Superpole, För eller emot?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja vad säger ni? Är klassisk kval bättre eller är Superpole bättre?
Skulle ni vilja se det i Supermoto SM?

Jag själv tycker det skulle vara ganska häftigt, och det är nog bättre för publiken, lättare att hänga med om man tar ut en förare åt gången. Det skulle vara att det tar längre tid att köra Superpole, fast det är bara en gissning.

Diskutera!

Jocke W skrev:
2686102 Ja vad säger ni? Är klassisk kval bättre eller är Superpole bättre?
Skulle ni vilja se det i Supermoto SM?

Jag själv tycker det skulle vara ganska häftigt, och det är nog bättre för publiken, lättare att hänga med om man tar ut en förare åt gången. Det skulle vara att det tar längre tid att köra Superpole, fast det är bara en gissning.

Diskutera!
Coolt, helt klart skulle det vara häftigt kanske det vi behöve för att kunna attrahera publiken.

I VM kör de väl Superpole på söndagsmorgonen för de 3-4 första från tidskvalet? Gör man så borde det kunna vara kul och inte så tidskrävande, men skit tycker jag om alla skulle köra Superpole och inget vanligt kval alls.

De i första ledet dvs 4-5st kunde ju köra superpole iaf.
Men frågan är hur mkt krut det är värt att lägga på en bra tid om man redan står i första ledet.

Jag ser hellre att hela kvalet blir utbytt mot Superpole, fast kanske att man förlänger träningen. Att dom fem första ska köra Superpole känns lite larvigt.

Jocke W skrev:
2686157 Jag ser hellre att hela kvalet blir utbytt mot Superpole, fast kanske att man förlänger träningen. Att dom fem första ska köra Superpole känns lite larvigt.
Varför vill du det? Lätt att göra misstag när man bara får ett varv på sig, du brukar ju kunna bli lite het på gröten också, undra om det verkligen skulle gynna dig? ;)

Jocke W skrev:
2686157 Jag ser hellre att hela kvalet blir utbytt mot Superpole, fast kanske att man förlänger träningen. Att dom fem första ska köra Superpole känns lite larvigt.

Jo sant...men alla kan ju inte köra superpole, det tar ju halva dagen.
Jag ändrar till de 10 första, då blir det lite mer spänning och kamp om att stå i första ledet.

rejser skrev:
2686173 Jo sant...men alla kan ju inte köra superpole, det tar ju halva dagen.
Jag ändrar till de 10 första, då blir det lite mer spänning och kamp om att stå i första ledet.

Mjea, men behöver det verkligen göra det? Om nästa person åker ut efter den framför kört halva sitt varv?

Det kan iofs skapa problem om killen framför ramlar.

Jag brukar vara långt upp i listorna på första varven på kvalen så visst ;D

Nä jag gillar vanliga kval. Så jag röstar nog nej tack

marcus56 skrev:
2686172 Varför vill du det? Lätt att göra misstag när man bara får ett varv på sig, du brukar ju kunna bli lite het på gröten också, undra om det verkligen skulle gynna dig? ;)

Jo fast det är de som är lite tjusningen, ett varv och då måste du prestera.

haha, aaah men ja ska väl lära mig jag me nångång :arsele

Jag tycker att den gamla stegen vi åkte var intressantare att följa för publiken.

Jag heter Lasse skrev:
2686468 Jag tycker att den gamla stegen vi åkte var intressantare att följa för publiken.
Mm men då måste vi få fler att börja med sporten, det blir inte mycket stege när det inte kommer så många fler än vad som får plats i finalen. Att det gick förut var väl för att det bara fanns en klass istället för fyra som nästa år. Lägga ner Open och tvinga alla att köra 450 kanske? ;)

marcus56 skrev:
2686505 Mm men då måste vi få fler att börja med sporten, det blir inte mycket stege när det inte kommer så många fler än vad som får plats i finalen. Att det gick förut var väl för att det bara fanns en klass istället för fyra som nästa år. Lägga ner Open och tvinga alla att köra 450 kanske? ;)

Då söker jag dispans att få köra 560 :mad:

marcus56 skrev:
2686505 Mm men då måste vi få fler att börja med sporten, det blir inte mycket stege när det inte kommer så många fler än vad som får plats i finalen. Att det gick förut var väl för att det bara fanns en klass istället för fyra som nästa år. Lägga ner Open och tvinga alla att köra 450 kanske? ;)

Alla kan köra tillsammans oavsett motorstorlek. Det spelar oftast ingen roll utan det beror mest på föraren.
Olika banor ger olika fördelar.
Det viktigaste är iaf att ordna med tävlingar och träningar så antal körtillfällen ökar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti