Surfplatta, vilken ska man ha?

Swedbanks androidapp funkar rätt ok.

Skaffar man mobilt bankid kan man ju logga in via det och utföra alla typer av bankärenden utan att behöva ha dosan med sig. Mobilt bankid kan man även använda sig av om man sitter framför en dator och vill logga in på hemsidan.

Funkar kanon i min Galaxy S och då med all säkerhet i dvs plattor.

Varför skulle du vilja ha ett bankID på en Androidplatta? :huvet
Det är ju den plattform näst efter Windows som har mest malware.
På Windows kör ju de flesta antivirus och uppdaterar regelbundet, men så icke på Android.

Varför skulle du vilja ha ett bankID på en Androidplatta? :huvet
Det är ju den plattform näst efter Windows som har mest malware.
På Windows kör ju de flesta antivirus och uppdaterar regelbundet, men så icke på Android.

Jasså?

Kan du nämna någon som någonsin har fått sitt bank id snott från sin android?

Bankernas säkerhetsexperter och androidutvecklare verkar vara överens om att det är säkert nog i alla fall.

jag föll för en ipad2 enbart för att jag kunde likt min AppleTv2 hyra och köpa film via mitt jänkar konto.

Hur mycket film som helst tillgängligt och grymt när man som jag flyger 200+/år
och Ipad tycker jag har bra batteri tid med det var inte avgörande så det finns uttag för ström på flyget

jag föll för en ipad2 enbart för att jag kunde likt min AppleTv2 hyra och köpa film via mitt jänkar konto.

Hur mycket film som helst tillgängligt och grymt när man som jag flyger 200+/år
och Ipad tycker jag har bra batteri tid med det var inte avgörande så det finns uttag för ström på flyget

Jag köpte min iPad delvis därför, men det slutar ändå alltid med att jag hellre läser en bok på flyget. Det har blivit att jag mest använder iPaddan hemma och då mest för att styra mediadatorn.

Till OP:
iPaden är något jag lätt skulle rekommendera till alla.

Jag tänker vara helt opartisk här och säga att det enda viktiga är att man köper en surfplatta av andra generationen, och att den ska vara tillverkad av Apple.

Sen är det bara att välja. :rofl

Asus transformer :tummenupp
Kan allt en androidplatta ska men med jättebonusen löstagbart tangentbord som dessutom innehåller kraftigt förbättrad batteritid.

[YOUTUBE-ID]r5xW3NhdjqI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag köpte en flytouch 3 en kinapad som säljs för strax över 1000 lappen på Ebay i storlek 10,1" och med android.
Kör den med Telenor Huawei 1750 dongel och det bara rasslar till ibland sidorna.
Inbyggd Gps som funkar men den pratar bara engelska vilket iofs kan kvita jag gitter inte höra på kärringen ändå.

Finns en app till Nordea som funkar utmärkt med dosa så att det går att göra alla ärenden via paden.

Har nu fått min platta.

Skärmen är kass, istället för swipe vill den klicka hela tiden.
Läste något om att de bytt skärm nu iom översvämningen i Thailand, är din ok?

Kom med Android 2.3 och verkar inte funka att uppdatera med fri firmware.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing