Supertjejer tar över... i serievärlden

Tyvärr så är ju 90% av alla kvinnliga serietecknare helt befriade från talang.

Alltså ibland blir jag SÅ trött på alla bittra feminister. Som hon i artikeln.
Det finns ju kvinnliga hjältinnor i serievärlden som Modesty Blaise och Wonderwoman, men nej då, de duger inte!
Då ska det klagas över att de är onaturliga och sexualiserade och sen ska hon i artikeln beklaga sig över att det enda som fanns kvar att identifiera sig med var Kajsa Anka.. please.
Skippa martyrsnacket.

Vilka tjejer ser ut som Modesty Blaise?
Inte många, så visst är det en felaktig bild och starkt sexualiserad
men varför ska det alltid målas ut som att det BARA är kvinnorna som är offer?

Va fan är Stålmannen och Fantomen då?
Ett typexempel på den vardaglige mannen?
Don't think so..
De är väl i lika hög grad idealiserade överdrivna i sina kroppar och normgivande och sexualiserade mansbilder!

Vilken normal snubbe har kroppsbyggnad som Stålmannen..?
Inte heller så lätt att leva upp till de idealen heller!
Så jag tycker man är orättvis om man nu bara är kritisk och särskådande gentemot de kvinnliga seriehjältinnorna och hur de representeras,
man också ska ta en titt på de manliga seriehjältarna..

Slappna av arga feminister, det är ju faktiskt bara fiction..!

Bifogat

• fantomen2.gif
    fantomen2.gif
    23.6 KB · Visningar: 923
  • modesty2.gif
    modesty2.gif
    13.8 KB · Visningar: 89
  • Superman_figure.jpg
    Superman_figure.jpg
    63.3 KB · Visningar: 44
  • wonderwoman8007im.jpg
    wonderwoman8007im.jpg
    148.7 KB · Visningar: 45
  • Gilla
Reaktioner: ft
hon i artikeln beklaga sig över att det enda som fanns kvar att identifiera sig med var Kajsa Anka.. please.
Skippa martyrsnacket.
Ifall hon identifierar sig med kajsa anka så förstår jag varför hon är så dum. Kajsa Anka är väl troligtvis den vidrigaste jävla suggan som serievärlden lyckats få fram? Hon är bara ute efter den som har mest choklad eller bäst presenter. Varenda gång som Kalles bil går sönder så går hon direkt och knullar med Alexander istället. Fy fan för Kajsa Anka.

Varenda superhjältegrupp som skapats har väl haft kvinnor också. Fantastiska fyran, x-men, watchmen, the avengers. Uppenbart är att hon är en dum feminist som inte vet vad hon pratar om och bara har hittat något som hon tror att hon kan beklaga sig över.

Lite OT men jag kunde inte låta bli att skicka denna bild.
Artikelförfattaren skulle ha sig en dos för hennes icke-nyanserade observation.

Bifogat

• fantomen.jpg
    fantomen.jpg
    35.6 KB · Visningar: 166
Hörde att de snackade bittert om att ännu en data-animerad film från Hollywood hade manlig huvudroll. De var upprörda över att alla tjejer som är med alltid är en respektive eller motsv till huvudrollsinehavaren.

Jag tänkte lite: I Shrek, Kung fu panda, Ice age mfl så framställs huvudpersonen som en löjeväckande figur. Man tar fasta på alla löjliga egenskaper hos, i dessa fall de killar som de är. Det är roligt att titta på löjliga figurer.

Skulle man göra en film om en tjej och accentuera alla dåliga tjejegenskaper och roa sig på den animerade huvudpersonens ebekostnad (som i tidigare nämda filmer) så skulle det ta hus i helsike i fittstimmen runt om i världen.

Kontentan: Feminister, kvoteringsfolk gör evolutionens största björntjänst bara genom att finnas:mad:

Va fan är Stålmannen och Fantomen då?
Ett typexempel på den vardaglige mannen?
Don't think so..
De är väl i lika hög grad idealiserade överdrivna i sina kroppar och normgivande och sexualiserade mansbilder!

[YOUTUBE-ID]p9oI7Fd3Uec[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]9MvIwBTXkv0[/YOUTUBE-ID]
Dessutom glömde du min favorit:
Fellatiogirl.
[YOUTUBE-ID]BiIbsEE-Cz8[/YOUTUBE-ID]

Hon kanske mest tittat på Batman i yngre dar?

Vem som helst kan väl fylla ut de här trikåerna
batman-and-robin-tv.jpg

Men den där läderdräkten kommer nog inte många in i *i wish i could* :gnissla
newmar_catwoman-133.jpg

Nostalgi

Hon kanske mest tittat på Batman i yngre dar?
Vem som helst kan väl fylla ut de här trikåerna.

Kommer ihåg när de visade den där gamla serien på tv. Så fort det var slagsmål eller bråk så kom det upp stor text med "BANG" "CRASH" "BOOM" :hihi

Men nu var det inte tv-serien jag diskuterade utan de
tecknade serietidningarna.

Modesty Blaise med sin kompis Willie Garvin i Agent X9 var ju en kanonserie. Om jag minns rätt så var den ganska jämställd för båda könen och inte speciellt sexistisk åt något ensidigt håll.

Modesty Blaise med sin kompis Willie Garvin i Agent X9 var ju en kanonserie. Om jag minns rätt så var den ganska jämställd för båda könen och inte speciellt sexistisk åt något ensidigt håll.
Problemet var ju det att Modesty Blaise var snygg. Om tjejer är snygga så är det "sexistiskt". Det är inte bra. Hade hon däremot varit en butch flata eller anarkafeminist så hade hon varit en positiv förebild för kvinnor av alla åldrar.

Problemet var ju det att Modesty Blaise var snygg. Om tjejer är snygga så är det "sexistiskt". Det är inte bra. Hade hon däremot varit en butch flata eller anarkafeminist så hade hon varit en positiv förebild för kvinnor av alla åldrar.
Mer Lädernuckan:
Ladernuckan_om_jamlikhet.png

Och Carmen Krut:
lelong_cover1.jpg

Till folket.

Vad hette hon den där porriga bruden som fightades i en postapokalyptisk värld? Serien fanns i samma tidning som Judge Dredd etc.

Nej, hon liknade mer Modesty Blaise ovan. Brukade ha trasbikini och minst topless 1 gng/avsnitt.

Vad hette samlingstidningen som hade många delserier som Judge Dredd, Lobo och lite annat?.. Kan det ha varit X9?

Nej, hon liknade mer Modesty Blaise ovan. Brukade ha trasbikini och minst topless 1 gng/avsnitt.

Vad hette samlingstidningen som hade många delserier som Judge Dredd, Lobo och lite annat?.. Kan det ha varit X9?

Magnum hette tidningen. Tjejen är ovanför.

Henrik

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...