Suzuki 750 motor i 600 ram?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har fått lagerras i motorn nånstans antingen på veven eller kammen, kan inte riva motorn då ja inte har nån plats att vara där ja bor nu.

Har letat runt efter beg motorer men det är dåligt med det dock så har ja hittat en motor till en 750 då är frågan om den passar.

Hojen är en Suzuki gsxr 600 av årsmodell -2000
Motorn ja funderar på är till en Suzuki gsxr 750 av årsmodell -2000

Grejen är att ja vet att 750:in uppdaterades -00 men inte 600:an så är det nån som har gjort nån liknande operation tidigare? Vet att det funkar?

Har inte bägge motorerna så ja kan kolla o mäta tyvärr!

Slappa skrev:
2415560 Har fått lagerras i motorn nånstans antingen på veven eller kammen, kan inte riva motorn då ja inte har nån plats att vara där ja bor nu.

Har letat runt efter beg motorer men det är dåligt med det dock så har ja hittat en motor till en 750 då är frågan om den passar.

Hojen är en Suzuki gsxr 600 av årsmodell -2000
Motorn ja funderar på är till en Suzuki gsxr 750 av årsmodell -2000

Grejen är att ja vet att 750:in uppdaterades -00 men inte 600:an så är det nån som har gjort nån liknande operation tidigare? Vet att det funkar?

Har inte bägge motorerna så ja kan kolla o mäta tyvärr!

Vore det inte smartare att köra en 96-99 motor gsxr750? Då är det ju samma generation. 750 -98 och -99 är dock (precis som 750 -00) insprutning vilket nog kräver massa konvertering då din är förgasare och även bränslepump, tank m.m. måste uppdateras för insprutning... mao torde 96 och 97 vara dom som passar "bäst" men jag skulle nog leta än mer efter en 600a motor...

Edit: inte för att jag hittar någon gsxr600 motor men 96 och 97 750 är ganska så vanlig...

Last edited:
pjohan skrev:
jag skulle nog leta än mer efter en 600a motor...

Jo jag letar för fullt!

Kom på en annan sak och det är ju att kabelstam osv inte passar vilket gör det dyrare än o köpa en motor som passar, ska "bara" hitta en hel o fungerande först vilket inte är det lättaste:gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg