SUZUKI 750 Strul!!

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
merida
HALLÅ.... :4skrika

Är det nån som har koll på en Gix 750, 00

Hände något när jag var ute idag... När jag ligger strax över 5000 varv så börjar motorn (känns så iallafall) Vibrera... :confused:

Och forsätter i resten av varv registret.. helt plötsligt bara, har inte varit några problem innan, den har gått 1500 mil snart.. :va

Tacksam som f_n för svar! :bow

:7peta

kan vara så att kopplingskorgen har spruckit, eller ngn av lamellerna har separerat.

tydligen vanligt fel på gixx -00 ,jag har bytt korg 1 gång.

det är "bara" att luta hojjen åt höger så mkt det går,vält den mot ngt mjukt,typ däck med tjocka filtar på , sen är det bara att skruva bort kopplingskåpan, är du osäker så ladda hem nån sprängskiss! det är ganska enkelt jobb! jobbigaste är nog att inte blanda ihop alla delar :3freak

ps: du lutar hojjen för att slippa tappa ur oljan! småländskt mekartips TM!

gamle svarten skrev:
kan vara så att kopplingskorgen har spruckit, eller ngn av lamellerna har separerat.

Ok, Jag håller på å kör bakhjul en massa kan det vara en del i det? TACK FÖR TIPSET. By the Way1 :)

innan du börjar meka sönder hela hojen så kolla alla bultar mm att de sitter. stuntar med en 750-03 och allt lossnar :yoparty

gamle svarten skrev:

tydligen vanligt fel på gixx -00 ,jag har bytt korg 1 gång.

det är "bara" att luta hojjen åt höger så mkt det går,vält den mot ngt mjukt,typ däck med tjocka filtar på , sen är det bara att skruva bort kopplingskåpan, är du osäker så ladda hem nån sprängskiss! det är ganska enkelt jobb! jobbigaste är nog att inte blanda ihop alla delar :3freak

ps: du lutar hojjen för att slippa tappa ur oljan! småländskt mekartips TM!
Prova att luta hojen åt vänster istället :7peta
Kopplingen sitter på höger sida, det blir svårt att komma åt kåpan om man lutar den åt höger. Det är dock bättre att byta olja när man gör ett kopplingsjobb eftersom det kan ha lossnat delar ur kopplingskorgen och dom vill man inte ha liggande i motorn :3freak

Nr:18 skrev:
Prova att luta hojen åt vänster istället :7peta
Kopplingen sitter på höger sida, det blir svårt att komma åt kåpan om man lutar den åt höger. Det är dock bättre att byta olja när man gör ett kopplingsjobb eftersom det kan ha lossnat delar ur kopplingskorgen och dom vill man inte ha liggande i motorn :3freak

oooops! tänkte lite fel där! he he

men om det bara är en spricka i korgen,och inget spån mm,så slipper man byta olja.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år