Suzuki Bandit 1200-tråden

14 t. drev og kjede

Jeg kjøpte original drevpakke med DID "gull" X-kjede på eBay for ca 1000,-.
Det ville kostet ca 2500,- i butikk her. Så nå har jeg både originaldrev og 14 og 47 t. drev hvis jeg får lyst til å veksle litt. Mulig jeg prøver med 47 t. bak bare for å vite hvordan det blir. Skiftet kjede hos forhandler fordi jeg ville ha kjedelåsen klinket for å være helt sikker.

Goddag alla banditfantaster!!

Vill bara säga att jag igår blev ägare av en liten läckerbit på 1200cc :yoparty

riktigt kul hoj :banana

Vi ses på vägarna och kör som folk!!

Ok jag ger upp. Jag har letat efter färgkoden i en timma nu och hittar inget överensstämmande nummer nånstans som kan härleda till en färg. Hittar inget under tanken som jag har hört att det ska finnas.
Är det någon här som kan se vilken färg som hojen kan tänkas ha (har bilder i garaget). Enligt listan så borde det vara antingen 22U eller YC6 som är de enda jag kan se som rödaktiga i färglistan för Bandit 1200.
Tack på forehand

http://www.colorrite.com/matrix-step1.cfm?type=2

Jag ska åka söderut i sommar. Om jag blivit rätt informerad så finns ínte 95 oktanig bensin att köpa i Tyskland. Jag har en orginal Bandit 1200-98 förutom 2" mod. Bör jag köra på E10 eller 98 oktan?

Jag ska åka söderut i sommar. Om jag blivit rätt informerad så finns ínte 95 oktanig bensin att köpa i Tyskland. Jag har en orginal Bandit 1200-98 förutom 2" mod. Bör jag köra på E10 eller 98 oktan?

Tjena, har för mig att jag har läst att det funkar att köra på E10 men att det inte är bra i långa loppet. Hög andel vatten i det bränslet?
Själv kör jag alltid på 98 oktan.

Då får väl även jag ställa mig till skaran som har en stortjuv. Getodlarens (på forumet) gamla.

Har bara haft den i två dagar men är ruskigt nöjd med den än så länge. Det är ett riktigt schysst drag i den, även om den inte verkar ha borrad luftburk osv. Den har dock ett slip-on (besiktningsbart) och ingen plugg på luftburken. Alltid gör det något på effekten.

Det finns utmärkt 95 oktan i Tyskland, fast de kallar den super.
E10 är väl 95.

Nån som har kört sin orginalbandit i bromsbänk mer än jag? Hur mycket effekt isåfall?
Jag skulle ha enl testen 123 hk i motorn. Kan det verkligen stämma? Visst e den pigg men i allafall? Har ju orginaldämpare och inte ens uppborrad luftburk.Allt original:-)

hej tänkte kolla om någon har ett bolt on ,slipon till en bandit 1200 99 ..det är 3 bultad dämpare .... och även om någon har några tips på övriga uppgraderingar?

b 12 -99 slippon 2" modd sport filter grund bestyckning till detta ????

har nu lyckats hitta en kolfiberdämpare som åker på sen tänkte jag slänga dit ett stage 1 kitt i vinter nålar munstycke + filter ...tror ni det blir bra att sätta 4 öppna filter på? givetvis med nya munstycke på ..någon som kan rekomendera storlek på munstycke + nålläge ..mvh

har nu lyckats hitta en kolfiberdämpare som åker på sen tänkte jag slänga dit ett stage 1 kitt i vinter nålar munstycke + filter ...tror ni det blir bra att sätta 4 öppna filter på? givetvis med nya munstycke på ..någon som kan rekomendera storlek på munstycke + nålläge ..mvh

Hakar på denna fråga.
Om jag slänger på öppna luftfilter, alltså tar bort luftburken.
Hur mycket behöver man ändra på då? Förrutom bestyckning på förgasarna. Är det slangar osv som man behöver styra om eller liknande?

Jag har själv inte kollat hur det ser ut under tanken och kring luftburken men det borde väl någon här veta...

Orginal luftfilter ska räcka upp till ca 150hk.
Jag skulle rekommendera följande till en orginal Bandit 96-00:
- Öppnare ljuddämpare.
- 2" hål i luftburken.
- Byta munstycken.
- Stötdämpare från GSXR 750/1100 runt årsmodell 91.
- Öhlinsfjädrar i framgaffel.

Nån som har kört sin orginalbandit i bromsbänk mer än jag? Hur mycket effekt isåfall?
Jag skulle ha enl testen 123 hk i motorn. Kan det verkligen stämma? Visst e den pigg men i allafall? Har ju orginaldämpare och inte ens uppborrad luftburk.Allt original:-)

Jag hade 97hk på bakhjulet på min bandit helt orginal i en något snål bänk,
(jag hade dock plockat bort packväskorna ;))

Orginal luftfilter ska räcka upp till ca 150hk.
Jag skulle rekommendera följande till en orginal Bandit 96-00:
- Öppnare ljuddämpare.
- 2" hål i luftburken.
- Byta munstycken.
- Stötdämpare från GSXR 750/1100 runt årsmodell 91.
- Öhlinsfjädrar i framgaffel.

vart ska dom 2 hålena i luftburken vara och hur stora ?

Jag fick ut 111hk i bänken, och då satt det en slipon på. inget pill på luftburk eller annat

123hk låter mycket tycker jag!

ja då har man blivit av med symaskinsljudet för att få ett dovt och vrålande sound ! ..det får man tacka yoshimura för :yoparty

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!