Suspekt butik? Arrow exhaust rock

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Nån som handlat härifrån? https://www.arrowexhaustrock.com/

Känns på tok för billigt för att vara legit, men samtidigt accepterar de ju paypal-betalning vilket är ovanligt bland oseriösa då det är väldigt enkelt att få tillbaks sina pengar från paypal.

men 8-900 spänn för saker som normalt kostar 4-5000 känns ju klart suspekt :va

Detta är adressen de anger:
Capture.PNG

Känns ju inte direkt som ett internationellt högkvarter ;)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nån som handlat härifrån? https://www.arrowexhaustrock.com/

Känns på tok för billigt för att vara legit, men samtidigt accepterar de ju paypal-betalning vilket är ovanligt bland oseriösa då det är väldigt enkelt att få tillbaks sina pengar från paypal.

men 8-900 spänn för saker som normalt kostar 4-5000 känns ju klart suspekt :va

Detta är adressen de anger:
View attachment 480768

Känns ju inte direkt som ett internationellt högkvarter ;)
Arrow är ju inte direkt dyra från fabriken i England, mitt helsystem till thunderacen gick ju på 4k från england, inte värt att bråka om skit pengar o beställa från en obskyr lada i långtbortistan
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det kan ju också vara Google maps som har en dålig dag. Jag letade efter Dressman-butiker i området, och hittade en som skulle ligga i en villa mitt i ingenstans. Och just den butiken vet jag att den INTE ligger just där :hihi
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Arrow är ju inte direkt dyra från fabriken i England, mitt helsystem till thunderacen gick ju på 4k från england, inte värt att bråka om skit pengar o beställa från en obskyr lada i långtbortistan

4k för helsystem låter ju billigt, har du nån länk?
På amazon och svenska websidor kostar bara slipon sådär 4-6k beroende på modell till min hoj, och slipon + decat-rör är 7-10k sådär.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Läser man deras About us så skulle jag nog hellre skänka mina pengar till välgörenhet.... Man får bättre valuta för pengarna där.

"About us
Arrow Exhaust Store Online was founded in 2018 when the founders, were fulfilling their dream of around the world adventure. While backpacking in the most amazing nature destinations of the world, they noticed how much Earth was suffering. The Great Barrier Reef was dying, coral reefs in Indonesia were filling with plastic trash, the glaciers in New Zealand were melting.

Being enthusiastic outdoor people, started looking for more sustainable options for their sportswear which they use every day. Soon they noticed that it is possible to find sustainable sportswear but it takes time and effort to find them. So no wonder they were not so popular yet! This sparked the idea to found Arrow Exhaust Store Online. To make it easy to find and purchase sustainable sportswear."
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Läser man deras About us så skulle jag nog hellre skänka mina pengar till välgörenhet.... Man får bättre valuta för pengarna där.

"About us
Arrow Exhaust Store Online was founded in 2018 when the founders, were fulfilling their dream of around the world adventure. While backpacking in the most amazing nature destinations of the world, they noticed how much Earth was suffering. The Great Barrier Reef was dying, coral reefs in Indonesia were filling with plastic trash, the glaciers in New Zealand were melting.

Being enthusiastic outdoor people, started looking for more sustainable options for their sportswear which they use every day. Soon they noticed that it is possible to find sustainable sportswear but it takes time and effort to find them. So no wonder they were not so popular yet! This sparked the idea to found Arrow Exhaust Store Online. To make it easy to find and purchase sustainable sportswear."
Är ju fantastiskt att man kan rädda miljön med slip-on :D, sportswear är antagligen google translate från kinesiska och sportavgassystem.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Den sidan är bör man nog undvika, men funderar på Arrow 71820PRN, MIVV KT.018.LXBP eller MIVV KT.018.L3C, Är mest för utseendet jag vill byta då orginaldämparen dels är ful och klumpig men även döljer hela snygga bakfälgen och enkelsvingen. Eftersom jag har fetingstor katt/fördämpare lär den inte låta mycket även med slip-on. Vilken hade ni valt?

Arrow 71820PRN
s-l1600.jpg


MIVV KT.018.LXBP
iu



MIVV KT.018.L3C
KTM_SUPERDUKE_1290_GT_16-_73KT018L3C_01_PPG.jpg
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Räckte ju att titta på priserna, ca 75% rabatt på allt. På märkesgrejor... Inte en chans!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sedan kan man ju hålla koll på tradera är ett par månader sedan det gick ett fullsystem till någon 1290 kåtte i titan för ett par tusingar på tradera.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
De flesta riktigts billiga erbjudandena gäller nog tyvärr kinakopior.
Du får inte ett originalsystem från någon seriös tillverkare för någon tusenlapp, tyvärr.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Läser man deras About us så skulle jag nog hellre skänka mina pengar till välgörenhet.... Man får bättre valuta för pengarna där.

