Surfplatta

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Har blivit lite sugen på att handla en surfplatta.

Ska mesta använda den till att surfa och ordna med mina foton när man är ute och reser.
Kul om man kan kolla en film eller två på långa resor också.

Ipad 2 börja bli ganska så billig nu, men den saknar usb ingång om jag har förstått det rätt?
Så man kan inte föra över kort och liknande då?

Har kollat lite på en acer http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744847&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76#info

Någon som har testat den?
Kan man tex föra över sina foton ifrån digitalkameran till ett usb-minne igenom den?

Tipsa på andra plattor i samma prisklass?
Finns det några pengar att spara om man handlar i från tex usa?
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jo ipad har usb-kontakt. Usb in i datorn och apples egna in till ipaden, speciell kabel.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
En jobbarkompis köpte en från dx.com för typ 850 inkl frakt och tull/moms. :hihi
Han ska ge bort den i julklapp men den var på kinesiska så han fick googla hur man gjorde för att byta språk.
 

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Där jag trivs...
Hoj
Bolt
Kan tipsa dig om SAMSUNG tab2, har en 10,1" själv.
Är rätt så nöjd med den.
Nu är inte jag en apple användare men EN AV anledningarna till att jag valde android os framför apple är att man kan tanka ner från piratebay.org med utorrent appen till android. Android känns på något sätt friare än apple.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kan tipsa dig om SAMSUNG tab2, har en 10,1" själv.
Är rätt så nöjd med den.
Nu är inte jag en apple användare men EN AV anledningarna till att jag valde android os framför apple är att man kan tanka ner från piratebay.org med utorrent appen till android. Android känns på något sätt friare än apple.

Och snäppet vassare finns Note 10.1 som har lite högre prestanda, men är väldigt lik tab2:an.. sneglat på en sådan själv om det blir av att skaffa platta istf att byta bärbar dator.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp inte en ipad. Du kommer bli galen. Jag har en.
Skulle jag köpa idag skulle det bli en Nexus 7, utan tvekan. Billig med prestanda i paritet med nya paddan.
Och kanske viktigast av allt, INGET iOS. Det måste vara det fittigaste OS:et som nånsin existerat.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Kör du budget finns det inget bättre än Nexus 7'an (2300:) annars vänta på Nexus 10'an (ca 5000:) som är GRYM! 2560x1600 pixlar på en 10" skärm... Åhh vill ha!
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har du iPhone idag så köp en iPad, helt överlägsen i kvalite. Men den har ganska stora begränsningar om man inte gillar/fattar tänket med iOS & iTunes. Vill du kunna tanka mer filmer och annat ska du inte ha en iPad.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Köp inte en ipad. Du kommer bli galen. Jag har en.
Skulle jag köpa idag skulle det bli en Nexus 7, utan tvekan. Billig med prestanda i paritet med nya paddan.
Och kanske viktigast av allt, INGET iOS. Det måste vara det fittigaste OS:et som nånsin existerat.

Fast vad är så surt med paddan, beror väl på vad man skall ha den till?

Skall man slösurfa i soffan duger den väl, det gör iaf. min (har en appleproukt :rodnar).
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har du iPhone idag så köp en iPad, helt överlägsen i kvalite. Men den har ganska stora begränsningar om man inte gillar/fattar tänket med iOS & iTunes. Vill du kunna tanka mer filmer och annat ska du inte ha en iPad.

Det ENDA som är bättre med iPad är väl kvalitén?
Men är den värd dubbla priset med tanke alla begränsningar man får på köpet?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det ENDA som är bättre med iPad är väl kvalitén?
Men är den värd dubbla priset med tanke alla begränsningar man får på köpet?

Har man som jag iPhone och Mac Air så är iPad perfekt, gillar man inte Apples tänk med sina fördelar/nackdelar så är en andriodplatta nog ett bättre val. Jag betalar gärna 3800:- för en iPad Mini istället för motsvarande andriodplattor..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det ENDA som är bättre med iPad är väl kvalitén?
Men är den värd dubbla priset med tanke alla begränsningar man får på köpet?

Kan du inte komma med argumenten mot en iPad istället? Vad är det som är så "fittigt"?

Själv har jag en iPad och iPhone och är supernöjd, det ENDA jag är på riktigt missnöjd med är att jag inte kan ha film på ett SD-kort och koppla in med adapter och sen spela filmen direkt från SD-kortet utan att importera den till paddan först... riktigt störigt!
Men annars, supernöjd med paddan.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kan du inte komma med argumenten mot en iPad istället? Vad är det som är så "fittigt"?

Själv har jag en iPad och iPhone och är supernöjd, det ENDA jag är på riktigt missnöjd med är att jag inte kan ha film på ett SD-kort och koppla in med adapter och sen spela filmen direkt från SD-kortet utan att importera den till paddan först... riktigt störigt!
Men annars, supernöjd med paddan.

Importera film är enda argumentet jag vet mot, men det är ett ganska kraftigt argument.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har du iPhone idag så köp en iPad, helt överlägsen i kvalite. Men den har ganska stora begränsningar om man inte gillar/fattar tänket med iOS & iTunes. Vill du kunna tanka mer filmer och annat ska du inte ha en iPad.

Det ENDA som är bättre med iPad är väl kvalitén?
Men är den värd dubbla priset med tanke alla begränsningar man får på köpet?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Importera film är enda argumentet jag vet mot, men det är ett ganska kraftigt argument.

Nja, tror inte vi tänker på samma sak.
Misstänker att du menar film som i sån man kan "tanka ned från valfri plats" för att sedan se välbetalda skådisar göra något... det är en peace of cake och funkar galant, både att streama från en dator och att tanka in i paddan.

Det jag tänker på är att ta minneskortet från en GoPro och stoppa in i minneskortsläsaren (finns som tillbehör) och sedan spela filmen direkt från kortet utan att behöva importera den, tar ca 5-10min för att importera ett körpass, då har halva teoritiden gått och därmed möjligheten att kunna använda paddan som ett pedagogiskt verktyg på våra kurser.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Carnivore: Kan du inte komma med argumenten mot en iPad istället? Vad är det som är så "fittigt"?

Fittigt:
Tex så kan du inte importera film/musik hursomhelst/varsomhelst. Du kan ej välja var du lagrar ditt media.

Du kan inte spara en bild via en app och öppna den i en annan.

Dåligt stöd för filmer. Man måste tanka ned massa extra för att det skall fungera hjälpligt.

Du kan inte ladda ner vilka appar du vill, utan bara de som finns i appstore, där Apple dessutom tvingar utvecklarna att ta mycket mer betalt än de vill, för att Apple skall få sin feta share.

Utöver detta har de har plockat bort google maps och youtube.

De har generellt begränsat funktionaliteten i hårdvaran som DU äger. De påtvingar dig appar som tex Newsstand (jag vet ingen som använder den) mm mm.

Om inte dessa argument räcker så kan vi börja prata om iTunes. Det är ett sorgebarn för sig.

Finns det NÅGONTING som iOS gör bättre än Android?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja, tror inte vi tänker på samma sak.
Misstänker att du menar film som i sån man kan "tanka ned från valfri plats" för att sedan se välbetalda skådisar göra något... det är en peace of cake och funkar galant, både att streama från en dator och att tanka in i paddan.

Det jag tänker på är att ta minneskortet från en GoPro och stoppa in i minneskortsläsaren (finns som tillbehör) och sedan spela filmen direkt från kortet utan att behöva importera den, tar ca 5-10min för att importera ett körpass, då har halva teoritiden gått och därmed möjligheten att kunna använda paddan som ett pedagogiskt verktyg på våra kurser.

Just ja. Häromdagen surfade jag in med min padda på sr.se/p3. Hade tänkt tanke ner några pod-sändningar.
Det gick naturligtvis inte, jag var tvungen att streama. Funkar det i Android? Japp.

iOS funkar, men flera gånger i veckan gör det mitt liv svårare eftersom man inte som användare får göra det man vill, även om jag VET att apparaten skulle klara av det. Ruggigt irriterande.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Just ja. Häromdagen surfade jag in med min padda på sr.se/p3. Hade tänkt tanke ner några pod-sändningar.
Det gick naturligtvis inte, jag var tvungen att streama. Funkar det i Android? Japp.

iOS funkar, men flera gånger i veckan gör det mitt liv svårare eftersom man inte som användare får göra det man vill, även om jag VET att apparaten skulle klara av det. Ruggigt irriterande.

Låter som du borde skaffa dig en androidplatta istället :tungan:tungan
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top