Surfplattor / Läsplattor vilken ska man ha?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hej!

Var iväg och kikade på IPAD:en i helgen. Den var rätt grym så jag blev helt såld. Dock upplevde jag den som lite väl stor för min smak. Likaså kanske man får upp batteri-tiden något om man går på en mindre variant.

Vad finns då förutom Ipad som är minst lika bra?
Har sneglat lite på Ipod touch, men känns som en felaktig kompromiss i förhållande till iphone.
Archos har ett mellanting. Men är den något att ha?
Stöder någon av dessa flash?
USB ingång skulle uppskattas.

Jag vill ha den till slösurf i soffan. Mestadels forumläsning utan att skriva för mycket samt hålla koll på börsen.

//KaliZ

Archos (och alla andra Androidplattor) stöder flash.

Kan du vänta tror jag att plattorna blir tvärbilliga efter jul, även Appleplattorna eftersom det då inte är så många månader kvar innan dom lanserar nästa modell.

Archos (och alla andra Androidplattor) stöder flash.

Kan du vänta tror jag att plattorna blir tvärbilliga efter jul, även Appleplattorna eftersom det då inte är så många månader kvar innan dom lanserar nästa modell.

Tror inte iPaden kommer bli "tvärbillig" efter nyår. Köp en iPad nu och njut av den under tiden tills 2:an kommer, då ger du den gamla till frugan och köper en ny :tummenupp:tummenupp

Tror inte iPaden kommer bli "tvärbillig" efter nyår. Köp en iPad nu och njut av den under tiden tills 2:an kommer, då ger du den gamla till frugan och köper en ny :tummenupp:tummenupp

Näe, just fruktpaddan kommer kanske inte att sänkas drastiskt, men vist kommer även den att sjunka i pris efter jul.

Jag tror att branchen har räknat fel på hur många som kommer att köpas i julklapp.

Jag vill inte få en utav mina föräldrar (realistiskt dom enda som skulle köpa något i den prisklassen till mig) och jag kommer inte heller att ge dom några.

Det är en typisk produkt där tycke och smak spelar in för vilken man ska ha.

Jag skulle kunna tänka mig en äpple, men då med mycket minne och utan wifi, fast helst vill jag nog ha en med Android, och då vill jag ha en snabb processor, mycket minne, utan wifi osv...

Det är nog bara min bror som skulle kunna lista ut vilken jag föredrar och utav honom brukar jag inte få julklappar.

Därför tror jag på mellandagsrea på grejorna.

Jag vill inte få en utav mina föräldrar (realistiskt dom enda som skulle köpa något i den prisklassen till mig) och jag kommer inte heller att ge dom några.

Du tillhör nog inte gruppen Steve J riktar in sig på , men det återstår att se hur det går med försäljningen, den som lever får se :tummenupp

Nej, till vad?
Att priset kommer att sjunka efter jul?

Tror du att sekt-människorna är dumma nog att betala fullt pris för en produkt som får en ersättare inom ett kvartal?

Tja, det kan IOFS stämma, men telefonen blev i vart fall billigare när efterträdaren kom, och blocket fullkomligen lusades ner av den gamla modellen.

Nej, till vad?
Att priset kommer att sjunka efter jul?

Tror du att sekt-människorna är dumma nog att betala fullt pris för en produkt som får en ersättare inom ett kvartal?

Tja, det kan IOFS stämma, men telefonen blev i vart fall billigare när efterträdaren kom, och blocket fullkomligen lusades ner av den gamla modellen.

Det ar nog mer rimligt att priset sjunker nar uppfoljaren kommer, vilket formodligen blir tidigast mars. Sekten brukar ju inte pyssla med mellandagsrea etc ...

Googles platta kanske blir grym när den kommer.
På något vis tilltalar Android mig mera än apple, men jag inte sätta fingret på vilket sätt.

Nåja, jag kommer avstå tills vidare. Rimligt pris för mina behov är nog runt 2000kr.

Tack för inputen iaf!
//KaliZ

Beror nog väldigt mycket på vad man ska ha den till men man bör ha i åtanke att det kommer komma mycket bättre plattor inom en snar framtid. Köper man "First generation" så betalar man oftast mer och får mindre av den. När något är nytt då är det dyrt. Fast jag blev grymt imponerad av ipad:en när jag testade den, dock är den utanför min prisklass med hästvägar.

Läs denna artiklen, kanske man tar sig en extra funderare :va

http://www.fastcompany.com/1604832/why-you-shouldnt-buy-an-ipad-yet

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8