roadwraith
All guts, no glory
Har tillbringat mitt arbetsskift i natt att tänka ut hur respektive märke skulle kunna få sina värsting 1000klubber att sälja bra igen.
Det som hejdar mig från att gå raka vägen in på en firma och inhandla en 2014 literdräpare är ju försäkringen. Att köra trafik har jag inte kulor till så att säga.
tror inte precis jag är ensam som sitter i denna vagnen.
Hur kan de då göra för att få en stolle som mig att handla tex en ny R1 och ha en helförsäkring på 5-8000 helår (jag är 28)
sälja tex en R4 (som är en identisk R1 fast med 400cc) skulle inte funka. Bara för dyrt helt enkelt, se bara hur det gick med CBR250RR. Det skulle inte kännas rätt mot kunden när du kan köpa R1 för nästan samma peng.
Här är däremot en lösning iaf jag skulle acceptera
Är ni medvetna hur Nissan GTR funkar. Den har en adv GPS som ser om bilen är på bana eller på landsväg, sen justerar den topphastighet efter det samt loggar det i datorn vid eventuell försäkring o garanti ärenden.
Kanske låter lite tråkigt men jag hade kunnat leva med det.
acceptabla parametrar för mig skulle vara: maxeffekt 100hk och toppfart restriktion 200km\h SWE, tyskland 250km/h. Sen rullar man ut på bana så hade alla former av restriktioner gått trycka bort med ett knapp tryck
loggan på ens körning ska givetvis enbart finnas på hojen och inte i något Cloud. Sekretess funktioner som flygplansläge.
tror sådant hade get försäkringbolagen tillräckligt för att de skulle kunna sätta rimliga premier
Det som hejdar mig från att gå raka vägen in på en firma och inhandla en 2014 literdräpare är ju försäkringen. Att köra trafik har jag inte kulor till så att säga.
tror inte precis jag är ensam som sitter i denna vagnen.
Hur kan de då göra för att få en stolle som mig att handla tex en ny R1 och ha en helförsäkring på 5-8000 helår (jag är 28)
sälja tex en R4 (som är en identisk R1 fast med 400cc) skulle inte funka. Bara för dyrt helt enkelt, se bara hur det gick med CBR250RR. Det skulle inte kännas rätt mot kunden när du kan köpa R1 för nästan samma peng.
Här är däremot en lösning iaf jag skulle acceptera
Är ni medvetna hur Nissan GTR funkar. Den har en adv GPS som ser om bilen är på bana eller på landsväg, sen justerar den topphastighet efter det samt loggar det i datorn vid eventuell försäkring o garanti ärenden.
Kanske låter lite tråkigt men jag hade kunnat leva med det.
acceptabla parametrar för mig skulle vara: maxeffekt 100hk och toppfart restriktion 200km\h SWE, tyskland 250km/h. Sen rullar man ut på bana så hade alla former av restriktioner gått trycka bort med ett knapp tryck
loggan på ens körning ska givetvis enbart finnas på hojen och inte i något Cloud. Sekretess funktioner som flygplansläge.
tror sådant hade get försäkringbolagen tillräckligt för att de skulle kunna sätta rimliga premier