Supersnabb uppkoppling till internet ???

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag satt precis och kollade runt blir de hojar som är till salu här på sporthoj.

Fick då se följade annons där 4X snabbare uppkoppling till internet utlovas.

Jag har nu 8Mb/sek och betalar 300kr/mån för det.
Dock så skulle jag hellre vilja ha 32Mb/s utan kostnad.

Någon som provat turbosurf.se ?

Bifogat

• an.jpg
    an.jpg
    17.4 KB · Visningar: 147
Det där är nog såkallade DownloadAccelerator där internetsurfandet delas upp i flera olika nerladdning. Oftast så tillåter servrar du laddar ner filer från att du connectar med två eller flera användare. Så har du en tillräckligt snabb anslutning redan, så kan du med dubbla nerladdning minska nerladdningstiden relativt drastiskt.

Är inte de dära programmet till dom som fortfarande kör med modem...? elr de står nått sånnt på deras hemsida iallafall....

Swedie skrev:
Det där är nog såkallade DownloadAccelerator där internetsurfandet delas upp i flera olika nerladdning. Oftast så tillåter servrar du laddar ner filer från att du connectar med två eller flera användare. Så har du en tillräckligt snabb anslutning redan, så kan du med dubbla nerladdning minska nerladdningstiden relativt drastiskt.
Det finns acceleratorer som förmiskar bilder också.

Du har program installerat --> Försöker surfa sida --> sidan laddas till turbo-företagets server --> bilderna förminskas --> din dator laddar dem.

Resultat? Lägre kvalitet på bilder, men en anmärkningsvärd skillnad i laddning. Märks mer och mer ju långsammare internet du har. För 8Mbit skulle jag inte bry mig. Det går INTE snabbare att ladda hem en film i det fallet..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg