Surt sa Räven om Suzukin

På vår -02:a var det powercommandern som var trasig när spridarna inte öppnade. Men vår funkade om vi tog bort luftburken och sprutade ner startgas direkt i paketet.
Om du har powercommander prova ta bort den och sätt ihop orginal kablarna.

Lycka till!

sam1 skrev:
2187817 kan ju alltid kolla att inte ljudämparullen har lossnat och satt stopp för det roliga.

men nåt stämmer ju inte...luft soppa gnista ok entligt dig...hm nåt fel äre ju.

sam

Ja ngt fel är det garanterat, Finns ju fler saker en dem nämda att ta hänsyn till, typ komp, timing, tryck osv osv.

sam1 skrev:
2187832 du har inte ett stöd spärr(brytare) som strular kanske.

På Gixxern stryper stödet soppapumpen o startmotorn (vid växel i), Kopplingen stryper startmotorn. Allt detta funkar som det ska.

newstead skrev:
2187827 Kollat felkoder?

Inga, Displayen visar ---

--------------------------------------------------------------------------

Kan tillägga att nu då jag bytt stiften så känns det som han tänder till ngt bättre, men exakt vid det ögonbliket han ska snurra igång så tvärdör han.

.

newstead skrev:
2188379 Den ska visa -c00 när det är schysst...

Okej,, Och det ser man då tändningen e påslagen (inte startad alltså)

FI-lampan blinkar, samt att det står CHECK i displayen Olje ikonen samt temp ikonen visas i disp. Detta försviner då mcn startar el är uppe några grader i temp, Får även upp --- innan tempen visas som jag tror börjar vid 20 C. därför tror/trodde? det indikera för funktionstest. Har nån ngn en typ .pdf fil el likande som ni kan skicka med felkodschema blir jag glad.

Har lyckats övertala en meck att komma o kika på hojen (tror jag). Men vi får se, Jag pillar vidare i hopp och iver.

Mogge70 skrev:
2187839 På vår -02:a var det powercommandern som var trasig när spridarna inte öppnade. Men vår funkade om vi tog bort luftburken och sprutade ner startgas direkt i paketet.
Om du har powercommander prova ta bort den och sätt ihop orginal kablarna.

Lycka till!

Det är det inte, har ingen en :(
tack iaf!

MAD BOY skrev:
2188636 Okej,, Och det ser man då tändningen e påslagen (inte startad alltså)

FI-lampan blinkar, samt att det står CHECK i displayen Olje ikonen samt temp ikonen visas i disp. Detta försviner då mcn startar el är uppe några grader i temp, Får även upp --- innan tempen visas som jag tror börjar vid 20 C. därför tror/trodde? det indikera för funktionstest. Har nån ngn en typ .pdf fil el likande som ni kan skicka med felkodschema blir jag glad.
...
Du har bryggat kontakten under passagerarsadeln när du kollar eller?

Skickar ett PM :)

Lyfter tråden igen!

Ska ut till min avlidne vän i gargaet och söka felkoder på lörda, får inte riktigt tiden att räcka till.........

Är det möjligt att databoxen kan välja att stoppa starten pga. ngt.??

Kanske svaren stannar vid att jag ska söka felkoder??
Men tänkte endå höra om det finns ngn som känner igen problemet och kan lägga ett inlägg till en desperat??

:(

MAD BOY skrev:
2207084 ...Är det möjligt att databoxen kan välja att stoppa starten pga. ngt.??
...
Ja, vid vissa fel går det inte att starta hojen för att den inte ska gå sönder ännu mer. Se servicemanualen sid. 436ff (avsnitt 11-4-27)

Last edited:
newstead skrev:
2207096 Ja, vid vissa fel går det inte att starta hojen för att den inte ska gå sönder ännu mer. Se servicemanualen sid. 436ff (avsnitt 11-4-27)

Ska kolla genast!

Fick nyss veta att det kan vara en slang i tanken. från soppapumpen till den sekundära som har lossnat, ska testa detta osså. drar ner ett pm om det funkar el inte

Har nu kollat soppapumpen. Alla slangar ser utt att sitta där dom ska. Har även kollat felkoder och får då fram -C00 var av -hoppar upp och ned då jag försöker starta den ska väl stå i mitten vid 1200rpm?

Lite svårt att kolla TPS:n nu då den inte startar!

Vid tändning så visas en oljekana som blinkar,, För lite/mycket olja??
Kan detta påvärka starten?

Har tömt oljan i hojen o ska fylla på nytt snart!

:huvet

Last edited:
sam1 skrev:
2187832 du har inte ett stöd spärr(brytare) som strular kanske.

Det kan också vara dödarknappen på styret.

Felet funnet!!! Det var kamkedjespännaren som pajat, så kedjan hadde rappat.

:tomten

MAD BOY skrev:
2412010 Felet funnet!!! Det var kamkedjespännaren som pajat, så kedjan hadde rappat.

:tomten

Shit, har hojen stått hela sommaren? Fan vad surt! Är nog ingen fara med ventilerna, det hade märkts om dom tog i.

JO biken har ståt hela fucking sommaren.. Haft den borta nu i 2månader då den äntligen komm till en aktoriserad verkstad förra veckan...
Förhoppningsvis så har ventilerna klarat sig. Dom byter nu till en manuel kammspännare vilket ska va betydligt bättre en orginaljunket. Vi får se om det blir ngn hojja i HÖST!!!

Lånade en """GLIDAR HOJ""" :zpy

Lifes a bich!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25