Suzuki 400 FWS går dåligt? (HJÄLP)

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hej jag har en gammal suzuki 400 GSX FWS som rullat 3000 mil. Tog ut den nu efter vintervilan, startade fint med gick bara på 3 cylindrar sen när jag gasade lite så gick den på alla fyra igen. Hur kommer detta sig varför blev det så? Någon som vet. Satte in nya stift för säkerhets skull.:va

Jag har en likadan och hade liknande problem förra året. Kolla så att alla tändhattar sitter rätt, det är ett pinsamt lätt problem att åtgärda. Har även fått höra att de går rätt snålt, byta munstycken kanske? Annars kan du altid ta loss och göra rent förgasarna, lågfartsmunstyckena sätter igen ganska lätt. Låter ju som det kan vara lågfartsmunstycket som har satt sig eftersom den går på alla fyra vid högre varv.

kanske kan det vara att den har stått länge och behövs köras rejält för att allt skit och sot i motorn ska försvinna nu verkar den gå fint faktiskt. Den har ju bara rullat 3000 mil och är en 82 så den har någ säker stått länge innan jag köpte den för ca 1 månad sen. Bytte stift då jag råkade göra den sur men nu går den fint men detta händer bara ibland då den har stått länge enligt förra ägaren men bara man gasar lite så går den fullt igen.

Nu var jag ute med den och varvade ut den flitigt och den går förvånadsvärt fint nu, Så nu ska väl allt stämma tror nog det kan ha varit stiften som var dåliga ska se till att den får sig en service snart också..

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back