Bandit 1200-tråden

andersbrink skrev:
Om du har 11:1 eller högre i kompression kan det vara befogat med 98, annars inte. Originalbanditen med 9.5:1 kan köra på 91 oktan om det kniper. 95 är optimalt.

Planad topp 0,8mm, kommer inte ihåg vad kompressionen blev... :huvet

Men det vet ja att du vet.. :lol
 
B-400 skrev:
Planad topp 0,8mm, kommer inte ihåg vad kompressionen blev... :huvet

10.6:1. Tanka 98 och köp hem E85 (mycket billigare än K-sprit) som du har hemma och pytsa i 1 liter efter varje tankning. Alternativt 95 oktan om den inte spikar vid 6500 varv på fullgas - för det är runt det varvtalet den kan spika, dvs vid varvtalet för maximalt vridmoment (vid det maximala förbränningstrycket).
 
Mini Blinkers och Seat Pipes Till Min Bandit 600 S -02

Jag tänkte försäka fixa mini blinklers till min Bandit 600 S -02 och undrar var hittar men sådana? vad kommer dom kosta? fram kan jag tänka mig inte är så svårt med hur gör man bak? jag är totally newbie på detta så förklara så bra det bara går och hoppas att jag inte ska klanta till det :D

Hur är det med seat pipes till en Bandit? finns det? sådana som går under och ut där bak. Har frågat detta innan men vet inte var det var och det kommer ta en tid att leta fram :D

Tank u all
/regards Cel
 
Last edited:
CeltaniC skrev:
Jag tänkte försäka fixa mini blinklers till min Bandit 600 S -02 och undrar var hittar men sådana? vad kommer dom kosta? fram kan jag tänka mig inte är så svårt med hur gör man bak? jag är totally newbie på detta så förklara så bra det bara går och hoppas att jag inte ska klanta till det :D

Hur är det med seat pipes till en Bandit? finns det? sådana som går under och ut där bak. Har frågat dett ainnan men vet inte var det var och det kommer ta en tid att leta fram :D

Tank u all
/regards Cel

Går det inte att byta ut blinkarna rakt av bara? :va
Blinkare finns hos alla välsorterade mc-handlare.

Seatpipes finns inte att köpa vad jag vet, men bandit-tomsa har gjort ett par ruskigt snygga. kolla här
 
Elgasen skrev:
Går det inte att byta ut blinkarna rakt av bara? :va
Blinkare finns hos alla välsorterade mc-handlare.

Seatpipes finns inte att köpa vad jag vet, men bandit-tomsa har gjort ett par ruskigt snygga. kolla här
Ingen aning därför jag frågar ;) ja jag kommer ihåg att jag såg dom bilderna på Tomsa's Bandit, ruskigt snygga! :Bugar jag hade inte tackat nä till dom :tummenupp
 
CeltaniC
Du lär behöva adaptrar eller klippa i orginalsladdarna om du skall byta blinkers. Dessutom är det inte dumt med adapterplattor för hålen i kåpan och stänkskärmen. Se www.touring.se 69-6032 adapterplatta och 69-6028 adaptersladd. Orginalblinkarna sitter med en M6 mutter och innanför den sitter en metallplatta formad som blinkersens fäste. Återanvänd den men sätt de nya blinkersen i de stora hålen i gummigenomföringen.
 
Anders R skrev:
CeltaniC
Du lär behöva adaptrar eller klippa i orginalsladdarna om du skall byta blinkers. Dessutom är det inte dumt med adapterplattor för hålen i kåpan och stänkskärmen. Se www.touring.se 69-6032 adapterplatta och 69-6028 adaptersladd. Orginalblinkarna sitter med en M6 mutter och innanför den sitter en metallplatta formad som blinkersens fäste. Återanvänd den men sätt de nya blinkersen i de stora hålen i gummigenomföringen.
Tack för informationen :tummenupp men var hittar jag mini blinkerna? är det bara att beställa ett par för att alla passar eller är det speciella?
 
Idag gjorde Turbo-Banditen 402 meter på 8.72/269 km/h och nådde finalen i Stockholm Open på en trippel räkmacka. Synd att soppapumpen torskade, fast mot Matte Bohlins Busa var det inte så mycket att göra åt när han körde 8.63 i finalen.
 
andersbrink skrev:
Idag gjorde Turbo-Banditen 402 meter på 8.72/269 km/h och nådde finalen i Stockholm Open på en trippel räkmacka. Synd att soppapumpen torskade, fast mot Matte Bohlins Busa var det inte så mycket att göra åt när han körde 8.63 i finalen.
:yoparty :yoparty :yoparty
 
CeltaniC skrev:
Tack för informationen :tummenupp men var hittar jag mini blinkerna? är det bara att beställa ett par för att alla passar eller är det speciella?

Miniblinkare är universalprylar, bara att välja och vraka. :banana
diodblinkers är ju fina... :tummenupp
 
andersbrink skrev:
Idag gjorde Turbo-Banditen 402 meter på 8.72/269 km/h och nådde finalen i Stockholm Open på en trippel räkmacka. Synd att soppapumpen torskade, fast mot Matte Bohlins Busa var det inte så mycket att göra åt när han körde 8.63 i finalen.


Mycket trevliga tider med en Bandit...... :tummenupp
 
Besiktningen gillar inte riktigt "flush mounted" blinkers i fram över de gamla hålen. Jag fick iofs igenom min efter lite kverulerande. Om du monterar blinkers på "pinne" är du iaf tvärsäker på att den blir godkänd.
 
Min Bandit har börjat slira på kopplingen. Jag har gjort 2" modden men inget annat. Bör jag byta ut en orginalfjäder mot en barret i kopplingen eller bör jag behålla båda orginalfjädrarna och montera en barret i kopplingen? :va
Vill absolut inte att den ska slira, men jag vill samtidigt inte att den ska vara trögjobbad om det inte är nödvändigt.
 
Elgasen skrev:
Min Bandit har börjat slira på kopplingen. Jag har gjort 2" modden men inget annat. Bör jag byta ut en orginalfjäder mot en barret i kopplingen eller bör jag behålla båda orginalfjädrarna och montera en barret i kopplingen? :va
Vill absolut inte att den ska slira, men jag vill samtidigt inte att den ska vara trögjobbad om det inte är nödvändigt.

Peta i en orginal GSX-R1100 fjäder :tummenupp Det enda du behöver göra är att plocka bort den lilla "distansfjädern/ringen" bakom orginal fjädrarna.
Du kör altså med 2 orginalfjädrar + 1 GSX-R 1100 fjäder, 3 totalt.

Jag köpte min av Marklund för 60:-

Min slirar ICKE längre.
 
Urbota dum tummen-mitt-i-handen fråga:

Går det att justera utväxlingen på gasen, så jag slipper vrida så mycket på handtaget?
(jämför med Hobbex moppe-snabbgashantag)
Det känns som om man måste ta om greppet för att kunna vrida på fullt, eller så tappar man greppet om handtaget. Det känns viktigare att ha bra grepp om handtaget i alla lägen när man busar med hojen, än att kunna reglera gasen med millimeter-precision. Tanken var att minska vrid-utslaget med ca 30 grader eller liknande.
 
Jugge_c skrev:
Jag köpte min av Marklund för 60:-

Min slirar ICKE längre.

Beställde en idag av honom, 65kr! :mad: :D
Sen om det är en gsxr-1100 eller inte har jag inte en aning om, men den ska vara hårdare än orginal iaf.
 
...och idag torsk med 0.01 sekund i finalen på Uppsala Open. Nytt hastighetsrekord på 402 m, hela 281.13 km/h :)

/tvåan

andersbrink skrev:
Idag gjorde Turbo-Banditen 402 meter på 8.72/269 km/h och nådde finalen i Stockholm Open på en trippel räkmacka. Synd att soppapumpen torskade, fast mot Matte Bohlins Busa var det inte så mycket att göra åt när han körde 8.63 i finalen.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top