"About us
Arrow Exhaust Store Online was founded in 2018 when the founders, were fulfilling their dream of around the world adventure. While backpacking in the most amazing nature destinations of the world, they noticed how much Earth was suffering. The Great Barrier Reef was dying, coral reefs in Indonesia were filling with plastic trash, the glaciers in New Zealand were melting.

Being enthusiastic outdoor people, started looking for more sustainable options for their sportswear which they use every day. Soon they noticed that it is possible to find sustainable sportswear but it takes time and effort to find them. So no wonder they were not so popular yet! This sparked the idea to found Arrow Exhaust Store Online. To make it easy to find and purchase sustainable sportswear."


Den texten är stulen från weekendbees "about us" och har fått vissa nyckelord utbytta:



ABOUT US
Weekendbee was founded in 2018 when the founders, Aissa & Jukka were fulfilling their dream of around the world adventure. While backpacking in the most amazing nature destinations of the world, they noticed how much Earth was suffering. The Great Barrier Reef was dying, coral reefs in Indonesia were filling with plastic trash, the glaciers in New Zealand were melting.

Being enthusiastic outdoor people, Aissa & Jukka started looking for more sustainable options for their sportswear which they use every day. Soon they noticed that it is possible to find sustainable sportswear but it takes time and effort to find them. So no wonder they were not so popular yet! This sparked the idea to found Weekendbee. To make it easy to find and purchase sustainable sportswear.

Nowadays Weekendbee has grown to be a team of likeminded people who love the nature and are motivated to make this planet a better place to live for all of us.


https://www.weekendbee.com/pages/about-us
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Nån som handlat härifrån? https://www.arrowexhaustrock.com/

Känns på tok för billigt för att vara legit, men samtidigt accepterar de ju paypal-betalning vilket är ovanligt bland oseriösa då det är väldigt enkelt att få tillbaks sina pengar från paypal.

men 8-900 spänn för saker som normalt kostar 4-5000 känns ju klart suspekt :va

Detta är adressen de anger:
View attachment 480768

Känns ju inte direkt som ett internationellt högkvarter ;)
1: Sök på Google, www.arrowexhaustrock.com.
De träffar du får hänvisar antingen till sidan själv eller...den här tråden på Sporthoj.
Inga andra träffar.

2: Sociala medier?
Jag nyttjar inte såna själv men avsaknaden av träffar på Google torde innebära att den här säljaren, till skillnad från många andra moderna butiker inte använder sig av en av dagens viktigaste kanaler för marknadsföring.
Vilket känns suspekt.

3: Andra sidor som länkar till säljaren, recensioner etc.?
Jag hittar inget.

4: Hur gammal är webadressen och vem står bakom?
Oklart vem som står bakom men gammal är den å andra sidan inte...
1675929405160.png

5: Vad finns det för information om FÖRETAGET som står bakom sidan?
Terms & Conditions etc.? Frakt?
Rent allmänt hållna formumleringar. Inget specifikt om FÖRETAGET.
Och leverans från ...Kina?
1675929694816.png

6: Hur kan jag KONTAKTA företaget?
En sökning på exakt den formulering som anges på sidan gällande telefonnummer ger...inte många träffar om man säger så...
1675929724066.png

Slutsats:
En enkel koll via scamadviser.com ger ungefär det jag listat ovan.
1675929753255.png

Men your mileage may vary... ;-)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Arrowexhaustrock...???

Jag vill inte påstå att jag känner men jag känner i alla fall till några personer hos Arrow. Ingen av dem verkar vara helt genomruttna tattare, så jag har svårt att tänka mig att man skulle välja ett sådant namn på sin websida...

Arrow är för övrigt italienskt, inte amerikanskt och inte heller engelskt som det antyds i tråden.

I vilket fall som, du får väl prova att beställa ett helsystem för $99 och se vad du får...
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Kolla av vad transporten kostar.
Produkten kan vara billig men det tar en del igen på skeppningen.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Alltså, tråden är ett lite skämtsamt sätt att varna för en butik jag snubblade över när jag letade ljuddämpare.
Då man inte fick fram något alls när man sökte om butiken, medans när man nu söker dyker denna tråd upp. Samtidigt fann jag sidan lite roande :)

Jag trodde bilden på deras internationella högkvarter räckte som hint, men tydligen inte.

Är dock fatiskt lite förbryllad att de accepterar paypal, men jag antar att de gör det för att lura in folk i trygghet och antingen livnära sig på de 10% som använder annat betalsätt eller på något sätt medvetet få paypal-betalningen att inte gå igenom så man tvingas använda annat
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top