Susuki SV 650 S, någon som har?

Susuki SV 650 S


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tiger-R skrev:
Hej!

Skriv lite inlägg om det är en kul hojj eller om den bara är tråkig och slö!

Hvh Anders :tomten

Har en -99 som jag kört ~1000 mil på. Är väldigt nöjd med den, effekten räcker gott och väl för min körstil. Bakdämparen är ställbar, hade väl varit kul om man kunde ställa framdämparen också. Har aldrig haft några problem med den, går som en klocka!
Mvh
Gustav
 
Tiger-R skrev:
Hej!

Någon som kör en sån hojj? Vill bara höra om det är en kul maskin?
Den är väl hyffsat rapp på att acc, men topfarten är rätt låg, men så är även priset och försäkringen!!!

Det är väl en liten bus hojj, till för att köra på krokigväg och lite bakhjul och sånt? :)

Något speciellt man ska titta på om man köper en? Någon svag länk? :va

Å vart kan man köpa underdel/helkåpa till en 650 någon som vet?

Skriv lite inlägg om det är en kul hojj eller om den bara är tråkig och slö!

Hvh Anders :tomten

har en 01 som gått 1200 mil har bara kört ca 2km på den sen lyckade jag köra ikull (med min förra hoj) o förstörde hela höstens körning :huvet
man du är det nog dags för en tur snart, o jag tycker det verkar va en väldigt trevlig hoj, det tyckte han jag köpte den av oxå :D
 
Måste hålla med Gurrah, den går verkligen utan några som helst problem alls. Mycket pålitlig. Jag köpte min för att jag inte hade råd med nåt annat sportigt (bland nya hojar alltså). Nu när jag tjänar lite mer kosing så är det dock dags för nåt nytt.

Dementerar dock de i denna tråd som säger att det inte går att stunta med den - skitsnack. Drevar du dessutom om den och ev dynojet-kittar om du vill så har du en ren bushoj.
 
Är det någon som kör/har kört den "nya" SV 650s? Vad är de största förändringarna jämfört med tidigare modeller?
 
Har inte hunnit testa min splitt nya k3:a än :huvet
vad jag vet så e det mest utseende + insprutning som skiljer mellan 02 - 03.
 
jeaha.. trist aatt du inte hunnit de ännu men snart e våren här :tummenupp

kolla även in www.suzuki.de
motorräd-->sv 650 -->zubehör
finns de mesta.. vet inte hur lätt de är att beställa dock men men...
 
Min flickvän har en -02:a. Hon är riktigt nöjd med den. Hon har satt på extra kåpor, vilket faktiskt ändrar utseendet en hel del.

Nackdelen med extrakåporna är att det kan vara svårt att hitta helsystem som passar. Hon köpte en V&H och då kom grenröret för nära kåpan. Vi försökte hitta andra grenrör men lyckades inte hitta något. Det slutade men att hon sålde helsystemet (hon ville hellre ha kåpan ... )

Annars tycker jag att det är en helt ok hoj. Går givetvis inte att jämföra med min Tuono i drag men som första hoj är det definitivt ok!

Sitter i San Francisco nu och här är faktiskt SV 650N/S den hoj jag har sett flest av!
 
Shidoshi skrev:
Nackdelen med extrakåporna är att det kan vara svårt att hitta helsystem som passar. Hon köpte en V&H och då kom grenröret för nära kåpan. Vi försökte hitta andra grenrör men lyckades inte hitta något. Det slutade men att hon sålde helsystemet (hon ville hellre ha kåpan ... )
Har ett V&H helsystem plus extra kåpor på min SV -01. Har filat lite i kåporna så det ska bli distans till grenröret.
Synd att hon sålde helsystemet eftersom det ger skön musik.
 
Hur många gånger ska man behöva påpeka detta?! :rolleyes: :D

Det är inga problem att stunta med den , o den duger både som andra & tredje-hoj, tro mig :)
Räcker nog åt de flesta egentligen (iaf om man tittar på allmänna banåkningar eller vanlig krokväg..) stor motor är inte samma sak som snabb förare..

Den klart säkraste "stuntare" jag känner kör en SZR660 (=lägre effekt o vrid i orginalutförande) ni som sett "Wheelie-Mange" vet vad jag pratar om..

Det är en kul hoj, inte ett dugg tråkig.. Jämför inte med det värsta för då faller ju såklart SVn ur, jämför med vad du behöver för att få ut så mycket som möjligt av körningen..

men lyssna inte så mycket på vad vi andra säger, provkör en själv så kan du avgöra själv sen.. :P
 
rougie skrev:
Vad kostar den att försäkra i Jakobstad?

Trafikförsäkring = 1030 euro
+ Helförsäkring = 1864 euro
+ stöld, brand, älgkrock, avbrottsskydd, bilserviceplus, skadegörelseskydd o kollisionsskydd och rättsskydd = 172,74 euro.

Alltså tot. = ~3066 euro helårsförsäkring utan bonus.

Jag har försäkrat den för i princip ALLT. Om försäkringsbolaget hamnar att lösa in hojen så betalar dom 25% mer än vad dom värderar den till.
 
Tysken Christian Pfeiffer är en annan "ganska okej" stuntförare som använt sig av SV650...
 
