Supra VS R1

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
supradempa

Kör: supra

Reg: 24 September 2006
Postat: Sat Oct 14, 2006 11:13 pm Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Körde mot en R1:a idag på motorvägen Jag låg i 100-110 så kom han upp bredvid mig o titttade så där lite mystiskt som ni vet o det bara bar i väg ner i trean han började huka sig dax att lägga i fyran satan va det gick o när han märkte att han inte drog ifrån hukade han sig om möjligt ännu mer ,jag började känna att det skulle gå, mätaren visade 220 i med femman nu började det gå fort drog ifrån lite till, upp till 290 sen hade man ju en växel till i med den o mätaren bottnade för länge sen kändes det som. Inte mycket en R1:a kunde sätta till han bara försvann nånstans där bak. Saktade ner o han kom ikapp tog upp visiret o visade det bredaste smajlet ja sett ,lätt det bästa ja varigt med om. Kul med dom som kör hoj o tror att ingen bil kör ifrån en hoj därför känns det extra skoj ha de bäst vi ses till våren. Mvh Dennis

Hänger R1 ägaren här inne?

Krickan4 skrev:
2540667Saktade ner o han kom ikapp tog upp visiret o visade det bredaste smajlet ja sett ,lätt det bästa ja varigt med om.

Hmm, visade bredaste smajlet... Man brukar inte le om man blir dragen av en bil (tror jag iallafall). Han lät nog dig "vinna" och tänkte nog "Om du bara visste hur lätt jag hade kunna dra ifrån dig men jag höll igen bara för att du ska tro att du har en snabb bil" :D :tungan

från 100 ---> så finns det någ en del bilar som drar ifrån, men från stillastående så är det nog inte många bilar som har en suck upp till 200-220 km/h

wonderwizard skrev:
2540783 från 100 ---> så finns det någ en del bilar som drar ifrån, men från stillastående så är det nog inte många bilar som har en suck upp till 200-220 km/h

Tur för bilen att det va en R1,a han drog mot:tungan Ska du fortfarande ha en sådan:rolleyes:

Holy Rider skrev:
2541710 Puh, tur att det inte drog mot världens bästa hoj (Traja 675) då hade den fått spö :rolleyes:

Trajan äter sånna bilar till frukost och kör ifrån hondor till förmiddagsfikat :tungan

Boffen skrev:
2541799 Trajan äter sånna bilar till frukost och kör ifrån hondor till förmiddagsfikat :tungan

Synd att du inte har någon hoj att klistra det här på... :tungan

Bifogat

• Resize of IMGP4353.JPG
    Resize of IMGP4353.JPG
    56.6 KB · Visningar: 39
Var det den där lila Supran i Helsingborg??

Den har väll si så där 6-700 hk... Skulle not inte sätta en slant ens på att en R1a hoj tar den 0-100.

Kollegans Porsche 4*4 Turbo brukar dra de flesta MC i all hastigheter. En bra förare har bättre acc än Porschen, men inte så många som kan dra sin sporthoj 0-100 på 4s.
Porschen fuskar ju med antispin, 4-hjuls drivning, okänsliga för att slå över etc etc...
Klart, sedan så kostar ju Porsche Turbo 1 mille mer än hojen... :lol

:hej

Den här tråden påminner mig om en händelse för länge sedan som jag aldrig kommer att glömma.

Det var nere i malmö, spillepengens industriområde närmare bestämt vid DHL (gamla ASG).

Där härjade en Camaro 68:a med en fullrace 486cui bigblock med kompressor och lustgas med ca 800-1300hk beroende på hur mycket gas han släppte på. Måste även tillägga att för att få ner alla hästarna i backen hade han lättat bilen maximalt och skruvat på riktigt feta mickey thompson slicks.

Killen som ägde Camaron körde dit den på släp, dvs. raceklar och parkerade den lite diskret bland de andra bilarna som var där för att stila.

Kommer ihåg att det var en kille med en gixxer 1000 som slog sig för bröstet och skrattade åt alla bilarna som körde och sa "inte en chans att någon bil kör ifrån min sukka :hihi ". Då gick han med Camaron fram och frågade gixxerkillen han ville ställa upp mot hans "småtrimade" Camaro och satsa en liten slant för besväret.

Självsäker som fan själv ställde han upp på racet och sa "jag sätter 1000 spän på att du inte har en suck med ditt gamla jänkejärn :hihi"

Kommer aldrig att glömma starten, camaron fick till en drömstart och biljäveln reste sig på bakhjulen så att weeliebarsen nästan tog i :skrämd och därefter lämnade hojen bakom sig med en rejäl lucka. När camaron gick i mål hade hojen bara kommit 3/4 av sträckan (402m). som en riktigt dålig förlorare drog killen på hojen iväg och smet från notan på 1000 spänn efter han kom i mål och dök aldrig mer upp igen.

Kan säga att jag blev så jädra impad av händelsen att det blev startskottet för min numera avslutade dragracingkarriär :)

Bilar tror jag har legat för hojjar länge när det gäller deras teknik och kraft, men nu så har jag svårt att tro en serie tillverkad bil skulle dra en ny sporthojj. Gixxern jag har gör en bra bit över 300kmh och har ett fruktansvärt drag, där är ändå 178hk i motorn och 166kg.

I princip ingen av dagens litershojar gör mer än 300 i standardskick.
Mätarhastighet är en helt annan sak och inte så intressant.
Flertalet serieproducerade bilar gör runt 320 ärliga eller mer.

996D skrev:
2554280 I princip ingen av dagens litershojar gör mer än 300 i standardskick.
Mätarhastighet är en helt annan sak och inte så intressant.
Flertalet serieproducerade bilar gör runt 320 ärliga eller mer.

:)
Men glöm aldrig att :
... en ny 300 Km/h:s hoj kostar under 200K, och en 290+Km/h bil kostar minst det dubbla:D

... dessutom är det mycket mer känsla i att grensla en hysteriskt varvande hoj (på bana givetvis:rolleyes: ) än en grymt frustande bil (oxå på bana:näsblod )....

Att hantera en sporthoj på bana är mer krävande/mindre förlåtande än att hantera en sportbil på samma bana..

MIN ÅSIKT!!!

/ Rickar

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back