Sur olycka i Malmö

SirWankalot skrev:
2432567 http://sydsvenskan.se/malmo/article181905.ece

Det måste kännas ganska surt att krasha på väg till uppkörningen?

Uppkörningen ligger nämligen på Rimfrostgatan. Står iofs singelolycka, fast det är klart man kör ju oftast framför skolbilen.

Det var inte "på väg" till uppkörning. Det var under uppvärmningen inför uppkörning (dvs en körlektion), inne på bulltoftabanan. Han låste framhjulet i 90km/h-bromsning och klotade.

Skalman skrev:
2433683 Det var inte "på väg" till uppkörning. Det var under uppvärmningen inför uppkörning (dvs en körlektion), inne på bulltoftabanan. Han låste framhjulet i 90km/h-bromsning och klotade.
Surt surt. Exakt så gjorde en privatist när jag körde upp. Han frågade mig om bromstestet var svårt :va Nä sa jag (hade ju övat) och sen satte han sig på sin egna hoj, klarade 50 och 70, men låste både fram och bak på 90-bromsningen. Hans hoj såg ut som skrot och han åkte därifrån i ambulans med skadad axel.

Kanske någon här inne? 23 augusti 2001 vill jag minnas, på den där banan strax utanför vad den nu heter...

Skalman skrev:
2433683 Det var inte "på väg" till uppkörning. Det var under uppvärmningen inför uppkörning (dvs en körlektion), inne på bulltoftabanan. Han låste framhjulet i 90km/h-bromsning och klotade.

Aj aj, hoppas det gick bra, så han hinner köra upp innan vintern.

Skalman skrev:
2433683 Det var under uppvärmningen inför uppkörning (dvs en körlektion), inne på bulltoftabanan. Han låste framhjulet i 90km/h-bromsning och klotade.
Samma sak hände en av killarna som körde upp samtidigt med mig.
Hojen klarade sig någorlunda men det var inte kul att köra uppkörningen med bockad koppling. Man var tillräckligt nervös redan innan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg