Suzuki Bandit 1200-tråden

På min bandit satt det en ljuddämpare i kolfiber, vad gör en sån för karaktären/effekten jämfört med orginal?
 
Hej!

Någon som har tips på vart jag kan hitta ett helsystem till min Bandit -97a? Det borde väl passa ganska smidigt med ett GSXR1100 helsystem från 89-92? I sådana fall finns ju möjligheten att importera ett Vance&Hines från USA för ca 5000:- inklusive frakt, tull, moms. Någon som kanske till och med har ett beg. till salu? :)

Ingen?
 
Synd att du har slängt kåporna. Har en utan kåpor, kunde ha bytt:tummenupp
....Slängt dem på hyllan, sa du byta? Tåls att fundera på:va Skulle du sänka hojen? Kolla på s-racing.com, kan finnas där:)

Brukar du åka till växjö å kolla på öster? isf kan vi göra ett byte där:tummenupp
 
Last edited:
....Slängt dem på hyllan, sa du byta? Tåls att fundera på:va Skulle du sänka hojen? Kolla på s-racing.com, kan finnas där:)

Brukar du åka till växjö å kolla på öster? isf kan vi göra ett byte där:tummenupp

Har en 97:a, Modellen utan kåpa men skulle hellre ha en med kåpa.
Är väl inte åt växjö så ofta men det är ju bara en timmes körning.
Om du kollar min avatar så ser du hur min ser ut:tummenupp
 
Har en 97:a, Modellen utan kåpa men skulle hellre ha en med kåpa.
Är väl inte åt växjö så ofta men det är ju bara en timmes körning.
Om du kollar min avatar så ser du hur min ser ut:tummenupp

Är det bråttom med kåpan? Jag kommer ha en hel del prylar över när mitt bygge startar, bland annat en kåpa med lyse och så...
 
Är det bråttom med kåpan? Jag kommer ha en hel del prylar över när mitt bygge startar, bland annat en kåpa med lyse och så...

Man måste vara om sig osv. Blir ju en del långturer så kåpa är ju alltid gött men jag tar det när det blir:D
Va ska det bli för trevligt bygge då?
Min 97:a kommer från göteborg:-)
 
Last edited:
Avgassystem

Har ingen aning om gammelgixxerns avgassystem passar. På min -99:a hade jag ett Holeshot system med en Viper burk på. Köpte Holeshotsystemet av Anders Brink här på forumet.

Morning!

Avgassystem från gsxr 1100 passar troligen rakt av så länge ni har riktiga Bandits (Oljekylda!:tummenupp)

Det går även utmärkt att använda gsxr 750 longstroke. Jag tror att -88 och -89 var shortstrokemodeller. Dessa är för korta i grenrören så du kommer inte in under sumpen.

Själv har jag gsxr 750 -90 från Micron på min GSX 1100 -82. Det fina är att Suzuki har samma delning på både luft- och oljekylda:yoparty. Tack Suzuki!:Bugar

TheHenrik

Mitt system:
 

Bifogat

  • P4270006.JPG
    P4270006.JPG
    141.8 KB · Visningar: 85
  • Oldskoolrygg.JPG
    Oldskoolrygg.JPG
    156.4 KB · Visningar: 75
  • P4220009.JPG
    P4220009.JPG
    106.8 KB · Visningar: 80
Man måste vara om sig osv. Blir ju en del långturer så kåpa är ju alltid gött men jag tar det när det blir:D
Va ska det bli för trevligt bygge då?
Min 97:a kommer från göteborg:-)

Tänkte slänga på en GSXR 1100 -02 häck, lacka om ramen, tanken, häcken, montera nytt lyse, fatbar styre, bigbore 1216cc, nya kammar, massera toppen, helsystem...sen blir det säkert en massa annat småplock också...

Tror din bandit skulle må bra av att hälsa på GBG igen då ;)

Morning!

Avgassystem från gsxr 1100 passar troligen rakt av så länge ni har riktiga Bandits (Oljekylda!:tummenupp)

Det går även utmärkt att använda gsxr 750 longstroke. Jag tror att -88 och -89 var shortstrokemodeller. Dessa är för korta i grenrören så du kommer inte in under sumpen.

Själv har jag gsxr 750 -90 från Micron på min GSX 1100 -82. Det fina är att Suzuki har samma delning på både luft- och oljekylda:yoparty. Tack Suzuki!:Bugar

TheHenrik

Mitt system:

Låter lysande ju! Vet du vilka årsmodeller på GSXR som hade longstroke? Brinken varnade mig för att det kunde bli omöjligt att passera oljetråget med ett GSXR blås...

Har ingen aning om gammelgixxerns avgassystem passar. På min -99:a hade jag ett Holeshot system med en Viper burk på. Köpte Holeshotsystemet av Anders Brink här på forumet.

Japp, om jag inte hittar en GSXR-lösning får det bli ett holeshot helsystem...800$ plus frakt, tull och moms...:yoparty
 
Last edited:
Tänkte slänga på en GSXR 1100 -02 häck, lacka om ramen, tanken, häcken, montera nytt lyse, fatbar styre, bigbore 1216cc, nya kammar, massera toppen, helsystem...sen blir det säkert en massa annat småplock också...

Tror din bandit skulle må bra av att hälsa på GBG igen då ;)

Ska faktiskt till gbg nästa helg men det blir tyvärr med bil:-(
 
Låter lysande ju! Vet du vilka årsmodeller på GSXR som hade longstroke? Brinken varnade mig för att det kunde bli omöjligt att passera oljetråget med ett GSXR blås...

Alla 1100:or var longstroke har jag för mig. GSXR 750 -88 och -89 skall du inte ha!!! Shortstroke!

Köp beggat system på E-gay i UK. Mycket billigare. Då kan man köpa ännu fler grejjer för slantarna som blir över:tummenupp


Japp, om jag inte hittar en GSXR-lösning får det bli ett holeshot helsystem...800$ plus frakt, tull och moms...:yoparty[/QUOTE]
 
Tack för hjälpen grabbar! Jag skall forska vidare lite i det här med passande helsystem :)

Förresten, så har jag en helt ny undertail liggandes hemma till en Bandit 95-00 om någon är intresserad att fynda lite :) Har ingen nytta av den nu när jag skall byta hela häcken...
 
Tack för hjälpen grabbar! Jag skall forska vidare lite i det här med passande helsystem :)

Förresten, så har jag en helt ny undertail liggandes hemma till en Bandit 95-00 om någon är intresserad att fynda lite :) Har ingen nytta av den nu när jag skall byta hela häcken...

Man kan få oerhört mycket info på www.oldskoolsuzuki.info

Där finns otroligt mycket hjälp att hämta. I ditt fall gäller

1. infoboard
2. oilcooled
Sedan är det bara att vässa engelskan lite. Massor med folk från olika länder så allt behöver inte vara perfekt!

Här hittade jag min info!

http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl?num=1218023830

Denna gäller aircooled dvs gamla gs/gsx och katana men man får t o m uppfattningen att man kan använda system från gsx 1400:or. Detta breddar urvalet ännu mer även för Banditer!

TheHenrik
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top