Suzuki Bandit 1200-tråden

Bandit1200 skrev:
Jag gissade också på förvärmning men har fått lite olika bud hos Suzukis egna återförsäljare / verkstäder. Ett av buden är att det tydligen finns spjäll som styr luftmängden och att det handlar om givare till dessa. Nu har jag skickat ett mail till KGKSuzuki, vi får väl se vad/om de svarar.

Bifogar svar som jag fick fr KGK Suzuki idag:

Hej,
De värmer upp förgasarna så att bensinen inte fryser vid kall väderlek.

Med vänlig hälsning
KGK Suzuki AB

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Torbjörn Gartsjö [mailto:torbjorn.gartsjo@telia.com]
Skickat: den 30 mars 2005 19:31
Till: Wahlberg, Pernilla

Ämne: Fråga om förgasarna på 1200:a Bandit -04:a

Vilken funktion har de elanslutningarna som går in i flottörhusen (en anslutning på undersidan av varje förgasare).

Mvh
Torbjörn

Bandit1200 skrev:
Bifogar svar som jag fick fr KGK Suzuki idag:

Hej,
De värmer upp förgasarna så att bensinen inte fryser vid kall väderlek.

Med vänlig hälsning
KGK Suzuki AB

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Torbjörn Gartsjö [mailto:torbjorn.gartsjo@telia.com]
Skickat: den 30 mars 2005 19:31
Till: Wahlberg, Pernilla

Ämne: Fråga om förgasarna på 1200:a Bandit -04:a

Vilken funktion har de elanslutningarna som går in i flottörhusen (en anslutning på undersidan av varje förgasare).

Mvh
Torbjörn
:3freak
Hur har man tänkt :va ..... :hihi Jag vet ju inte fryspunkten på bensin, men det låter lite överarbetat...... Jag åker nog inte hoj den dagen då bensinen fryser i alla fall :fyllisar

Beställde en liten regplåt i onsdags. Snabb leverans, kom idag. Men ärligt talat hade jag nog kunnat prestera samma resultat hemma i garaget (om inte bättre). Nåja, den är i alla fall liten.

Bakskärmen har fått ett nytt utseende, endast 1/5 del är kvar. Återkommer med bilder när skattemärket kommit så at jag kan montera regskylten.

Så var modden av bakskärmen klar och miniregplåten monterad.
OBS! Budgetvariant. Orginalskärmen kapad. Blev ändå hyfsat bra tycker jag.

Bifogat

• Bandit ass noreg.JPG
    Bandit ass noreg.JPG
    83.8 KB · Visningar: 191
Styre

Körde en 15 mils sväng idag, och kände att ett annat styre vore bra. Fast slangarna verkar ganska tajta. Hur brett styre kan man sätta på, eller måste man byta slangar?

Lajf skrev:
Körde en 15 mils sväng idag, och kände att ett annat styre vore bra. Fast slangarna verkar ganska tajta. Hur brett styre kan man sätta på, eller måste man byta slangar?

Ett crosstyre typ Renthal passar rakt av.

Någon som vet vad den lilla rutan som sitter på vissa N hojar kostar hos en Suzuki handlare?

Eller om någon av er kanske sitter p åen som ni vill bli av med? :)

panik!!!!!!

hallo!!!

va ute å åkte premiärtur i sön,upptäkte då att den läcker olja uppe på ventilkåpan!!!!!!

e det nån som har en aning vartdet kan vara som läcker.....så hör på förhand.

engel skrev:
hallo!!!

va ute å åkte premiärtur i sön,upptäkte då att den läcker olja uppe på ventilkåpan!!!!!!

Hämtade min hoj från claessons i fredags! mycket härlig!! :tummenupp Är helt klart grymt nöjd! :tummenupp :banana :yoparty
Kan tillägga att den läckte på samma sätt, är mycket dålig på motorer men enligt claessons så var det en skruv precis brevid tändstiftet som hade någon typ av packning som hade kommit på sne... Säkert någon annan som vet bättre än jag.. :7peta

engel skrev:
hallo!!!

Kolla skruvarna som håller ventilkåpan,det skall sitta en packning där
Dom kan försvinna vid servicear har jag märkt :gnissla

De fyra bajobultarna ovanpå ventilkåpan har en Service Bulletin från Suzuki. Den innebär att om man har problem med läckade bult/packning får man 4 nya monterade - på Suzuki's bekostnad. Din MC-handlare är det som hanterar det.

När man justerat ventiler etc och monterar tillbaks ventilkåpan är det VÄLDIGT lätt hänt att packningen runt tändstiftshålet hamnar på sniskan. Då pissar det olja ur dräneringshålet på framsidan av cylinderarna vid utblåset.

Tjosan......

Så kom det tillslut.. Mitt efterlängtade rytrör :yoparty

Vilket ljud :Bugar och vilken skilnad i motorkaraktär det blev.... :D :D *tjohoooo*

Nu blir det fort som fan att beställa tid för bänkning. Moddning av luftburk kommer att ske då också.
Någon som tror den går för snålt nu när man bytt system :confused:

Mvh Jugge.

Bifogat

• DSC01058.JPG
    DSC01058.JPG
    140 KB · Visningar: 204
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey