Surfplatta, vilken ska man ha?

Internetbank funkar väl i alla plattor? har man däremot nordea så funkar e-leg bara på pc om man har tur.. Men nordea har lovat att skrota sitt skit system :tummenupp

Jag köpte en flytouch 3 en kinapad som säljs för strax över 1000 lappen på Ebay i storlek 10,1" och med android.
Kör den med Telenor Huawei 1750 dongel och det bara rasslar till ibland sidorna.
Inbyggd Gps som funkar men den pratar bara engelska vilket iofs kan kvita jag gitter inte höra på kärringen ändå.

Finns en app till Nordea som funkar utmärkt med dosa så att det går att göra alla ärenden via paden.

Fungerar fint!
USB-porten går att använda till mycket annat också.
Jag för importerar bilder direkt från kameran på semestern som backup.

Jag tror personligen att 7.7" är lite för litet. 10" känns helt perfekt för soffsurf och var inga problem att ta med på resa.

7.7 verkar perfa.... Man kanske tom kan ha den på hojen som GPS etc i nåt lämpligt case?

Usch. Nu blev jag sugen på en för mig totalt onödig pryttel. För 20 minuter sedan behövde jag inte alls en sån här, men nu sitter jag och hittar på anledningar för att köpa en.

fungerar det att föra över filer från ett USB minne? Som filmer etc? Det är en avgörande ounkt för mig, och det enda skälet till att jag inte köper en iPad.
Nja. Antingen jackar du in ditt USB-minne i en batteridriven AccessPunkt som AirStash och strömmar över filmen.
Eller så jailbrakar du paddan och kör filmen direkt från USB-minnet via Apple Video Connect Kit.

7.7 verkar perfa.... Man kanske tom kan ha den på hojen som GPS etc i nåt lämpligt case?
.

Precis, man kan ha all sin musik i den, man kan köra spotify, man kan filma med den, man kan boka biljetter till färjor i den (även om den sidan kör flash) man kan surfa med den man kan maila hem....

Jag har hittat hundra anledningar till att ha en 7" surfplatta permanent i bilen istället för en GPS och en massa skivor med musik, men allt det där gör ju redan min telefon när jag åker långt, anledningen till plattan skulle vara att slippa jacka in telefonen.

Jag köpte en flytouch 3 en kinapad som säljs för strax över 1000 lappen på Ebay i storlek 10,1" och med android.
Kör den med Telenor Huawei 1750 dongel och det bara rasslar till ibland sidorna.
Inbyggd Gps som funkar men den pratar bara engelska vilket iofs kan kvita jag gitter inte höra på kärringen ändå.

Finns en app till Nordea som funkar utmärkt med dosa så att det går att göra alla ärenden via paden.

Orkar den med film?

Inte e-leg tyvärr. Går inte ens på min mac i dagsläget. Nordea ska dock byta till bank ID som har en app iallafall till iphone/ipad :tummenupp

Tjöpade en!

1008 sek inklusive mat till en afrikan i 2 dar.

:)

Återkommer med recension

Edit:
8BG varianten med android 2.3 & 10.1

Last edited:
Jag kör en Samsung Galaxy Tab 10.1 16gb med 3g+ WiFi
Pris ~4000SEK på Mediamarkt

PLUS:
Bank och appar är inga problem. Swedbank OK.
Inbyggda email appen är jättebra.
Mycket bra Market app, lätt att browsa mellan olika appar.
Inbyggda webläsaren fixar det mesta
Mycket bra batteri.. 3g uppkoppling med aktiv WiFi och mycket användade så räcker batteriet en heldag (07-20) med 30% kvar.

MINUS:
Vissa spel funkar inte så bra, speciellt körspel.
Vissa bankappar finns inte till den. SEB bank finns inte till exempel, dock finns det till äldre Android.
man får en del appar installerade som man inte kan avinstallera. SVD, Sydsvenskan, osv..

Jag använder min som surfplatta, bilnavigator, mail, dela wifi (plattan kan agera router för 5 anslutna enheter) och för olika appar.. Kanonnöjd hittils.
Tillbehör som billaddare, bilhållare och skydd finns på ebay för småpengar.

Sony tableten jag har fungerar fint med usbminnen och har även en Sd-kortplats. Finns numer att köpa med 3g också. Men runt hörnet väntar nya plattor med android 4.0 och fetare processor...

Ni som har androidplattor, fungerar det att föra över filer från ett USB minne? Som filmer etc? Det är en avgörande ounkt för mig, och det enda skälet till att jag inte köper en iPad.

Har inte testat själv men hört från andra att det ska fungera bra. Kräver dock en liten USB-dongel i Samsung-plattan.

Ni som har androidplattor, fungerar det att föra över filer från ett USB minne? Som filmer etc? Det är en avgörande ounkt för mig, och det enda skälet till att jag inte köper en iPad.

Måste du mellanlanda filmerna på en USB sticka då?

Kan du inte antingen slanga hem dom direkt till plattan, eller ansluta plattan till datorn du har slangat hem filmerna med?

Jag såg att det fanns en uTorrent remote app till Android, så att du kan starta nerladdningar på din dator hemma från telefonen/plattan.

Fan då kan man ju välja film på videobutiken när man stannar där och köper chips, så är man själv och filmen hemma samtidigt :D

Filmindustrin måste älska den appen!

Hehe. Jag brukar starte nedladdning innan jag drar hem från jobbet om det dykt upp nåt jag vill ha.

Glöm inte att köpa till ett SD micro minneskort och sedan kan man gå in på
www.tabletsverige.se eller www.surfplatta.com för att lära sig massor!
jag hade inte vetat 10% av vad jag vet idag utan de där två sidorna!

Du anser alltså att Flytouchen är det som är prisvärdast?

Har du någon koll på mindre plattor och vad som då är skiten man ska ha?

IOFS duger ju säkert den billigaste klenaste plattan till det jag ska göra, men ändå...

Du anser alltså att Flytouchen är det som är prisvärdast?

Har du någon koll på mindre plattor och vad som då är skiten man ska ha?

IOFS duger ju säkert den billigaste klenaste plattan till det jag ska göra, men ändå...

Flytouchen finns för typ samma peng i 7.7"

Glöm inte att köpa till ett SD micro minneskort och sedan kan man gå in på
www.tabletsverige.se eller www.surfplatta.com för att lära sig massor!
jag hade inte vetat 10% av vad jag vet idag utan de där två sidorna!

Tack för tipset!

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP