SuperTrapp + VFR + besiktning?

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Efter blotta 21 år i denna värld så har originalsystemet på min VFR750 rostat sönder och väsnas snudd på värre än inget system alls. Därför har jag nu diverse kreativa planer för att få lite tystnad i mitt liv...

En av dessa planer är att jag snubblade över ett splitter nytt SuperTrapp-system för en överkomlig peng. Detta är ju dock klassat som "effektsystem" så det är väl inte optimerat för att vara tyst och lagligt. Dock är dämparen "ställbar" genom att justera brickor som ändrar flödet genom burken.

Min fråga här är då om någon har någon erfarenhet av dessa system och om de går att få tillräckligt tysta för att man med ett sött leende kan få hojen genom besiktning? Eller är inställningen mellan högt och jävelhögt?

Systemet i fråga är i den här serien:

http://www.supertrapp.com/product_sections/cat.asp?CatID=34
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hej
Det är just den aspekten som är så olympisk med Supertrapp: genom att variera antalet brickor så kan du alltså ha en kombination som är optimal för effekten efter ett prov i bromsbänk (fler brickor) och en kombination som gör att du klarar besiktningen (färre brickor).

Mvh
J
Efter blotta 21 år i denna värld så har originalsystemet på min VFR750 rostat sönder och väsnas snudd på värre än inget system alls. Därför har jag nu diverse kreativa planer för att få lite tystnad i mitt liv...

En av dessa planer är att jag snubblade över ett splitter nytt SuperTrapp-system för en överkomlig peng. Detta är ju dock klassat som "effektsystem" så det är väl inte optimerat för att vara tyst och lagligt. Dock är dämparen "ställbar" genom att justera brickor som ändrar flödet genom burken.

Min fråga här är då om någon har någon erfarenhet av dessa system och om de går att få tillräckligt tysta för att man med ett sött leende kan få hojen genom besiktning? Eller är inställningen mellan högt och jävelhögt?

Systemet i fråga är i den här serien:

http://www.supertrapp.com/product_sections/cat.asp?CatID=34
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Det låter ju lovande. Har du provat just denna modell och på vad?
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Det låter ju lovande. Har du provat just denna modell och på vad?

Japp

Har haft den på min CBR 600 -88
Många brickor, ljudet gav de flesta åhörare ståpäls.

På en XT 350 -86
Något färre brickor, lät fortfarande helt ok.

På nuvarande, Bettan, XT 600 -88.
Lagom med brickor, låter lite som en fisketrålare, dovt o mulligt. Gick igenom besiktningen utan problem.
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Jamen då är det ju bara att köpa. :D

Tack för tipsen. Alltid trevligt när man kan hitta personer som faktiskt har provat grejerna.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top