suzuki 750gsx-r 85 vs 88??

Jag måste ju säga att just den kortslagiga motorn hade rätt trevlig karaktär, men sen är jag ju tvåtaktsskadad också.
85'an går att förstärka ramen på, så att den inte är så vek, på ganska enkla sätt.
Men, det är enklare att köpa en 88, som kommer med 17"-hjul, för lite modernare däck osv.
Wobbel och wobbel, den slingrar/ormar sig lite i kurvorna, men de går att köra fruktansvärt fort med ändå...

känns som att det är en 88 som gäller..

jag gillar ju också tvåtakts karaktär då jag bara kört crossar tidigare.
jag har ägt en yamaha yz 250 och en honda cr 500 och nu är det dags för min första sporthoj.

bmwjohan skrev:
den svart röda, som jag tycker är så jäääääääävla snygg, är omlackerad. inte orginallack.

men vad säger ni om förgasarna? duger det bra med orginal eller är det är hyfsat stort plus ifall det sitter roligare förgasare där?

Fördelen med andra förgasare är ju att det sitter vakummisar orignal (iallafall på dom nyare 88 och framåt, 85 vet jag inte) vilket ger aningen sämre gassvar och du förlorar möjligheten att montera KN-filter med orginalarna då dom behöver ett visst motstånd för att lyfta.

Snälla, köp inte en 85-a , 86-a eller 87-a !
Du kommer garanterat bli besviken så snart du provkör en någolunda nyare hoj men modernare karraktär.
Som alla säger och inte förnekar så vobblar skiten över 200 km/h.
Stort problem är oxå avsaknaden av 17" hjul.

88-an har helt annan motor och chassie samt 17" hjul.
Motorn har jag för mig är byggd med kortare slaglängd m.m.
Bromsar och mycket annat är uppdaterat ordentligt på 88-an.

-90 gjordes motorn om igen men då endast slaglängden som förändrades för att förbättre vridmomentet i motorn.

Är det en första hoj så köp minst en 88-a så blir du inte så jäkla missnöjd på en gång.
Eller varför inte titta efter en Honda CBR900 92 eller 93-a ?

/Nitrous

Goines skrev:
..eller så köper du min 90:a med RS-gasare för 28kkr. ;)

jag tror att jag snackade med dig i telefon igår kväll. johan heter jag. din är klart intressant och det är ju ett bra pris men det känns som att det är lite för mycket pengar för mig just nu.
har som sagt inte så stor budget..

Nitrous.. det börjar luta åt att jag tar 88'an.

jag kollade på cbr 900 på blocket och jag kunde inte hitta någon som kostade mindre än runt 40.000kr. jag har 25.000kr som max budget för mitt hojköp.

bmwjohan skrev:
känns som att det är en 88 som gäller..

jag gillar ju också tvåtakts karaktär då jag bara kört crossar tidigare.
jag har ägt en yamaha yz 250 och en honda cr 500 och nu är det dags för min första sporthoj.

haha, det är inte den karraktär som cr500 har direkt:-)

Jag hade lagt de extra slantarna och köpt Goines hoj eller en hoj från 90, för bara några tusingar till åker du en mycket trevligare hoj och dessutom är det väl flatslideförgasare på hans hoj med?

Har själv ägt en en 1100 från -88a och den var lite tungrodd med 18" hjulen men pålitlig som bara den. Trots 5000 mil på mätaren och 16 tidigare ägare...

/F

Varför tar inte trådens författare och spanar in ZXR:ernas första årsmodeller?
En bra mycket bättre hoj för samma pengar. :tummenupp

zxr.. jag kollade lite på såna på blocket, men jag har för mig att dom kostade bra mycket mer än gsx-r hojarna.

vilka årsmodeller är dom första årsmodellerna av zxr föresten?

ska kolla på blocket nu och se ifall jag hittar någon zxr

zxr ligger på 35.000-39.000kr i pris.

finns nästan bara 92'or och 93'or.

jag hittade en 89 som dom skulle ha 34 för och det stod även b.v.s.a på den. skulle väl va den isåfall.

men min budget är 25.000kr för hojen. kommer liksom inte i närheten av det.

varför är zxr'en så mycket bättre än gsx-r?
det verkar va samma effekt och vikt i alla fall.

bmwjohan skrev:
zxr ligger på 35.000-39.000kr i pris.

finns nästan bara 92'or och 93'or.

jag hittade en 89 som dom skulle ha 34 för och det stod även b.v.s.a på den. skulle väl va den isåfall.

men min budget är 25.000kr för hojen. kommer liksom inte i närheten av det.

varför är zxr'en så mycket bättre än gsx-r?
det verkar va samma effekt och vikt i alla fall.

89 kom första ZXR:en. En mycket trevlig maskin. Borde gå att få för 25 000 spänn.

John Holmes skrev:
89 kom första ZXR:en. En mycket trevlig maskin. Borde gå att få för 25 000 spänn.

finns tyvärr ingen som ligger i närheten av det priset på nätet. inte vad jag kan hitta i alla fall.

vad är det som gör den så mycket bättre än gsx-r? är det chassit eller?

bmwjohan skrev:
finns tyvärr ingen som ligger i närheten av det priset på nätet. inte vad jag kan hitta i alla fall.

vad är det som gör den så mycket bättre än gsx-r? är det chassit eller?

Chassiet, vatten i motorn, det är en "modern" hoj helt enkelt,,, Om man nu vill ha det,,, :D

Silwer vet allt om "dom där".

Dom sålde en på Blocket för 20 papp för ett tag sen + en här för 25.

jag känner att jag inte har tid att sitta och vänta på att en zxr ska dyka upp. några dagar kan jag vänta, men inte mer.

jag är ju så jääääääääävla sugen på att köra sporthoj nu :)

Köp då en 86-87 gixxer, en 85:a om svingen är utbytt. Eller varför inte Goines 90:a, fattar inte att den är kvar fortfarande, kalaspris ju,,,

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back