Suzuki B King 1300, hur är den?

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
yamaha xjr1300
hej ni som har eller kört ? hur är denna hoj ? nyfiken och är den
dyr i försäkring?,,

Tidningen Superbike Magazine har skrivit mkt om den, tanka ner alla 2010 upplagorna och läs

Jag antar att det är B-kingen du syftar på. Grymt rolig hoj måste jag säga och känns mycket smidigare än den ser ut. Motorn är en riktig pärla.

Skapligt billig försäkring genom bilsport & mc. Jag skulle betala 6600kr hel/hel på 30+försäkringen, men jag antar att det springer iväg lite till när det kommer till the capital of Sweden.

Här kan du ju läsa lite mer samt en del kunnigt folk i ämnet: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174216

Bara att fråga på där. Lycka till :)

Last edited:
Jag antar att det är B-kingen du syftar på. Grymt rolig hoj måste jag säga och känns mycket smidigare än den ser ut. Motorn är en riktig pärla.

Skapligt billig försäkring genom bilsport & mc. Jag skulle betala 6600kr hel/hel på 30+försäkringen, men jag antar att det springer iväg lite till när det kommer till the capital of Sweden.

ja man är lite sugen varför vet jag ej jag vill bara ha en !

ja man är lite sugen varför vet jag ej jag vill bara ha en !

Vänta du bara tills du provkört en. Jag var på en Suzuki roadshow för nåt år sedan och alla man pratade med hade samma uppfattning, nämligen att B-kingen var det roligaste att köra i hela deras utbud.
Varenda en som kom tillbaka med kingen hade ett stort fånigt leende under hjälmen, även mig själv inkluderat. ;)

Vänta du bara tills du provkört en. Jag var på en Suzuki roadshow för nåt år sedan och alla man pratade med hade samma uppfattning, nämligen att B-kingen var det roligaste att köra i hela deras utbud.
Varenda en som kom tillbaka med kingen hade ett stort fånigt leende under hjälmen, även mig själv inkluderat. ;)

hur var b- king mot din gsx1400 ?

Billig försäkring , huuur kul somhelst , smilar varje gång jag kliver av (även när den tagit mig till jobbet :D )

Mjuk o fin om man vill (tuffa runt o lukta på blommorna i 60 blås på 6an inga probbs) , ett sjuelvetes klipp när man vrider lite på rullen.

finns b-king tråden å massa mera å läsa så sök lite vettja , men jag ångrar inte mitt köp det minsta

Billig försäkring , huuur kul somhelst , smilar varje gång jag kliver av (även när den tagit mig till jobbet :D )

Mjuk o fin om man vill (tuffa runt o lukta på blommorna i 60 blås på 6an inga probbs) , ett sjuelvetes klipp när man vrider lite på rullen.

finns b-king tråden å massa mera å läsa så sök lite vettja , men jag ångrar inte mitt köp det minsta

Kan tänka mig det är som en Naken Hayabusa, men skönare att köra i sittställning:tummenupp

Skulle också mycket väl tänka mig denna som ersättare till min GSX 1400. Skall bara övertyga :tuttar att detta är det som ligger högst upp på priolistan:tummenupp

Bifogat

• CMR441-1001.jpg
    CMR441-1001.jpg
    82 KB · Visningar: 102
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär