Surfplatta, vilken ska man ha?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som rubriken säger, vilken surfplatta ska man ha? Har laptop, men tycker den är lite för klumpig att släpa med sig ibland, och tycker att surfplatta verkar vara smidigt. Några tips?

Svaren lär ju va delade som en flod av jesus.. Men bästa jämförelsen är nog att gå tillbaka till telefoner.. Har du en ajfån och trivs med den, så är ipad bara en förstoring med möjlighet till lite större appar..

androids plattor har jag inte testat, men tycker ipaden är lagom i storlek så titta på en 10"are

Vad ska du ha den till är väl första och största frågan.

Har en samsung 10.1. Kanonplatta om man gillar Android. Duger för film, surf, mail, etc. Är man böjd åt andra hållet är väl valet lättare.

Har ingen iphone, och kör en android-mobil som jag trivs bra med.
Tänker använda främst för surf och film.

Kolla på Sony tablet s. Känns inte lika lyxig som ipad eller samsung till en början, men ligger otroligt bra i handen med sin annorlunda form.
Har även ir-sändare så den blir till både tv-tablå och fjärr i tv-soffan. :yoparty

Vill du bara se två tredjedelar av nätet - välj ipad.

Jag valde samsung galaxy tab 10.1, och är kanonnöjd. Datorn används knappt längre. :tummenupp

Har ingen iphone, och kör en android-mobil som jag trivs bra med.
Tänker använda främst för surf och film.

Enda nackdelen, (i likhet med äppleprodukterna) är att det inte finns plats för sd/micro-sd för ytterligare lagring. Vill man ha med sej film på resan och inte bara streama kan jag tycka att det suger. Annars är plattan grym! Hade jag köpt plattan idag hade jag skaffat samma igen, men med 64gig minne.

Hur funkar internetbank? Jag har Swedbank, nån aning om det funkar?

Prova på din telefon, samma ju.
Jag har bara provat att logga in utan dosan för överföring mellan mina privata konton o de fungerar iaf på android.

Enda nackdelen, (i likhet med äppleprodukterna) är att det inte finns plats för sd/micro-sd för ytterligare lagring. Vill man ha med sej film på resan och inte bara streama kan jag tycka att det suger. Annars är plattan grym! Hade jag köpt plattan idag hade jag skaffat samma igen, men med 64gig minne.

Jag funderar också på en platta då jag reser mycket och i princip brukar jag laptopen till film och internet/msn.

Hur fungerar det att chatta på msn med tangentbordet? Orkar man hålla på längre perioder eller blir man trött i fingrarna?

Ni som har androidplattor, fungerar det att föra över filer från ett USB minne? Som filmer etc? Det är en avgörande ounkt för mig, och det enda skälet till att jag inte köper en iPad.

Hur funkar internetbank? Jag har Swedbank, nån aning om det funkar?

Internetbank funkar väl i alla plattor? har man däremot nordea så funkar e-leg bara på pc om man har tur.. Men nordea har lovat att skrota sitt skit system :tummenupp

Den där Galaxy Tab 7.7 verkar ju sweet. 5500 nånting.
Använder man verkligen en såndäringa platta? Man kanske kan ha den som TV för kidsen i bilen när man inte använder den själv?

Ni som har androidplattor, fungerar det att föra över filer från ett USB minne? Som filmer etc? Det är en avgörande ounkt för mig, och det enda skälet till att jag inte köper en iPad.

Fungerar fint!
USB-porten går att använda till mycket annat också.
Jag för importerar bilder direkt från kameran på semestern som backup.

Den där Galaxy Tab 7.7 verkar ju sweet. 5500 nånting.
Använder man verkligen en såndäringa platta? Man kanske kan ha den som TV för kidsen i bilen när man inte använder den själv?

Jag tror personligen att 7.7" är lite för litet. 10" känns helt perfekt för soffsurf och var inga problem att ta med på resa.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti