Susuki SV 650 S, någon som har?

Susuki SV 650 S

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Oj oj så mycket svar! =)

Jätte kul att dom flesta är possitiva. tycker själv det verkar som en väldigt fin hojj!

Jag kommer nog troligast att köpa en 01a som ser väldigt lik ut den som Jarle har. Svart och jävligt snygg! Har hittat en sån till ett bra pris!

Även fast det kanske inte är det första jag kommer göra så är det ju väldigt kul med tipps på vart man kan köpa tillbehör. Skulle oxo vilja ha dubblapipor ser grymt ut!! och gärna en racingkåpa eller i alla fall underkåpa. Tror det ser finare ut, fast lite osäker. Den är ju grymt fin som den är! Någon som har kolla på vart man köper avgassystem och kåpor? Såg att någon hade en länk här. Ska kolla in den :)

Vill oxo ha lite tipps om vad man kan göra för prestandaökande åtgärder, även fast jag kanske inte kommer göra något första sesongen!

Förresten vad ligger euron på nu?
Mvh Anders

Jag har kört ca 1500 mil med min 02:a. Den blir bara roligare med tiden.
En lätt och kurvvänlig hoj behöver inte bättre prestanda än så tycker jag.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Som nybörjare ska man inte ha mer pulver än vad en Sv 650 ger. Är troligen en av de roligaste och smartaste hojar man kan köpa för att lära sig köra hoj ( KÖRA hoj, inte åka på bakhjulet i stan och impa på sig själv).

Håller med fullständigt! Och bakljuslkörning går nog det med,, med lite vilja o tecknik!
Men som du säger, den är lättkörd, och man får mycket för pengarna! Men
som någon nämde här, så håll dig till 01 eller om det var 02, då fick den ställbara
gafflar! För i prinsip det enda man klankade ner på i början, var att gafflarna
var lite mesiga. Men tydligen blev det bättring på det vid 01-02, däromkring!

,,,,,läste någonstans att man kunde köpa ett "750kit" till sv. Men det kan vart till
någon annan hoj,, men tror det var till sv. Skulle visst ge lite, men det låter
ganska omständigt, men har man intresset,,och framför allt pengarna, så kan
det ju vara kul!
100cc extra och lite vassare kammar kan väl göra mycket,,,, men då är det kanske
dags o köpa sig en ny hoj! Men det är ju kul med något eget,, och så har man ju
en mycket billig försäkring,, om man inte reggar om den så klart!

Måste tyvärr säga att jag blev grymt besviken på den SVn som jag provade. Kändes lite som att åka gräsklippare, ljudet är som hämtat från en brigg och stratton gräsklippare....tyvärr. Och accet med....

///M

Avelin skrev:
,,,,,läste någonstans att man kunde köpa ett "750kit" till sv. Men det kan vart till
någon annan hoj,, men tror det var till sv. Skulle visst ge lite, men det låter
ganska omständigt, men har man intresset,,och framför allt pengarna, så kan
det ju vara kul!
100cc extra och lite vassare kammar kan väl göra mycket,,,, men då är det kanske
dags o köpa sig en ny hoj! Men det är ju kul med något eget,, och så har man ju
en mycket billig försäkring,, om man inte reggar om den så klart!

Det finns lite godis i England
http://www.jhsracing.co.uk/

Du kan få upp till 95- 100 bakhjulshästar om din plånbok tillåter! Kika in på sidan och dröm dig bort.
Lägger hellre 10-20 tusen på att "få" något för pengarna än att lägga dom på försäkringspremier! Svenskar är lite väl kubikfixerade, SV modellerna är grymt eftertraktade runt om i europa. Finns en del stylingprylar till dom om man letar runt lite i cyberrymden.

Mingves skrev:
Måste tyvärr säga att jag blev grymt besviken på den SVn som jag provade. Kändes lite som att åka gräsklippare, ljudet är som hämtat från en brigg och stratton gräsklippare....tyvärr. Och accet med....

Nu överdriver du väl?! Så trist är den ju inte! Vad har du för hoj, eller haft för hoj?
Klart om man ser på en R1 eller CBR900 m.fl, så är det ju en jävla skilnad,
men
som första hoj, så tycker jag det är en kalashoj! Visst, 20hp till hade ju inte skadat! Men bra hoj o lära sig hantera en hoj,, tycker dem som köper en R1 som
första hoj är "lite" dumma ihuvudet! För det krävs en del skill för att använda dem!
MEN!!! Det är min åsikt, så jag säger inte att det ÄR så!
(,,och så är jag väl lite avundsjuk på dem som har råd med en R1)
God Jul! :tomten

Avelin skrev:
Vad mer har du gjort på din pärla då?! Och har det gjort något på prestandarn?!
Tänkte man kunde peppa brorsan o fixa sin oxå,, han hänger inte riktigt med min
Hornet 600 :fatta!

Motorn är helt orginal förutom bestyckning av förgasare och uppkapat luftfilter, bänkkörd 26 ggr ( http://www.multi.fi/~tlarka/pics/dyno(600).jpg ) Uppmätt på bakhjulet på en "pessimistisk" bänk.

Öhlins bak. Racetech prylar som emulators och 0,90 kg fjädrar fram (0,70kg orginal). Stålomspunna bromsslangar fram. Renthal 46 kugg drev bak. Rearsetplates(upp ~3,5cm och bak ~2,5 cm) + "hemgjorda" fotpinnar.

Annat som syns är Powerbronze belly pan, dubble bubble kåpglas och polerade fälgar.

