susning.nu

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som kontrollerar äktheten i vad som publiceras där? Tycker konceptet suger stenhårt, att vem som helst kan publicera "fakta". Idag står det att Monica Zetterlund dog igår, medans övrig media säger att hon inte är identifierad...
Chris Ash:
Vad tycker du susning har för vetenskaplig vikt?

OM man redan är pantad och inte bryr sig om sanningen, men ändå kräver ett svar. Så rockar susning.nu

:gnissla

susning är väl mest på skoj. många "artiklar" jag läst har iofs stämt bra så jag tror inte att okunnigheten på de som skriver är jättehög. www.wikipedia.org är väl det mer seriösa alternativet (kanske har de heller ingen koll på vad som skrivs men det verkar mer seriöst iaf). själv tycker jag konceptet är klockrent, det är nog mest misstänksamma personer på yttersta höger som har problem det :lol

Markus skrev:
Är det någon som kontrollerar äktheten i vad som publiceras där?

Tycker konceptet rockar stenhårt.. =) Men å andra sidan har jag aldrig sett på det som en sida till vilken jag hade refererat i en vetenskaplig avhandling...

...men för att slå upp ord och begrepp för att få en första "hint" om vad det handlar om är det klockrent..

Markus skrev:
Idag står det att Monica Zetterlund dog igår,
Expressen skriver att de hittat hennes sönderbrända kropp och det tolkar jag som att hon är död.
(hrm.. syftningsfel? det var alltså inte expressen som hittade kroppen)

Från susning.nu:

*På grund av den ökande mängden klotter stängdes redigeringen för alla utom några betrodda medlemmar den 15 april 2004. Det finns för närvarande ingen tidplan för återöppnandet. Nykomlingar som vill redigera sidor kan så länge besöka någon annan wiki-webbplats, till exempel http://sv.wikipedia.org/.

http://www.idg.se/ArticlePages/200404/26/20040426143929_IW/20040426143929_IW.dbp.asp

wikipedia.org gillar jag annars för lite slöläsning. Alltid hittar man något kul. Typ stirlingmotorernas historia, vem var pochahontas etc... :tomten

korvgubbe skrev:
Expressen skriver att de hittat hennes sönderbrända kropp och det tolkar jag som att hon är död.
(hrm.. syftningsfel? det var alltså inte expressen som hittade kroppen)
Det var som fasen.

Tja, i vart fall tycks nog susning.nu få det där rätt, nu låter det på nyheterna att de befarar att det är hon som rökt i sängen.

Poacher skrev:
Det var som fasen.

Tja, i vart fall tycks nog susning.nu få det där rätt, nu låter det på nyheterna att de befarar att det är hon som rökt i sängen.

Det är skrämmande många som dör av sängrökning... Tycker man hör om en i veckan... Själv har jag rökte jag i en hel del år men skulle aldrig drömma om att ligga i bingen å blossa..

korvgubbe skrev:
Det är skrämmande många som dör av sängrökning... Tycker man hör om en i veckan... Själv har jag rökte jag i en hel del år men skulle aldrig drömma om att ligga i bingen å blossa..

Jag röker inte ens, men jag brukar tända en i sängen ändå för att leva lite on the edge.

korvgubbe skrev:

Skönt som fan att ligga i bingen, lyssna på Jefferson Airplane och röka en feting.

Coola Ola skrev:
susning är väl mest på skoj. många "artiklar" jag läst har iofs stämt bra så jag tror inte att okunnigheten på de som skriver är jättehög. www.wikipedia.org är väl det mer seriösa alternativet (kanske har de heller ingen koll på vad som skrivs men det verkar mer seriöst iaf). själv tycker jag konceptet är klockrent, det är nog mest misstänksamma personer på yttersta höger som har problem det :lol

Jag reagerade främst på att någon skrivit att hon dog innan det var offentligt. Om någon skriver ner en sådan sak innan det är 100% fastställt så kan man ju undra vad mer skit som döljer sig där... I övrigt har jag också bara positiva erfarenheter från susning.nu.

Man kan/kunde ändra själv på det som står på susning.nu

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...