Supermoto VM i Sverige 2014

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Jag håller på att planera utseendet på bilen inför kommande säsong och en dekal med supermotosweden.se är given på på bilen. Så det är en av de saker jag kommer att göra och givetvis önskar jag ha den färdig så fort som möjligt.

Snyggt! Det där blir kanon! Tänk bara på att en bil som har motordekaler tråkigt nog oftare får påhälsning av diverse pack som hoppas hitta något värdefullt i den. Hoppas att du har en bra parkeringsplats åt den.
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Har du signat en teamförare Barret??

Jag kör med Percy Nilegårds knep vad gäller maknadsföring. "marketing by not asking any questions first".
Nä då, vissa saker gör jag bara för den goda sakens skull och sedan är detta bara ett exempel. Fast supermotosweden.se är givet:tummenupp
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
En annan idé som finnarna kört är Race & Rock där de samordnade alla möjliga bilar stcc, Porsche mm med en rock festival i Senäjoki. Sjukt bra arrangemang, fanns inte ett ledigt hotellrum i tio mils radie riktigt stort arrangemang.

Kolla med alla svenska festivaler om vi kan få disponera en yta mitt i stan i 1-2 dagar och köra race i samband med deras festival. Du har storsjöyran, peace and love osv. Om någon från sektionen formulerar ett bra brev kan det användas till alla festivaler.

Alternativ två är att skicka den till alla promotors för olika band och fråga om de vill komma och spela på kvällen efter lördagens tidskval inför söndagens race så får vi dit folk som kanske campar då de festar till i samband med kosert så kan de stanna och kolla på race dagen efter. Samma här skicka samma brev med datum till alla promotors.

Alternativ tre. Sälj hela cirkusen till Red Bull, de sponsrar aldrig enskilda aktiviteter de vill äga dem. För min del kan de få äga vår SM serie. Det gör mig inget om vi kör Red Bull Supermoto Championship.

Det finns många allternativ om man vågar gå utanför gränserna och har ork att dra igenom det. Utdelningen kommer för den som ligger i...
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Ska absolut läsa alla trådar imorgon men jag snabbsvarar att det är självklart vi ska vara funktionärer. Är ju extra kul att träffa alla utan depåstressen. Bra minne Linus, men jag måste berätta att det var M:et som gjorde en kanonbra interview med Janne Blomqvist i P4.
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Jag kan se till så det kommer ett riktigt produktionsteam till Lunda och då blir det med flygande kamera. Dock måste vi ordna så alla förare är fullt ut positiva och ingår i produktionsteamet samt att TL/svemo stöder det.
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Ev blir det först en produktion vid SM i isbana som går vid krutudden i Östhammar (24 februari)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Fick hem ett nummer av Race Magazine (racemagazine.se) och där har det ju vart en del artiklar i år? 3-4st??
Men det slog mig samtidigt att Supermoto inte omnämns i "övertexten" med dom andra disciplinerna...

Sen att utrymmet i tidningen denna gång var en sida var lite tråkigt. Det vore även på sin plats att ringa den där "testföraren" Calle Bjerkert och tvinga honom testa några nya Sumo hojar i vår..
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Fick hem ett nummer av Race Magazine (racemagazine.se) och där har det ju vart en del artiklar i år? 3-4st??
Men det slog mig samtidigt att Supermoto inte omnämns i "övertexten" med dom andra disciplinerna...

Sen att utrymmet i tidningen denna gång var en sida var lite tråkigt. Det vore även på sin plats att ringa den där "testföraren" Calle Bjerkert och tvinga honom testa några nya Sumo hojar i vår..

Mailade Race Magazine och gav dom lite förslag :)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Fick hem ett nummer av Race Magazine (racemagazine.se) och där har det ju vart en del artiklar i år? 3-4st??
Men det slog mig samtidigt att Supermoto inte omnämns i "övertexten" med dom andra disciplinerna...

Sen att utrymmet i tidningen denna gång var en sida var lite tråkigt. Det vore även på sin plats att ringa den där "testföraren" Calle Bjerkert och tvinga honom testa några nya Sumo hojar i vår..

Mailade Race Magazine och gav dom lite förslag :)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Massor med bra ideer har ni ju. Alla idéer förtjänar att utvecklas och provas. Om alla hjälptes åt skulle nog det vara möjligt. Men vi är inte där ännu. Nu hoppas idékläckarna att någon annan gör jobbet med deras idéer, vilket visat sig tyvärr vara orealistiskt att hinna med.
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Prioritera idéer och fundera vad som är möjligt och fram med en bruttolista så får folk hjälpa till med det som de är bäst på. Då får vi kanske några genomförda...
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Har alltid varit Mycket Supermotard intresserad (kört själv men aldrig på Bana) o varit på endast 2 tävlingar sen 2008.. :gråta Tycker det är kass info ang, tävlingar=Reklam!! Samt piss koll av mig :mad: Men nästa år ska jag banne mig :smasha Hålla koll o åka på minst 3 Race. och så ska ett stycke Motard innhandlas kanske ska man börja köra bana?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Har alltid varit Mycket Supermotard intresserad (kört själv men aldrig på Bana) o varit på endast 2 tävlingar sen 2008.. :gråta Tycker det är kass info ang, tävlingar=Reklam!! Samt piss koll av mig :mad: Men nästa år ska jag banne mig :smasha Hålla koll o åka på minst 3 Race. och så ska ett stycke Motard innhandlas kanske ska man börja köra bana?

Motfråga. Hur/var skulle reklamen funnits för att nå ut till just dig?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hm? Blocket :D (på start sidan) Kanske kan man Anmäla sitt intresse och sen få ett schema via Mail?? På Tider samt ort. eller hela Års schemat, :va Står all denna infon i ex, Race, eller Bike? Hoppas på många Besökare på Racen Nästa År. Jag ska gå på så många som jag kan :) Lycka till med allt jobb bakom detta så vi som Älskar denna Kuliga Hoj Sport kan få uppleva det Live. Tack :Bugar
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Hm? Blocket :D (på start sidan) Kanske kan man Anmäla sitt intresse och sen få ett schema via Mail?? På Tider samt ort. eller hela Års schemat, :va Står all denna infon i ex, Race, eller Bike? Hoppas på många Besökare på Racen Nästa År. Jag ska gå på så många som jag kan :) Lycka till med allt jobb bakom detta så vi som Älskar denna Kuliga Hoj Sport kan få uppleva det Live. Tack :Bugar

Jag håller just nu på att jobba med att bygga om supermotosweden.se till att bli mera publikvänlig och bl.a göra det lättare att få reda på när det är race och andra evenemang . Har även några andra uppslag som jag kikar på .
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top