Ingen större vits att snegla på att köpa en 02'a p g a att dom har ställbar fjäderförspänning framtill, det är ändå samma fjädrar och innehåll i gaffeln.

Finns även 814cc kit till dom. Och som sagt det GÅR att få 100hk ur en sv men det KOSTAR att få dom hästarna, och hållbarheten blir definitivt inte den samma....

Har kört +3000 mil med min nu, ~15 ggr bana och en europatouring på ~550mil på 11 dagar till Nürburgring och Monaco (bl a 960km på en dag). Så den duger till allt! Är 190cm och 98kg har inget behov av att va värst o-100-200 eller stunta, men att ha kul på kurviga vägar och bana är den kanon på!

Last edited:
Lokke skrev:
Motorn är helt orginal förutom bestyckning av förgasare och uppkapat luftfilter, bänkkörd 26 ggr ( http://www.multi.fi/~tlarka/pics/dyno(600).jpg ) Uppmätt på bakhjulet på en "pessimistisk" bänk.

Öhlins bak. Racetech prylar som emulators och 0,90 kg fjädrar fram (0,70kg orginal). Stålomspunna bromsslangar fram. Renthal 46 kugg drev bak. Rearsetplates(upp ~3,5cm och bak ~2,5 cm) + "hemgjorda" fotpinnar.

Annat som syns är Powerbronze belly pan, dubble bubble kåpglas och polerade fälgar.

Ingen större vits att snegla på att köpa en 02'a p g a att dom har ställbar fjäderförspänning framtill, det är ändå samma fjädrar och innehåll i gaffeln.

Finns även 814cc kit till dom. Och som sagt det GÅR att få 100hk ur en sv men det KOSTAR att få dom hästarna, och hållbarheten blir definitivt inte den samma....

Har kört +3000 mil med min nu, ~15 ggr bana och en europatouring på ~550mil på 11 dagar till Nürburgring och Monaco (bl a 960km på en dag). Så den duger till allt! Är 190cm och 98kg har inget behov av att va värst o-100-200 eller stunta, men att ha kul på kurviga vägar och bana är den kanon på!

Insiktsfullt inlägg!! Jag kan bara buga mig och hålla med!! :tummenupp
Word :yoparty :Bugar

Avelin skrev:
Nu överdriver du väl?! Så trist är den ju inte! Vad har du för hoj, eller haft för hoj?
Klart om man ser på en R1 eller CBR900 m.fl, så är det ju en jävla skilnad,
men
som första hoj, så tycker jag det är en kalashoj! Visst, 20hp till hade ju inte skadat! Men bra hoj o lära sig hantera en hoj,, tycker dem som köper en R1 som
första hoj är "lite" dumma ihuvudet! För det krävs en del skill för att använda dem!
MEN!!! Det är min åsikt, så jag säger inte att det ÄR så!
(,,och så är jag väl lite avundsjuk på dem som har råd med en R1)
God Jul! :tomten

Lite överdrift är det väl, men dock så var den så seg att jag tyckte att den inte är värd att köpa:(
Sedan var framgaffeln i klass med en dålig crossgaffel, gunga så man blev sjösjuk...

Då köper jag hellre en Supermotard för de pengarna:)

///M

Mingves skrev:
Lite överdrift är det väl, men dock så var den så seg att jag tyckte att den inte är värd att köpa:(
Sedan var framgaffeln i klass med en dålig crossgaffel, gunga så man blev sjösjuk...

Då köper jag hellre en Supermotard för de pengarna:)

///M

Men testade inte du en SV 650 N istället för S?
Kanske är lite skillnad? Men vad vet jag?

Funderar själv på en SV650S :) Så den här tråden var nått att kika på :tummenupp Duger nog gott och väl som 1a hoj. Sugen på en renrasad sporthoj men pengarna har inte hittat in till mitt konto än:(

Tiger-R skrev:

Den nakna modellen har en (tror jag det va) kugg större bakdrev, och fotpinnarna lite lägre. Annars så borde dom va lika....ja, förutom kåpan å styret då....

Alla kan inte gilla SV'n, oftast är det väl dom som inte gillar V-tvinnar som heller inte gillar SV'n. Smaken e som baken, hårig å ful......;)

Tiger-R skrev:
Nope jag testade en s med kåpa. Årsmodell 00 elle om det var 01.

///M

Ända skilnaden som jag vet är på min ( N modellen) och s modellen är ju som du sa, kopan fram, och så sitter varvräknaren och hastighetsmätaren lite olika, mot min. Men annars så ska det inte vara nått, kollade på en S modell i somras här i V-ås, samma års modell som min (02), och ingen skilnad va jag kunde se.
Jag tycker det är en super första hoj i alla fall.

Har aldrig provat, men SV är snygg att titta på och låter "fint". Säkert en bra hoj. Det är väl bara att testa och jämföra med dina andra allternativ.

Kan tippsa om att på ebay brukar det finnas en hel del godis till SV650ian. :tummenupp

Hittade billiga helsystem och lite sådant godis till SVn när jag letade prylar till min TL. :)

Det är MYCKET billigare i USA än i Sverige...

Kan hålla med om allt positivt som ovanstående ägare har sagt.
De som inte äger någon borde testa innan de utalar sig.
Smiskade ifrån CBR, R6, 955i mm på bana förra året.
Låter gött med Akra helsystem.
Går lätt upp på slangen på ettan, tvåan går också om man jobbar sig lite.
Över 150 accar den väl inte direkt som en hoj med 40 hästar mer, men därunder är det gött drag.
Annars, hmm, jäävligt bra andrahandsvärde..

//Anders.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...