Suzuki Bandit 1200-tråden

Hayabusadämparen ska passa rätt i också, även R1000 K7-K8.

en svetsloppa löser dina svampiga gaffel problem :)

förresten, har du fixat dina blinker så dom blinkar rätt? o vilket motstånd haxxa du loss isf?

Har inte fått hem alla grejer än så har inte börjat skruva.... men tydligen ska det funka att byta ut blinkersreläet bara istället för att jiddra med motstånd. Nån som testat? :va
 
Last edited:
När jag bestyckar om... MÅSTE man upp i en bromsbänk eller går det att få till det rätt bra ändå? Rekommenderad setup att börja med? (annat avgas, filter och 2" mod)
 
När jag bestyckar om... MÅSTE man upp i en bromsbänk eller går det att få till det rätt bra ändå? Rekommenderad setup att börja med? (annat avgas, filter och 2" mod)

Det finns inga måsten...
Du märker om den inte går som den ska eller om det smäller och tjoffar...
Det är absolut enklast att få till bestyckningen i bänk, det går mycket fortare också. Istället för att försöka testa sig fram ute på vägarna i Bagis...
Personligen hade jag monterat ihop allt enligt rekomendationerna, sedan provat köra lite och se hur den går. Sedan upp i bänk för att se så den i alla fall inte går snålt någon stans..
Keep up the good work! :)
 
Det finns inga måsten...
Du märker om den inte går som den ska eller om det smäller och tjoffar...
Det är absolut enklast att få till bestyckningen i bänk, det går mycket fortare också. Istället för att försöka testa sig fram ute på vägarna i Bagis...
Personligen hade jag monterat ihop allt enligt rekomendationerna, sedan provat köra lite och se hur den går. Sedan upp i bänk för att se så den i alla fall inte går snålt någon stans..
Keep up the good work! :)

Det kliar i fingrarna, grejerna ligger på posten och väntar men de har ju stängt de rackarna! Ska nog få ut paketen imorgon, yaaay!

Nu är det ju som sagt originalbestyckat och jag har inte rört luftburken än... det är bara filter och bolt-on på (med en db killer i så den andas säkert inge bättre än original just nu). Hojen drar på fint redan från tomgång och upp till 4000 varv, där har den en svacka kraftmässigt samtidigt som det känns anträngt där, det finns vibrationer som inte finns nån annanstans i registret där... det håller i till ca 4500 varv då verkar den "lugna ner sig" lite och piggnar till igen sen går den rätt fint uppöver mot rödstrecket.

Fråga: Är svackan i mellanregistret normalt för en b12 som man inte öppnat andningsvägarna riktigt på? och beror den "ansträngda" känslan mellan 4000 och 4500 varv på detta? den känns nämligen som att den skriker efter mera soppa/luft där samtidigt som det vibrerar lite... vill bli av med den där ansträngda känslan just där och undrar om jag blir av med den när motorn får mer soppa
 
ställde samma fråga i en annan tråd men gör det även här.

har en bandit 96. bakre dämparen har en maxvikt på 160 kg.
jag väger 120 och tjejen 75.... enkel matte säger mig att jag behöver byta, men det är jättesvårt att hitta en lämplig. Tjejen har precis upptäkt att det är kul att åka med och jag trivs bra med min bandit och vill egentligen inte byta.

några förslag???

Tjena!

Jag mekade dit en gixxer 2007 dämpare passade rakt av dock 5mm kortare, så vill man ha samma höjd på hojen får man korta hundbenen.

Det är ju trevligare med en dämpare från k7-k8 än 92 eller hur?
Jag bytte mina gaffelfjädrar förra helgen och vilken skillnad det blev!!
Jag har samma vikt "problem" som du:)
 
fått hem grejjer idag! tjoho!
hann skruva lite efter jobbet...

efter en öl...
37582_425539915888_651685888_4719063_3529926_n.jpg


efter två öl...
38512_425584895888_651685888_4720909_4941460_n.jpg


Hur fan lyfter man tanken på den här rackaren?? Lurar på var jag ska göra av alla kablar...

Imorgon blir det lysen och avgassystem! :tuttar

Tror någon har satt ditt kortare hundben på min för det är knappt bakhjulet går fritt när man drar upp den på centralstödet... vilket ska bort ändå sen ;)
 
Last edited:
J-Bone:
Trevligt med lite moddar!! Hundbenen tycker jag du ska ha kvar.. Trevligare med lite kvickare styrrespons då den är högre.

För att ta bort tanken:
1: ta bort sadeln
2: skruva bort det svarta plastvredet på soppakranen (stjärnskruv) dra rakt ut
3: skruva loss de två skruvarna som håller tanken i bak kant
4: skruva ur de 2 plastskruvarna på sidokåporna vid bultarna för tanken
5: lätta på sidokåporna som sitter i tanken
6: sära på kontakten till tankgivaren, sitter på tankens nedre högra sidan innanför sidokåpan
7: lossa dräneringsslangen för överfyllningen, sitter också på höger sida upp under tanken.
8: lossa vakuumslangen på 4:ans insugsgummi, alt på soppakranen
9: lossa soppaslangen
10: lyft tanken i bakkant och lirka den bakåt, tanken sitter inskjuten i styrhuvet i framkant, du ser vad jag menar.

Tror inte jag glömt något nu.... Ta det försiktigt och akta lacken :)

Sedan tar du bort vibrationsdämparen (ser ut som en svart klump och sitter med 2st bult. Behövs inte.. Där lägger du in kablaget som setat i frontkåpan. Det blir kanoooon!! :D
 
J-Bone:
Trevligt med lite moddar!! Hundbenen tycker jag du ska ha kvar.. Trevligare med lite kvickare styrrespons då den är högre.

För att ta bort tanken:
1: ta bort sadeln
2: skruva bort det svarta plastvredet på soppakranen (stjärnskruv) dra rakt ut
3: skruva loss de två skruvarna som håller tanken i bak kant
4: skruva ur de 2 plastskruvarna på sidokåporna vid bultarna för tanken
5: lätta på sidokåporna som sitter i tanken
6: sära på kontakten till tankgivaren, sitter på tankens nedre högra sidan innanför sidokåpan
7: lossa dräneringsslangen för överfyllningen, sitter också på höger sida upp under tanken.
8: lossa vakuumslangen på 4:ans insugsgummi, alt på soppakranen
9: lossa soppaslangen
10: lyft tanken i bakkant och lirka den bakåt, tanken sitter inskjuten i styrhuvet i framkant, du ser vad jag menar.

Tror inte jag glömt något nu.... Ta det försiktigt och akta lacken :)

Sedan tar du bort vibrationsdämparen (ser ut som en svart klump och sitter med 2st bult. Behövs inte.. Där lägger du in kablaget som setat i frontkåpan. Det blir kanoooon!! :D

hehhe... jävvlar vilket meck! på tlr'en e det bara två snabbfästen i framkant så tanken uppe :) får ta och pröva det där imorrn när det skall till att meckas lyse... och rytrör :yoparty

styret och speglarna kommer bli helrätt iaf känns det som, kanontemas fatbars, risers och speglar. budget is the shit :tummenupp

frågan är om jag får in en busadämpare där bara med de kortare hundbenen? den ska väl tydligen va en aning längre.... trial and error
jaa det måste va kortare ben på den för jag tycker inte alls att den svänger så sävligt som det sagts här och där... men jag ska även höja upp gaffelbenen lite i kronan, vad tros om 10mm till att börja med?

förresten har du nån teori om det där jag skrev tidigare om "ansträngt" mellanregister?
 
Last edited:
Skruvat på blåset idag, blev riktigt porrigt om jag får säga det själv.. och det låter elakt!! hehehe :P

38456_425928610888_651685888_4730367_6191470_n.jpg


Blev inga lysen tyvärr för det följde inte med rätt skruvar... men det kommer det med =)

Ska försöka ladda upp ett videoklipp med lite torrgasning...
 
Ang. dippen i mellanregistret så är det en typisk egenhet för dessa motorer. Det går eventuellt att avhjälpa något med bestyckning men försvinner inte helt. Däremot om man portar toppen så kan den försvinna mer eller mindre, beroende på vem som portar..

Mvh Jörgen.
 
Ang. dippen i mellanregistret så är det en typisk egenhet för dessa motorer. Det går eventuellt att avhjälpa något med bestyckning men försvinner inte helt. Däremot om man portar toppen så kan den försvinna mer eller mindre, beroende på vem som portar..

Mvh Jörgen.

hmm... jag känner ju till en lämplig topp kanske :P det kommer en lång vinter till sånt ;)
 
Ser bra ut! Som min gjorde en gång i tiden förutom bellypan.
Dags för ett litet besök och visa upp den!?
Då kan du kolla hur jag har kapat bakskärmen på min. :)
 
Ser Bra ut J-Bone!!:yoparty

4:44!!! När sover du?:va

Jag e sugen på att ta bort kåporn på min b12a med, men det är ju inte så lätt på k2or, med mätar flytt/fäste.

Någon som har tips och ev bilder?
Läst någon stans att det behövs underkåpa till mätarhusen? var sjutton hittar man sådana?:confused:
 
Last edited:
Ser Bra ut J-Bone!!:yoparty

4:44!!! När sover du?:va

Jag e sugen på att ta bort kåporn på min b12a med, men det är ju inte så lätt på k2or, med mätar flytt/fäste.

Någon som har tips och ev bilder?
Läst någon stans att det behövs underkåpa till mätarhusen? var sjutton hittar man sådana?:confused:

Just do it! :tummenupp

Tackar! Hade varit ute på dåligheter när jag skrev det där hehe :P

Ser bra ut! Som min gjorde en gång i tiden förutom bellypan.
Dags för ett litet besök och visa upp den!?
Då kan du kolla hur jag har kapat bakskärmen på min. :)

Kanske blir nåt läge i helgen eller så, vore kul! Jävligt nyfiken på att se din :yoparty

Få se om jag får någon som kan passa vovven bara =)
 
Last edited:
Vart ute och testat efter moddarna nu!
Om inte öronen satt i vägen skulle smajlet bakom visiret göra att huvet ramla av, såååån jävla hooligan feeling det blev på B12'an!!! Sjukt kul moppe. Blåset är hrrmmm vad ska man säga.... L O U D !!!!!!! och helt plötsligt föll bitarna på plats, nu sitter jag som en kung på den. Den gick från gubbtourer till mean fucking black machine med bara rätt styre och rytrör. Ni som inte skalat av kåporna än.... gört!!! :D

Min TL i bakgrunden...

34838_426858760888_651685888_4750932_7870978_n.jpg
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top