Surar som fan ofta.

CalleLundin

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Gilera 600RC
Min hoj surar skita lätt.. Vanliga startproseduren är Choken utdragen och ge fan i gasen och två klick med startmotorn så e den igång.

Skulle man röra gasen så kan man lika gärna gå å skjuta sig direkt!

När den e varm så är det ingen chock å ingen gas å ett tryck så är den igång.

Om någon av dessa prosedurer inte skulle funka så startar den inte alls. om man chockar å den inte startar å man sedan provar utan chock så baktänder det så in i helvette så man tror rutorna ska gå i garaget.

Givetvis så startar den inte i heller.

Sedan är den ganska hackig på lågvarv och rapp som fan på högvarv.

Så min fråga är, kan den vara lite högtänd eller är det troligare nått fel på förgasaren? :confused:

CalleLundin skrev:
2458985 Min hoj surar skita lätt.. Vanliga startproseduren är Choken utdragen och ge fan i gasen och två klick med startmotorn så e den igång.

Om någon av dessa prosedurer inte skulle funka så startar den inte alls. om man chockar å den inte startar å man sedan provar utan chock så baktänder det så in i helvette så man tror rutorna ska gå i garaget.

Så min fråga är, kan den vara lite högtänd eller är det troligare nått fel på förgasaren? :confused:

hade nästan samma på min dr800 innan jag gick igenom gasarna..
va massa oringar som vittrat sönder så den låg o småchoka hela tiden.

tro du ska kolla det o är de inte det så kanske prova bestycka om.

fast först av allt så kolla bränsle luftskruven. hur beter den sig när du kör? smäller nåt? bludder nånstans?
byt nån pipa? bestyckat nåt?

CalleLundin skrev:
2459602 den kan smälla lite när man släpper gasen.
allt e orginal... :/
orginal ska de inte smälla nåt direkt..
kolla över att de är orginal munstycken, annars köp slipon el byt munstycken.
kolla även över gasarna allmänt så den inte chokar lite
el likn.

Jahaja... det handlade om HOJEN... ;)
(rubriken antydde något annat...)
:hihi

HanneZ skrev:
2463548 Korrekt, det låter som vilken flickvän som helst. Riklig centralsmörjning brukar va lösningen.

Vilket av följande smörjnings-märken funkar bäst, Kr eller €? :ätapiller

:backontop

HanneZ skrev:
2463548 Korrekt, det låter som vilken flickvän som helst. Riklig centralsmörjning brukar va lösningen.

Det jävliga e ju att om de börjat att sura så ballar mjukvaran ur och klipper ingången till centralsmörjningen....

Färnbo skrev:
2466446 Det jävliga e ju att om de börjat att sura så ballar mjukvaran ur och klipper ingången till centralsmörjningen....

Så sant...

GÅR det att få nån ordning på det hela egentligen?
(har hört om patcharna "blommor 2.1" och "presenter 3.0") men de skall vara instabilare än den rena fixen "charm 4.8"
Problemet är väl att det sistnämnda programmet är kopieringsskyddat, och fan så dyrt att köpa för den som saknar detta! :D

Låter faktiskt lite som min kärring :näsblod

CalleLundin skrev:
2458985 Min hoj surar skita lätt.. Vanliga startproseduren är Choken utdragen och ge fan i gasen och två klick med startmotorn så e den igång.

Dr.Bike skrev:
2466468 Så sant...

GÅR det att få nån ordning på det hela egentligen?
(har hört om patcharna "blommor 2.1" och "presenter 3.0") men de skall vara instabilare än den rena fixen "charm 4.8"
Problemet är väl att det sistnämnda programmet är kopieringsskyddat, och fan så dyrt att köpa för den som saknar detta! :D

Nja.... b 2.1 och p 3.0 tenderar att behova kostsamma uppdateringar hela tiden....

Färnbo skrev:
2467138 Nja.... b 2.1 och p 3.0 tenderar att behova kostsamma uppdateringar hela tiden....

Förståss... ;) Är ju precis som knarktillvänjning. Dosen måste ökas in absurdum HELA TIDEN!
Har försökt bryta trenden med "tjat och hot 1.0" men det hade närmast omvänd effekt.
Får nog blåsa om disken skulle jag tro, och partitionera om till två 20taggabyte från en 40taggabyte!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg