Susab chockhöjer!!!

fy va tråkigt att susab höjer... hade tänkt införskaffa en hornet 600 nu till våren just för den lite lägre f-kostnaden... får väl behålla skrothögen så länge. 1200/år svider inte så hårt...

Man behöver ju inte sluta åka, i värsta fall får man väl halv eller trafik försäkra och köra lite försiktigt ;)

Eller köpa en Triumph Chopper, hehe

Killeak skrev:
Man behöver ju inte sluta åka, i värsta fall får man väl halv eller trafik försäkra och köra lite försiktigt ;)

Eller köpa en Triumph Chopper, hehe

Bara lite synd då att man då får betalar mer än vad jag gör nu.
I fjol så skulle en halvförsäkring ha kostat en hel del mer än vad jag gav på hel hos Susab.

Ska verkligen bli intressant i juli då min försäkring löper ut.

det ordnade sig för min del, jag betalra 1000 spänn mindre i år på min hornet 6700 kr. iof bor jag nu i en mindre stad istället för mitt i sth.

Som sagt skade antalet måste ner , det är det enda sättet att få ner premierna på, men hur??? :confused:

det är bara att betala och vara glad!

det är inte så mycket mer man kan göra ! antingen så betalar man eller så betalar man inte !

fy fan va jag e smart! :fakta

allvarligt talat så kan man ju köra med trafik om man vet med sig att man är försiktig och inte kör när det är blött regnit och grusigt men om man redan har kört 100 mil (senaste veckan) så kan det ju vara bra att vara försäkrad och om då försäkringen kostar så beror det ju på att det är sådana som jag som försäkrar som råkar illa ut ibland och det är så det är!
jag har klotat en gång ordentligt när jag var riktigt färsk och det är sådant som händer och jag har väll en del år kvar innan jag har betalat igen min klotning! så jag är en av dom som betalar och ser glad ut kanske inte när jag betalar men när jag kör och innser att det är värt var enda surt förvärvade krona!

så e det sa sverker!

Ja det är surt. Men, det är aldrig någon som har sagt att det är billigt eller nödvändigt att åka hoj.

Tolf skrev:
det ordnade sig för min del, jag betalra 1000 spänn mindre i år på min hornet 6700 kr. iof bor jag nu i en mindre stad istället för mitt i sth.

Som sagt skade antalet måste ner , det är det enda sättet att få ner premierna på, men hur??? :confused:

Stödhjul och airbagar runt om? :skrämd
Nä skulle det bli det så :öl jag mig full och :zpy och där med jämt! :fakta

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!