Suzuki Bandit 1200-tråden

Äntligen har man kunnat köra lite hoj, förbannat mycket grus överallt bara.
Finns det förresten några Banditer som rullar i Växjötrakten?
Känns ju lite ensamt.
 
Oljetemp.

Temperaturen ligger mellan 80-90 grader vid normal körning, men förra sommaren vid en kortegekörning i krypfart så var den upp i 130. Den skönt snabbt ner igen när man fick lite fartvind i kylaren. Tempgivaren är köpt på Louis i Tyskland
Artikelnr: 10034309 MD-OELTEMPERATURANZEIGER
SUZUKI DIVERSE SUZUKI GSF 1200 /S (GV75A)
 
Man kanske skulle måla den så? Måste ändå lacka sen när jag sätter på kåporna.
Nån som vet om det finns dekalsats att köpa?
Här finns ju en, texten verkar ha varierat en del, på min 00-a så är originaltexten "Bandit S 1200", på hans 05-a "Bandit 1200S", på 06-an ytterligare en variant som påminner om den gamla.
Dekalsatsen på länken ser ut som den gamla.

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-Aufkleber-Bandit-1200_W0QQitemZ260571285719QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3cab4248d7
 
Här finns ju en, texten verkar ha varierat en del, på min 00-a så är originaltexten "Bandit S 1200", på hans 05-a "Bandit 1200S", på 06-an ytterligare en variant som påminner om den gamla.
Dekalsatsen på länken ser ut som den gamla.

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-Aufkleber-Bandit-1200_W0QQitemZ260571285719QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3cab4248d7

Billigt som bara den. Synd bara att min hoj är röd. De röda dekalerna syns nog inte så bra. Nån som vet vad en dekalsats kostaar i sverige?
:confused:
 
Motorstrul...

Häromdagen skruvade jag i batteriet för att ta ut Banditen på en repa.

Satte soppa-kranen i Primeläget en stud för försökte mala igång den. Det var segt, men tillslut så gick den igång. Gick en halvminut på tomgång, men sedan började den att misstända. Litegrand i början, tillräckligt för att stanna, men den hoppade igång igen med startaren.
Men fortsatte att misstända med och mer. Tillslut fick jag en avgasknall som fick mig att hoppa högt, och sedan dess har den varit i princip omöjlig. En av cylindrarna tänder fortfarande och hjälper startmotorn att hålla snurr på veven, men så fort jag släpper startmotorn dör den.

Att jag kan säga att det bara är en av cylindrarna som tänder är att senast jag försökte få igång den kände jag efter på kröken vilka av rören som blivit varma.

När jag ställde ner hojjen i garaget för vinterförvaringen så tankade jag aldrig fullt, utan låg precis vid reserven. Jag har inte heller dränerat förgasaren. Har aldrig haft några problem med denna (avsaknad av) procedur tidigare år, utom en gång, när ett tändstift la av vid första vår-starten.
Hällde på en halv tank med fräsch bensin, men det det har inte hjälpt.

Är det någon som har en bra teori på vad som hänt?

Jag är inne på att det är tändstiften som bränt av bensinen (och kondensen i tanken) som blivit dålig över vintern.
Var skaffar man tändstift till Banditen, förutom på den lokala MC-affären som oftast tar ut överpriser?
Jag är inte jättebra på att meka: hur svårt är det att byta tändstift? Det ser trångt ut.

1200s Bandit, -98
 
Häromdagen skruvade jag i batteriet för att ta ut Banditen på en repa.

Satte soppa-kranen i Primeläget en stud för försökte mala igång den. Det var segt, men tillslut så gick den igång. Gick en halvminut på tomgång, men sedan började den att misstända. Litegrand i början, tillräckligt för att stanna, men den hoppade igång igen med startaren.
Men fortsatte att misstända med och mer. Tillslut fick jag en avgasknall som fick mig att hoppa högt, och sedan dess har den varit i princip omöjlig. En av cylindrarna tänder fortfarande och hjälper startmotorn att hålla snurr på veven, men så fort jag släpper startmotorn dör den.

Att jag kan säga att det bara är en av cylindrarna som tänder är att senast jag försökte få igång den kände jag efter på kröken vilka av rören som blivit varma.

När jag ställde ner hojjen i garaget för vinterförvaringen så tankade jag aldrig fullt, utan låg precis vid reserven. Jag har inte heller dränerat förgasaren. Har aldrig haft några problem med denna (avsaknad av) procedur tidigare år, utom en gång, när ett tändstift la av vid första vår-starten.
Hällde på en halv tank med fräsch bensin, men det det har inte hjälpt.

Är det någon som har en bra teori på vad som hänt?

Jag är inne på att det är tändstiften som bränt av bensinen (och kondensen i tanken) som blivit dålig över vintern.
Var skaffar man tändstift till Banditen, förutom på den lokala MC-affären som oftast tar ut överpriser?
Jag är inte jättebra på att meka: hur svårt är det att byta tändstift? Det ser trångt ut.

1200s Bandit, -98

Jag bytte stift på min som jag köpte på Meca.
Autoexperten eller mekonomen har oxå.
Finns både standard och iridium. Jag tog iridium. De va dyra som f-n.
 
kan ni inte slänga upp lite bilder på era skönheter? Här e mina bidrag...före och efter med Bellypan
 

Bifogat

  • 047.jpg
    047.jpg
    236.7 KB · Visningar: 93
  • 036.jpg
    036.jpg
    252.4 KB · Visningar: 90
Hade samma problem

Häromdagen skruvade jag i batteriet för att ta ut Banditen på en repa.

