Suzuki 400 -82 stänger av sig

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Hej!
Hade idag problem med min hoj efter att jag kört den ganska hårt, efter ett tag började den bluddra vid gaspådrag utan att den åkte fram snabbare. Stannade till vid vägkanten och då dog den bara. Försökte starta upp vilket den gjorde varje gång men stängde bara av sig efter några sekunder. Lät den stå en kvart och kunde sedan starta och köra den några kilometer mot hemmet. Då känner jag att den börjar bluddra och dör igen.. Börjar misstänkta att något kanske tändstiften tagit skada av att jag kört en såpass gammal hoj så hårt?
Får iaf efter en hel del omstarter suzukin till en mack där jag fyller i 10liter alltså var det 5liter kvar i tanken. Efter detta gick den hem fint utan några problem de sista kilometrarna.

Misstänker att de kanske kan vara något med vaccumslangarna att de inte var tillräckligt med 5liter för att den skulle kunna suga bensin? Någon annan som har någon idé vad detta kan vara? Vet ej om jag vågar ta hojen in till jobbet imorrn om den skall börja jävlas såhär mitt på e4:an.

mvh Albin

Nästa gång så prova med att släppa tanklocket en kort stund och se om den går normalt igen.

Kan vara så enkelt att avluftningen är tät.

Ska prova det nästa gång det krånglar, var iväg nu i 20min o körde full tank o den gick som en klocka

Ska kolla bränslefiltret imorgon och se om de kanske något där som är igentäppt att nu när de mkt bensin så ere mer tryck genom filtret därför det fungerade men när de lite bensin i tanken så är det inte nog tryck att komma igenom filtret?:dummer hmmm

Last edited:
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...