Sur kärringar med för mycke fritid...

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Har uppståt ett litet hat mellan mig och gårdens svensson poliser...:näsblod

Jag har varit en duktig pojk och puttat bettan hela vägen ut från gården förbi vänplatsen och nästan ut på vägen som ligger ca 10-15m från ena gårds väggen. Jag gasar inte är aldrig över 2k varv. och klockan är 07-07.10 på morgonen.

Men detta räcker tydligen inte för dom är ute och gapar å skriker från deras balkonger... idag tröttnade jag och bara slängde i etta å drog när en kom ut...

nån som har nån fin ide? kan dom stoppa mitt mc åkande? vad kan jag göra för att reta gallfebern ur dom utan att kunna bli vräkt eller liknande...?

har väll en inte heltyst pipa på... den går med säkerhet inte igenom besiktningen.

Har köpt ny lägenhet så jag har till 1juli på mig sedan flyttar jag.

Tacksam för ideer och luriga lösningar

MVH

Gör som vanligt och sedan den 1 juli slipper ni varandra.
Jävlas inte i onödan.

Det här borde väl funka.

Bifogat

• granne.JPG
    granne.JPG
    35.8 KB · Visningar: 113
Jävlas som fan !!

Vänta tills alla har kommit ut på sina balkonger för att gnälla, sen gör du stans fetaste fökk yo börnaot :cdevil

Sista månade så höjjer du helt sonika tomgången till 3-4k!
Ta bort dämparen sista veckan med bara för det lilla xtra:tummenupp
Sista dagen så varvstoppar du utan dämparen.
Sedan flyttar du!
Du e skit glad o de likaså... a win win situation!

Men räkna inte med någon hjälp om det behövs vid flytten.

Nej det e väl onödigt att jävlas i onödan men ibland blir man så jäkla sugen!

Jo fortsätta jävlas måste jag orkar fan inte putta fanskapet längre bort... då kommer jag vara på E6an =)

Vänd på det. Om du i stället började 10 på morgonen och kunde sova till 8-9 o din granne väckte dej klockan 7 varje morgon,skulle du va glad då? Har själv en granne som du kanske förstår som åker tidigt på morgonen med sin HD.
E det någon gång i bland så gör det väl ingenting men när det är varje morgon blir det tröttsamt. Specielt när det finns andra ställen o parkera mc på än utanför husväggen men han orkar inte gå dom 50 metrarna till garaget där han har sin mcparkering..

Specielt när det finns andra ställen o parkera mc på än utanför husväggen men han orkar inte gå dom 50 metrarna till garaget där han har sin mcparkering..

Vet inte hur det ser ut där, men det kan vara så att han bedömmer att stöldrisken är mindre där han ställer den.

Vänd på det. Om du i stället började 10 på morgonen och kunde sova till 8-9 o din granne väckte dej klockan 7 varje morgon,skulle du va glad då? Har själv en granne som du kanske förstår som åker tidigt på morgonen med sin HD.
E det någon gång i bland så gör det väl ingenting men när det är varje morgon blir det tröttsamt. Specielt när det finns andra ställen o parkera mc på än utanför husväggen men han orkar inte gå dom 50 metrarna till garaget där han har sin mcparkering..

vi har tyvärr inte nått mcgarage eller bil garage.

jag puttar även så långt det bara går.

det är inte folk som börjar arbeta kl 10 som klagar... det är arbetslösa och pensionärer.

vi har tyvärr inte nått mcgarage eller bil garage.

jag puttar även så långt det bara går.

det är inte folk som börjar arbeta kl 10 som klagar... det är arbetslösa och pensionärer.

Ja fast du fatta vad jag menade? När det är varje dag så blir det jobbigt, även om man kanske e panchis eller arbetslös så kanske man inte vill bli väckt varje morgon vid 7. Sen tänker nog dina grannar att va fan parkerar han på gården för han kan ju ställa sej där dom andra boende har sina bilar även om det inte finns garage. Antar att det inte är några bilar som står parkerade på din gård där du står med mc?

finns det nått att hänga på pipa för att tillfälligt dämpa ljudet?

Jag skall ju flytta tillen ny lägenhet och där vill man inte börja med att reta grannarna...

nått som man hänger på köra kanske 200m och sen rycker av för grannfridens skull

man vill ju inte sätta på orginal dämpare... känns som att köra symaskin i 200 :D

Kör lugnt, vinka glatt till alla surkärringar du ser.
Att bli bemött på ett alldeles för glatt och trevligt sätt av den man är förbannad på är lagom irriterande.

Ja fast du fatta vad jag menade? När det är varje dag så blir det jobbigt, även om man kanske e panchis eller arbetslös så kanske man inte vill bli väckt varje morgon vid 7. Sen tänker nog dina grannar att va fan parkerar han på gården för han kan ju ställa sej där dom andra boende har sina bilar även om det inte finns garage. Antar att det inte är några bilar som står parkerade på din gård där du står med mc?

Jag putta den ut till där bilarna kör... så innan jag är ute bland bilarna låter den inget.

annars fattade jag. men har man all tid i världen så tycker jag man kan vända sig om 30sec senare är jag borta och det är tyst igen

finns det nått att hänga på pipa för att tillfälligt dämpa ljudet?

Jag skall ju flytta tillen ny lägenhet och där vill man inte börja med att reta grannarna...

nått som man hänger på köra kanske 200m och sen rycker av för grannfridens skull

man vill ju inte sätta på orginal dämpare... känns som att köra symaskin i 200 :D

Tvättsvamp i röret:D

köp en ny, godkänd dämpare:fakta på så sätt kan du köra hemifrån direkt, gasa lite mer och bara njuta av deras sura miner, ty du är helt laglig:D

köp en ny, godkänd dämpare:fakta på så sätt kan du köra hemifrån direkt, gasa lite mer och bara njuta av deras sura miner, ty du är helt laglig:D

Men jag älskar ju min... den sjunger så fint... man blir lyckligast på jorden när man kör igenom tingstad...

Har du inte redan sagt det till dom så tycker jag du säger att du faktiskt puttar den en bit enbart för deras skull. Men passar det inte så kan du sluta upp med det och då kommer det väsnas mera, upp till dom alltså.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!