Satte soppa-kranen i Primeläget en stud för försökte mala igång den. Det var segt, men tillslut så gick den igång. Gick en halvminut på tomgång, men sedan började den att misstända. Litegrand i början, tillräckligt för att stanna, men den hoppade igång igen med startaren.
Men fortsatte att misstända med och mer. Tillslut fick jag en avgasknall som fick mig att hoppa högt, och sedan dess har den varit i princip omöjlig. En av cylindrarna tänder fortfarande och hjälper startmotorn att hålla snurr på veven, men så fort jag släpper startmotorn dör den.

Att jag kan säga att det bara är en av cylindrarna som tänder är att senast jag försökte få igång den kände jag efter på kröken vilka av rören som blivit varma.

När jag ställde ner hojjen i garaget för vinterförvaringen så tankade jag aldrig fullt, utan låg precis vid reserven. Jag har inte heller dränerat förgasaren. Har aldrig haft några problem med denna (avsaknad av) procedur tidigare år, utom en gång, när ett tändstift la av vid första vår-starten.
Hällde på en halv tank med fräsch bensin, men det det har inte hjälpt.

Är det någon som har en bra teori på vad som hänt?

Jag är inne på att det är tändstiften som bränt av bensinen (och kondensen i tanken) som blivit dålig över vintern.
Var skaffar man tändstift till Banditen, förutom på den lokala MC-affären som oftast tar ut överpriser?
Jag är inte jättebra på att meka: hur svårt är det att byta tändstift? Det ser trångt ut.

1200s Bandit, -98


Startade, baktände, huffade och puffade tills den var helt död.

Frågade på Fun Bike i V-ås där jag köpte den.
Fick motfrågan: -Dränerade du förgasarna? Näe...
Byt stift var enda rådet, bensinen idag är så jäkla dålig om den får stå kvar i flottörhusen. Jag kommer att tömma dem till hösten, å det är enkelt, det sitter en skruv i botten på förgasarna.
Så jag bytte, 100kr/st på Mekonomen, å den startade BUMS!

Det är INTE alls svårt att byta stifen, de i mitten var lite pilliga första gången (provade att rengöra dem först) men sedan gick det lätt.
Se bara till att det inte trillar ner något skräp i "brunnarna", på min låg det lite små grus så pilla bort sådant innan du lossar tändhattarna.

Lycka till.
 
Om någon av er blir sugen på att sälja en Bandit 1200 från 1996-2000 så får ni gärna dra ett PM till mig. :tummenupp
 
Äntligen har man kunnat köra lite hoj, förbannat mycket grus överallt bara.
Finns det förresten några Banditer som rullar i Växjötrakten?
Känns ju lite ensamt.

Självklart finns det det! Såg inte ditt inlägg förän idag. Vi är några som är ute och kör ganska ofta, men bara jag som har en b-12:a. Hör av dig.
 
hoy

Är en Bandit 1200 från 06 bra köp? Kikat lite på denna modell + honda hornet 900.. Har mest kollat på banditen med halvkåpa då det knappt finns några N till salu.... Har en på G med packväskor o slipon för 55, import dock..

Är ute efter en bra, billig och pålitlig mc att vara ute att busa med själv men även åka lite längre på, då med sambon på bönepallen..

Tack på förhand
 
Är en Bandit 1200 från 06 bra köp? Kikat lite på denna modell + honda hornet 900.. Har mest kollat på banditen med halvkåpa då det knappt finns några N till salu.... Har en på G med packväskor o slipon för 55, import dock..

Är ute efter en bra, billig och pålitlig mc att vara ute att busa med själv men även åka lite längre på, då med sambon på bönepallen..

Tack på förhand

Hej. Visst ä det en kanon hoj. Vad jag har läst så finner man inget negativt om Banditen, Pigg, billig, stark, bra komfort. Du frågar på en tråd där alla gillar Bandit...hehe.
http://www.blocket.se/vastmanland/Suzuki_GSF_1200_N_Bandit_27015975.htm?ca=12&w=3
tror denna har varigt ute ett tag...testa och pruta gpa att den kanske är import!...
eller denna...såg den senare...
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSF_1200_S_Bandit_26727925.htm?ca=12&w=3
 
Last edited:
Hej. Visst ä det en kanon hoj. Vad jag har läst så finner man inget negativt om Banditen, Pigg, billig, stark, bra komfort. Du frågar på en tråd där alla gillar Bandit...hehe.
http://www.blocket.se/vastmanland/Suzuki_GSF_1200_N_Bandit_27015975.htm?ca=12&w=3
tror denna har varigt ute ett tag...testa och pruta gpa att den kanske är import!...
eller denna...såg den senare...
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSF_1200_S_Bandit_26727925.htm?ca=12&w=3

Jag vet, haha, jag kanske frågar på ett forum där alla är färgade :tungan

Den sista du länkade till ska jag kolla på imorgon :banana Hoppas jag blir positivt överraskad av banditen! Det enda negativa jag har hört skall vara att vissa exemplar kan ha en tendens till vibration i vissa hastigheter och att bakfjädringen kan kännas svampig.. Vet inte om detta är åtgärdat till 06ans årsmod?
 
Hej alla Bandits!!

Ny medlem här på SH och var skrev på köpeavtal idag på min Bandit!!

Hämtas på fredag!!

Längtar......
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top