"Survival of the fitest"

"Överviktiga barn är överrepresenterade bland låginkomsttagare"...hur fan nu det hänger ihop??

Och nej,...jag tror inte det beror på att låginkomsttagare inte har råd med gymkort! :tungan

Maax skrev:
2074154 "Överviktiga barn är överrepresenterade bland låginkomsttagare"...hur fan nu det hänger ihop??

Det finns rätt många faktorer som spelar in men det är ett faktum som har varit känt väldigt länge. Kan ge dig en hel del läsning om du är intresserad. Vill du bara försöka göra dig lustig är det knappast värt besväret.

korvgubbe skrev:
2074163 Det finns rätt många faktorer som spelar in men det är ett faktum som har varit känt väldigt länge. Kan ge dig en hel del läsning om du är intresserad. Vill du bara försöka göra dig lustig är det knappast värt besväret.

Känslig? Vart någonstan är frågan "hur hänger antalet överviktiga ihop med att dom flesta är från låginkomstagar familjer" lustig?

Anledningen till "gymkorts" komentaren beror på att om jag inte skrivit det hade garanterat någon/några använt "mindre hälsomat", "sämre motionsmöjligheter" osv som potensiella orsaker....till och med jag fattar att det beror på andra faktorer.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...