Supran såld, mc-köp eller bilköp?

Kricke skrev:
Min farsas polare är den värsta av dom alla.Han fyllde 50 och ville ha en snygg och snabb bil.Så han drog iväg på sin födelsedag och köpte en present till sig själv.-> Ferrari 360 modena f1<-.Han sa inget till frun heller.Gissa om hon blev paff när hon fick se bilen sen...
Har åkt med han en gång.Ljudet i den är obeskrivligt :crash :kär

Och ja..han har pengar så det blir över :(
Så skulle jag kunna tänka mig o göra när jag fyller 18!! ..måste bara hitta ett sommarjobbförst :tummenupp

Silwer skrev:
jo det är en kul bil, men inget att trimma så mycket, växellådan ska tydligen rasa lätt.
Du hade en supra sa du? var det nån gammal modell eftersom du tycker gtren går så bra?

En sån bil behöver man inte trimma,bilen gör ju 0-100 under 6 sek :tummenupp
jag hade en MKIII:a med 260hk, slukade soppa och vägde 1720kg...

Mazdan väger väl 1200-nånting och 220hk... :)

Är sugen på hoj men det är sååååå dyra försäkringar,får nog vänta tills nästa år då jag förhoppningsvis har bättre ekonomi... :(

SupraLemon skrev:
En sån bil behöver man inte trimma,bilen gör ju 0-100 under 6 sek :tummenupp
jag hade en MKIII:a med 260hk, slukade soppa och vägde 1720kg...

Mazdan väger väl 1200-nånting och 220hk... :)

Är sugen på hoj men det är sååååå dyra försäkringar,får nog vänta tills nästa år då jag förhoppningsvis har bättre ekonomi... :(

220hk? då är den vässad, har för mig att det är 180 eller nåt sånt orginal.

Ska du ha roligt eller ska du ha ett transportfordon?

Köp en hoj nu och inse att det är vad du vill ha egentligen. Bil kan man ha en gammal Opel Ascona och sladda runt med - lika kul som en Mazda.

Är man intresserad av duktigt med effekt, rolig körning oxch inte ställer krav på att packa eller köra längre än 20 mil utan att stanna så köp hojen.

Skall du ha den även på vintern och är beroende av fyra hjul för att kunna köra polarna så får det ju bli bilen. En 323 GTR är ju inte fel, men den bleknar ju och åker på däng av en budget 500cc hoj om du ska jämföra acc tider.

Personligen skulle jag ta hoj, eftersom att jag vintertid kan lita på polarna för längre åkturer och t-bana och buss/pendel för allmänna behov.

Nackdelarna är ju att försäkringen på en R6 inte direkt är billig. Lägger du ner 50 lax på hojen och sedan 20 på försäkring samt 10-15 på utrustning så är det uinte billigt längre.

så för en R6 för 50´räkna med totalt 85.000:- första året och 15.000:- andra året(om du inte haft a-kort länge och får en billig försäkring).

jag har en polare som haft en gtr, och inga asconor är lika roliga, det är bara att glömma direkt.
sen handlar det väl inte om att jämföra en hoj och en bil här?
För lite rallyåkning är den där bilen skitkul, den är rätt pigg med.
Men håller inte nåt vidare att trimma tyvärr.

Köp det du känner för det är väl inet sista fordonet i ditt liv, hoj kan du ju skaffa senare.

Silwer skrev:
-- edit ---

Köp det du känner för det är väl inet sista fordonet i ditt liv, hoj kan du ju skaffa senare.

Bil kan man alltid köpa senare. Hoj är ju roligare, tycker jag.

SupraLemon skrev:
Är nog mest sugen på 323 GTR:en...sååååå grym bil ju :rock alla andra kan man ju säga hej då till :hej när man drar på ;)

Om du vill ha en gtr så vet jag en kille som är såpass dum i huvet att han skulle sälja sin för 50k fast han har begärt 80 för den. Han är så pengakåt så åker du dit med pengarna några dagar innan löning så tror jag du får den för det priset. Det fanns lite småskavanker på den men för pengarna som blir över kan du laga det OCH trimma :D

Madhonda skrev:
Hmm.... jag vet en värre... :rolleyes: min sambo som blev tvärtrött på våran Saab 9 5

Huxflux... går han o köper en -04 Volvo V70 2,5 T Sport :eek: 210 hästar har den... men så har han ingen hoj heller....!! ;)

Den ska hämtas på torsdag.!!! :tummenupp

"Bara" 210 hk? Brorsan snodde min gamla bil så jag blev tvungen att leta något nytt.
Blev en SAAB 9-3 Aero -01 med steg 2 kit från Nordic, lagom mkt bil och jag har fortfarande råd med hojen! :tummenupp

Dee_cati skrev:
Om du vill ha en gtr så vet jag en kille som är såpass dum i huvet att han skulle sälja sin för 50k fast han har begärt 80 för den. Han är så pengakåt så åker du dit med pengarna några dagar innan löning så tror jag du får den för det priset. Det fanns lite småskavanker på den men för pengarna som blir över kan du laga det OCH trimma :D

du skojar, 80 tusen för en Mazda 323 gtr typ 93 årsmodell?
Då är det inte direkt en orginalmaskin vi snackar om va?
50k låter annars mer vettigt för en hyfsad orginalbil.

Dom kostar runt 75-85000:-

Killen ska messa mej idag för att han hade en spekulant på bilen, köper inte den killen den köper jag den imorrn efter jobbet!

jag lever för streetrace med bilar! :tummenupp
motorcyklar är väl sisådär...
jag e fan för rädd för att åka med 120hk på så lätt chassi :rolleyes:

Silwer skrev:
du skojar, 80 tusen för en Mazda 323 gtr typ 93 årsmodell?
Då är det inte direkt en orginalmaskin vi snackar om va?
50k låter annars mer vettigt för en hyfsad orginalbil.

ja han kan få det kontant imorgon!hälsa ;)
vilken färg och vart finns den ?

då har de blivit väl dyra.
Faktiskt tycker jag inet en sån där är värd mer än kanske 50 tusen, 85 är rena rånet med tanke på vad man får.
Men allt är väl dyrt, man hänge inte med längre.

För 85000 får man en M5......... Och ett litet tips, om du är rädd för 120 hk i ett lätt chassie så finns det andra hojar, sådana som faktiskt är lämpliga som första tunga hojen. Dessutom får du väl bara köra 34hk, vad den har i ursprungseffekt spelar väl ingen roll???

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...