Supermotovägar söder om Helsingborg

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Vill ha tips på bra supermotovänliga vägar i trakterna söder om Helsingborg och öster ut. Om nån har en gpx på området skulle det vara superbra. Ännu bättre är om nån vill hänga på i vår och åka o Visa.
 

Bifogat

  • Screenshot_20210131-182029_Maps.jpg
    Screenshot_20210131-182029_Maps.jpg
    502.3 KB · Visningar: 21

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det begränsat till ren asfalt eller är du ute efter det som är äkta supermoto och kan tänka dig några bitar grus innan det blir aslaft igen?
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Calimoto ska testas.
Wiseguy, mer asfalt men lite grus är ju ok. Men framförallt mycket med kurvor
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Calimoto rekommenderas här också - och använder du den bara inom ditt område (typ Skåne) så är det full funktion gratis förutom de allra kurvigaste vägarna, vilket inte spelar någon roll i Skåne, jag har betalat för den och den hittar liksom inte fler kurviga vägar än de som redan finns, saknas i gratis är också småsaker som lutningsvinkel och topphastighet. Ställ in den på inga motorvägar, och så kurvigt som möjligt, jag har trots ett helt liv i Skåne hittat nya vägar och håll att köra med Calimoto.

En av nackdelarna för mig är att den inte sorterar ut grus - men för dig blir det ju perfekt! Från dig till Höör och tillbaka borde kunna bli skoj! Kör tvärs över landet och inte norr - söder. Hela Sveriges vägnät verkar byggt för att man ska köra i nordlig eller sydlig riktning - vilket innebär att det svänger mer på tvärsen!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag har kört alla vägar mellan höllviken och Trelleborg och norröver, nu behöver jag lite nya:) så denna app är verkligen perfekt
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tycker de flesta småvägar i området mellan Veberöd, Skårby, Skurup och Genarp skulle passa ganska bra för en Supermoto eller streetfighter om man undviker gruset med den sistnämnda.
Har dock ingen direkt runda man kan dela med sig av.
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Vill ha tips på bra supermotovänliga vägar i trakterna söder om Helsingborg och öster ut. Om nån har en gpx på området skulle det vara superbra. Ännu bättre är om nån vill hänga på i vår och åka o Visa.
1)Sturups flygplats-Hässleberga-Häckeberga-Svaneholms slott mad varianterna Gyllebo och Dörröd i samma område. Runt Brösarp finns en del fina vägar bla sträckan 2)Andrarum-Agusa-Hörröd-Huaröd. Runt Höör och Hörby finns en del kul sträckor bla 3)Svensköp-Äspinge-Slagtofta. 4)Ekeby-Södra Rörum-Ludvigsborg. 5) Norra Rörum-Sösdala alternativt Norra Rörum-Tjörnarp. 6)Hallaröd-Färingtofta-Perstorp-Riseberga.7) Krika-Stenestad-Klåveröd-Knutstorp dvs västra sidan av Söderåsen. Kan du tänka dig en tur norr om Helsingborg så är Klippan-Eket en av favoriterna samt nordväst om Hässsleholm som Hörja-Röke-Vittsjö-Skånes Värsjö.
Skåne är mestadels platt och trist men runt åsarna finns det fantastiska vägar Söderåsen, linderödsåsen, Matterödsåsen, Nävlingeåsen, Rommelåsen samt Hallandsåsen...kuperade vägar i skogar.
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
MC vägar i Skåne



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
MC vägar i Skåne



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
MC vägar i Skåne



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Möjligen lite längre sträcka än du tänker dig men Veberöd/Revingehed/Silvåkra/Harlösa/Östraby/Långaröd är helt magiskt bra på SM (och även på sporthoj). Om du utgår från Vellinge så kan du köra hököpinge kyrkby/arrie/torupsvägen-roslättavägen-ekhagsvägen och sen därifrån upp mot veberöd så är det superfina sträckor hela vägen. Just ekhagsvägen är en av de finaste vägavsnitten i hela sydvästra skåne enl. mig.
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Kämpinge Trelleborg Ystad är en höjdare, nog en av de vackraste vägarna i Sverige. Dock mycket 50 o 70 sträckor
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Kämpinge Trelleborg Ystad är en höjdare, nog en av de vackraste vägarna i Sverige. Dock mycket 50 o 70 sträckor
Förutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.
Kul med olika åsikter men du ville ha tips om supermotovägar i Skåne därför bidrog jag med några tips på avsnitt jag tycker är kul med motard.
Har kört så gott som samtliga asfalterade vägar i Skåne (yrkesförare) därav min kritik mot Skånekartan Mc & Motor. Vissa delsträckor har prickats in riktigt bra andra mindre bra (Guldvingevarning)
Bifogar bilder på Supermotovägar i min smak.... Norra Skåne.
 

Bifogat

  • 20200822_130758.jpg
    20200822_130758.jpg
    392.4 KB · Visningar: 33
  • 20200822_151349.jpg
    20200822_151349.jpg
    694.2 KB · Visningar: 35

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Förutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.
Kul med olika åsikter men du ville ha tips om supermotovägar i Skåne därför bidrog jag med några tips på avsnitt jag tycker är kul med motard.
Har kört så gott som samtliga asfalterade vägar i Skåne (yrkesförare) därav min kritik mot Skånekartan Mc & Motor. Vissa delsträckor har prickats in riktigt bra andra mindre bra (Guldvingevarning)
Bifogar bilder på Supermotovägar i min smak.... Norra Skåne.
Shit vilka lakritsremsor dom lagt i skogen :banana
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Förutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.
Kul med olika åsikter men du ville ha tips om supermotovägar i Skåne därför bidrog jag med några tips på avsnitt jag tycker är kul med motard.
Har kört så gott som samtliga asfalterade vägar i Skåne (yrkesförare) därav min kritik mot Skånekartan Mc & Motor. Vissa delsträckor har prickats in riktigt bra andra mindre bra (Guldvingevarning)
Bifogar bilder på Supermotovägar i min smak.... Norra Skåne.
Håller med helt. Vill man köra Kämpinge-Trelleborg-Ystad så är det roligare vägar en bit inåt, förbi de mindre byarna. Visst, det är inga vägar man snittar över 100 km/h på men def. roligare än sträckan längs kusten. Den är ju som du säger bitvis väldigt rak och mycket tråkigt som är "i vägen".
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Håller med helt. Vill man köra Kämpinge-Trelleborg-Ystad så är det roligare vägar en bit inåt, förbi de mindre byarna. Visst, det är inga vägar man snittar över 100 km/h på men def. roligare än sträckan längs kusten. Den är ju som du säger bitvis väldigt rak och mycket tråkigt som är "i vägen".
Ja det är ju ingen körupplevelse men utsikten är fantastisk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top