UnderDOG skrev:
Kan hålla med om allt positivt som ovanstående ägare har sagt.
De som inte äger någon borde testa innan de utalar sig.
Smiskade ifrån CBR, R6, 955i mm på bana förra året.
Låter gött med Akra helsystem.
Går lätt upp på slangen på ettan, tvåan går också om man jobbar sig lite.
Över 150 accar den väl inte direkt som en hoj med 40 hästar mer, men därunder är det gött drag.
Annars, hmm, jäävligt bra andrahandsvärde..

//Anders.

Underdog... kopplade du ur retardern själv, eller satte du en "box" emellan?
Märkte du någon skillnad?

/Masse
 
chox skrev:
Tysken Christian Pfeiffer är en annan "ganska okej" stuntförare som använt sig av SV650...

Christian Pfeiffer :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
Ja, när man når hans nivå, då är det inte mycket kvar.

MasseK: Kopplade ur själv.
Njae, märkte väl inte direkt så mycket, lite lite granna kanske..

//Anders.
 
Kanske dax att sätta in sin första Tråd på sporthoj nu efter en lång tids "smygtittande". Jag inhandlade min 2003 SV650S senaste vår och måste säga att jag e j**vligt nöjd med den. Kan inte jämföra den med tidigare modeller eftersom jag inte provkört dessa. Jag har bara haft kortet i tre år och började kariären på en XJ600N -94. *Den var ok...men inget man skulle köra hårt i kurvorna med....blev som en trimmad moppe...sådär lagomsvajig :banana så man börjar fundera hur det ska sluta. Sen blev det en SV:n och det var som natt och dag mellan dessa två. Betydligt styvare ram och villigare för ett högre tempo. Jag körde en månad innan jag var tvungen att beställa efter en Titanburk från Renegade...Lökkes advice :tummenupp + ett Renegade airfilter. Sången ur den burken var :yoparty . jämfört med symaskinsljudet som den dras med original :hihi plus att prestandan förståss förbättrades en del. Har inte hunnit få den bänkad ännu (lokalhandlarns Dyno hade gått sönder...och var tvungen att beställa delar från Italien = lååång väntan). Enligt mig är det en av dom bättre nybörjarhojarna. Även erfarna banåkare säger att det är en jävligt kul hoj....om man nu inte som Lökke skrev är ute efter 0-100-200.
 

Bifogat

  • SV650S.JPG
    SV650S.JPG
    80.4 KB · Visningar: 171
Last edited:
vad kostade renegade buken + filter?
kul med nån mer som kör sv k3 :tummenupp
 
Jag tyckte den var trevlig när jag provkörde en SV650S. Kör själv en TL1000S så draget skiljde ju en del, men det ska det göra. För att vara en 650 twin pinnar den på rätt bra. Gick att provocera till bakhjulskörning. :tummenupp

03:orna är mycket snyggare än tidigare modeller. Såg tonvis av dessa i somras runt Rivieran. Dom körde runt med bullerburkar, och en silverfärgad SV650 en sen kväll i stadens ljus med det ljudet gjorde att man fick ståpäls.

Andrhandsvärdet är bra och grundpriset rätt lågt. I tyskland får du en för en spottstyver. Sälj TV:n och köp en SV i tyskland för pengarna....nästan.
 
Man kan få -03an ganska snygg faktiskt, en underkåpa och ny bit till ändan å den bli grymt mycket snyggare :tummenupp

Tror att båda delarna är från Suzuki så man får nog lägga en slant :(
Tyvärr har jag inte fått tillfälle att köra den, men den verkar kanon 1a hoj, kanske 2a åxå :confused:

(bilderna från www.sv650.org)
 

Bifogat

  • dscf0002.jpg
    dscf0002.jpg
    75.2 KB · Visningar: 154
  • lee0965.jpg
    lee0965.jpg
    101.8 KB · Visningar: 118
Last edited:
clark73 skrev:
vad kostade renegade buken + filter?
kul med nån mer som kör sv k3 :tummenupp
Inte så vanlig hoj hit upp i Norden jämfört med UK och USA där det är en av dom mest sålda hojarna. Enligt Renegades hemsida (www.renegade-products.com) ligger priset för en high level oval Titanium burk på 445€ (incl. länkröret), SV650(03) AIRKIT 220euros plus frakt för hela paketet. Jag kan varmt rekomendera Renegade....schyst firma som är väldigt hjälpsam om man behöver hjälp. Gå in på deras sida och bli "såld" :D Ska bli intressant att bänka den i vår och se om man kommer upp emot 80hp enligt deras bänkningar.
 
izznix skrev:
Man kan få -03an ganska snygg faktiskt, en underkåpa och ny bit till ändan å den bli grymt mycket snyggare :tummenupp

Tror att båda delarna är från Suzuki så man får nog lägga en slant :(
Tyvärr har jag inte fått tillfälle att köra den, men den verkar kanon 1a hoj, kanske 2a åxå :confused:


Själv förstår jag ej varför man ska gömma bort en vacker liten twin maskin med en massa plast :hihi och dessutom betala muchos $$ för det då man kan köpa annat godis till den istället.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top