Suzuki Bandit 1200 Streetfighter

Hej!

Jag gav ca 2100:- för lyset. Beställde det på Yamaha Center i Göteborg.

När jag ringde dom så skulle dom ha 3300:- för bara lampan utan fästen och 750:-st för fästena:va Komplett på Ebay 199€+frakt. Det var ett bra pris du fick:tummenupp

När jag ringde dom så skulle dom ha 3300:- för bara lampan utan fästen och 750:-st för fästena:va Komplett på Ebay 199€+frakt. Det var ett bra pris du fick:tummenupp

Jag är ganska säker på att jag betalade ännu mindre för mitt (likadant). Tror det landade på runt 1800:- för lyse och fästen. Var visserligen ett par år sedan, men så mycket kan det väl inte ändras?

Jag är ganska säker på att jag betalade ännu mindre för mitt (likadant). Tror det landade på runt 1800:- för lyse och fästen. Var visserligen ett par år sedan, men så mycket kan det väl inte ändras?

Jag ringde idag och fick chocken. Killen måste ju ha sett fel? Jag får väl åka dit fysiskt och tala med dom. 2100:- låter mer rimligt.

Härligt att se fler som bygga om sina Banditer:tummenupp

När du endå håller på, så är usd gaffel ett måste.

För dem 6000:- du skulle köpa skivor för så for du ett komplet gaffelben/hjul/kronan. Om du ha tur så ligger ett par wave skivor på:tummenupp
Men om du ska behålla origanal gaffelben så finns den snubbe i england som gör wave skivor till bra priser. (återkommer med hemsida senare)

Bakramen såg ju bra ut:tummenupp

Kommer följas med intresse:yoparty

http://cgi.ebay.co.uk/Bandit-1200-R...arts?hash=item439ace252a&_trksid=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/FRONT-BRAKE-D...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item5184449348

Last edited:
Härligt att se fler som bygga om sina Banditer:tummenupp

När du endå håller på, så är usd gaffel ett måste.

För dem 6000:- du skulle köpa skivor för så for du ett komplet gaffelben/hjul/kronan. Om du ha tur så ligger ett par wave skivor på:tummenupp
Men om du ska behålla origanalgaffel ben så finns den snubbe i england som gör wave skivor till bra priser. (återkommer med hemsida senare)

Bakramen såg ju bra ut:tummenupp

Kommer följas med intresse:yoparty

http://cgi.ebay.co.uk/Bandit-1200-R...arts?hash=item439ace252a&_trksid=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/FRONT-BRAKE-D...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item5184449348

Ja det vore grymt med en USD gaffel...men vet inte riktigt om budgeten håller för det :) Annars får det bli en uppgradering till nästa vinter...

Riktigt bra pris på den wave-annonsen du hittade där, och jag väntar med spänning på hemsidan du pratade om...

Kollade precis in ditt Bandit projekt! Min plan är också att ha vit tank&Häck....tror till och med att din hoj är en av mina inspirationsbilder...se nedan :tummenupp

Bifogat

• caddick1yw5.jpg
    caddick1yw5.jpg
    61.8 KB · Visningar: 485
Sådärja...
Den avgassystem fick jag byta efter en halv säsong.... det blev lite för mycket klagamål från kompisar/grannarna/polisen och så fick man tillfällig tinnitus efter värje onsdagskörningen, trots dubble öronproppar :D

Vad köpt du för kolvar?
Ska du borra lite eller bli det standard?

Glöm inte att ta mycket bilder nu, det gillar vi:tummenupp

http://blackshadow-uk.com/default.aspx

Idag har jag gjort ett besök hos RG-Engineering och lämnat in toppen. Han verkar ha ruskigt bra koll på hur man masserar upp en topp i brygga! :) Passade även på att för en ordentlig visning av hans "Funny Bike" med lite styvt 700 häst i :) Satan vilken maskin...

Den är till salu för övrigt, så om någon är sugen på att byta slingerväg mot motorväg, KÖP DEN!

Sådärja...
Den avgassystem fick jag byta efter en halv säsong.... det blev lite för mycket klagamål från kompisar/grannarna/polisen och så fick man tillfällig tinnitus efter värje onsdagskörningen, trots dubble öronproppar :D

Vad köpt du för kolvar?
Ska du borra lite eller bli det standard?

Blir att borra upp 3mm till Wiseco 1216cc, Komp 12.2:1 :banana

Last edited:
Dagens pyssel...

Kapade/Slipade till två lampfästen idag som jag tror kan bli hyfsat diskreta på gaffeln. Sen blev det montering av en extra kopplingsfjäder så den står pall för lite mer pulver. Fick även reparerat lite på kutsen....känner mig rätt nöjd med dagen! :)

Bifogat

• IMG_1329.jpg
    IMG_1329.jpg
    232.6 KB · Visningar: 179
  • IMG_1331.jpg
    IMG_1331.jpg
    239.1 KB · Visningar: 177
  • IMG_1335.jpg
    IMG_1335.jpg
    242.3 KB · Visningar: 163
  • IMG_1334.jpg
    IMG_1334.jpg
    246 KB · Visningar: 166
  • IMG_1341.jpg
    IMG_1341.jpg
    225.5 KB · Visningar: 166
  • IMG_1343.jpg
    IMG_1343.jpg
    224.5 KB · Visningar: 160
  • IMG_1344.jpg
    IMG_1344.jpg
    231.3 KB · Visningar: 148
  • IMG_1345.jpg
    IMG_1345.jpg
    238.7 KB · Visningar: 158
Hämtade ut lite fler prylar idag. Bromsskivor, undertail och en komplett packningssats till motorn.
Lämnade in ramen för pulverlack samt cylindern för borrning i fredags och skall hämta prylarna om två veckor...så då drar bygget igång på allvar! Tills dess går det lite på sparlåga....

Bifogat

• IMG_1346.jpg
    IMG_1346.jpg
    235.7 KB · Visningar: 197
Vad är det för skivor ?
Ser ut som mina Galfer skivor fast ett annat märke..?

Japp de stämmer! De är snarlika Galfer men dessa heter KAGIZUME. Är lite färre och kraftigare "ekrar" på framskivorna jämfört med Galfer om jag minns rätt...

Är du nöjd med dina?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...