Suspensoar

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Ni som kör bana, brukar ni ha suspensoar??? :va Måste väl va det viktigaste skyddet egentligen :)

Ja, jag brukar ha det. Klota i anderstorp i våras och är lite glad att jag hade den då. Inte så kul att klämma den mot tanken.

jag odlar hellre en mkt fin kameltå ;D

220px-Miss_Desiree_cameltoe.jpg

Har försökt köra med susp men då jag åkte sporthoj tyckte jag att man inte fick samma kontakt med tanken som utan:nicka

BadaBump! Lyfter en fråga som gnagt i mitt huvud senaste tiden. Hur många kör egentligen med susp? Har bara kört grushoj innan men nu när man (inspirerat av uppdrag granskning) skaffat framåtlutad hoj har detta blivit ett stort problem. När jag kör på småvägar av normal norrländsk kvalité är jag rädd, pungsparkarna man får kan vara riktigt smärtsamma och det har hänt att jag fått stanna och lägga mig ner på marken bredvid hojen för att.. återvinna mandomen. Kör numer omkring halvstående när vägarna blir hoppiga men det känns inte alltid helt optimalt.

Är det bara jag som har problem? Är jag missbildad? Sitter jag fel? Är det bara att bita ihop och hoppas att man kan adoptera ifall det går snett? Ska jag köpa damcykel istället?

BadaBump!

Är det bara jag som har problem? Är jag missbildad? Sitter jag fel? Är det bara att bita ihop och hoppas att man kan adoptera ifall det går snett? Ska jag köpa damcykel istället?

Kan inte säga att jag kännt av detta trots att jag åkte inlandsvägen mellan mora-sveg och sen till vemdalen med tjejen bak(riktigt usel väg vissa sträckor)! Dock så tog axlarna mm. duktigt med stryk.
En lösning kan vara stompgrips som gör att du inte glider lika lätt!

BadaBump! Lyfter en fråga som gnagt i mitt huvud senaste tiden. Hur många kör egentligen med susp? Har bara kört grushoj innan men nu när man (inspirerat av uppdrag granskning) skaffat framåtlutad hoj har detta blivit ett stort problem. När jag kör på småvägar av normal norrländsk kvalité är jag rädd, pungsparkarna man får kan vara riktigt smärtsamma och det har hänt att jag fått stanna och lägga mig ner på marken bredvid hojen för att.. återvinna mandomen. Kör numer omkring halvstående när vägarna blir hoppiga men det känns inte alltid helt optimalt.

Jag är inne på samma linje som du. Finns det speciella mc-suspar? Får man plats med en sådan under skinnstället?

Knip ihop låren mot tanken så skapas det ett tilläggautrymme mellan tanken och din bäste vän.
Hade samma problem förut, du sitter mao fel!

Jag är inne på samma linje som du. Finns det speciella mc-suspar? Får man plats med en sådan under skinnstället?

Är det inte väldigt Mc relaterat? På min gamla vfr klämde jag kulorna rejält ibland men jag har aldrig upplevt problemet på blackbirden...

Har precis börjat köra med susp (på bana då) och tycker att det funkar bra. Den skulle nog kännas lite i vägen vid touring-körning på gata, men på banan sitter man ändå oftast en bit bakom tanken och då märks den knappt.

Det är för övrigt en hockey-variant från Stadium, 220 spänn ungefär. :tummenupp

Stompgrips eller Gripster förhindrar klart att man åker fram mot tanken okontrollerat. Enda gången jag råkat ut för just det var dock när jag skjutsade en tjej som inte höll om mig med händerna mot tanken utan bara om midjan så vid en "normal" inbromsning blev jag nästan kastrerad.....då var det till att kliva av och vila en stund vid vägkanten medans hon smått generad ursäktade sig ett flertal gånger....

(hon tröstade iofs honom senare på eftermiddagen så var ju inte helt misslyckad åkning!)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT