Susab premie

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Titta just på att helförsäkra min 2002 R1a på mig. Fick premien 17804kr för helår och helförsäkring. Jag är 22 år ... ska skriva ut å spara... utifall man kanske ska signa upp. :p

OXÅ!
För att få teckna denna försäkringen förutsätts att du först tecknar en Hem & Villa -försäkring hos Tennant. När du gjort det kommer presenterad MC -premie att rabatteras ytterligare med 30%! Utöver det kommer du även få 7% i samlingsrabatt på din Hem & Villa -försäkring vid nästa förnyelse.

Det betyder att jag får en försäkring på endast 12462 kr! Jisses. Najs :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
??????

För en R1:a?!
Min gammgixxer gick från 4966:- helår helförsäkrad till 50' blankt. Trodde alla klass 7 hojar hos dom gjorde det. Slå till för fan!
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Swedie skrev:
Titta just på att helförsäkra min 2002 R1a på mig. Fick premien 17804kr för helår och helförsäkring. Jag är 22 år ... ska skriva ut å spara... utifall man kanske ska signa upp. :p

OXÅ!


Det betyder att jag får en försäkring på endast 12462 kr! Jisses. Najs :tummenupp

Va!!!??? Skall ringa och kolla bums vad min gixxer skulle kosta i så fall!

//EDIT den kostar, 50 papp!! ringde en gång på en mille-R och fick premien 7400 hel/hel, måste ha blivit nåt fel för dig... gissningsvis..
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har dock inget hus/hem/villa som jag kan skaffa deras hemförsäkring på...

Deras försäkring gäller även på bana och ifall man lånar ut hojen.. fast självrisken är dubbel då.
 

Swede

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Emmaboda
Hoj
Mito 95 (säljes)
Gör som jag, Bor hemma men sa att jag bodde inakorderat i ett rum i en villa. Blev inte så dyrt då.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fan va schysst premie, bara att gratulera! Nån som vet om man kan säga upp en hemförsäkring när som helst, eller är det bindningstid på ett år (så som det är på bil/mc försäkringar)

Har min hemförsäkring samt mc försäkring hos if, men hojen är bara trafikförsäkrad. Så kan jag säga upp hemförsäkringen så kan jag ju eventuellt byta bolag om det skulle finnas något billigare. I nuläget vill if ha 1000:-/månad i trafik eller 2200:-/månad i halvförsäkring. Och det är billigaste bolaget jag har hittat.....
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
När det gäller krav på hemförsäkring så brukar det räcka med att du ger dem rätten att ta över din hemförsäkring from nästa förfallodag för att det skall bli godkänt.
Du kan normalt inte säga upp en hemförsäkring förutom på förfallodagen så det är mycket smidigare att låta SUSAB (numera Tennant) att gör det åt dig.

/ Johan
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top