Supermoto vardagshjälte.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Var och körde lite bana på gälleråsen med banåkning.nu den 18-19.
Klant som man är så klota jag första dagen vilket resulterade i en bruten distans till bromshandtaget.

Jag kör en ktm och tänkte då, vilken tur jag har då KTM var där med sina demohojar. Så jag frågar dom snällt om jag skulle kunna få låna en distans från nån av alla deras demohojar då ingen av Ktm´s återfösäljare i närheten inte hade den hemma.
Mitt svar från Ktm stallet var att det kunde dom ju inte göra. Deras hojjar var ju demo.

Så där står jag utan att kunna köra mer.
Frågar då Supermoto här på forumet om han hade någon extra eller kunde hjälpa mig. Vilket han gladligen gjorde.
Han åker hem till örebro efter dagens körning o plockar av sitt eget bromssystem från sin Husaberga och tar med sig till mig som jag fick låna.

Så här kan man lungt säga skillnad på service.

KTM som är där och ska representera ktm kunde inte hjälpa mig låna ut en liten distans, medans en medmänniska plockar ner sitt bromssystem sent på kvällen för att hjälpa till.

Kan det va så att det finns folk på fel arbetsplats?
jag får 1000 gånger bättre hjälp av en medmänniska än vad jag får av Märket jag köpt hojjen av och köper delar av.:huvet:huvet

Så ett STORT Tack till supermoto som är en riktig vardagshjälte:tummenupp:Bugar

Tommy

Jag kanske har missuppfattat, men:

KTM skall alltså neka dom som vill provköra den möjligheten för att du har krashat sönder dina pryttlar och vill plocka delar från deras demohoj? Om det är så du uppfattar situationen kretsar världen lite runt dig?!

Om jag har missuppfattat "demogrejjen" så ber jag om ursäkt.

/ Jens

KTM skall alltså neka dom som vill provköra den möjligheten för att du har krashat sönder dina pryttlar och vill plocka delar från deras demohoj? Om det är så du uppfattar situationen kretsar världen lite runt dig?!

/ Jens
Så uppfattar jag också det.. och i så fall gjorde KTM helt rätt. Dagens ros till Supermoto som dock löste det hela :)

Satt o skrev allt på jobbe så jag har inte formulerat mig så bra.
Kräver absolut inte att dom ska undvara en demo hoj för mig. Men då dom hade flera olika modeller där och det inte var många som testa utan körde på sina egna. Så hade en bra service varit att låna ut distansen till mig, lik väll att jag hade lånat deras hoj. Vilket betyder att dom ändå inte kunnat lpna ut den.

Det jag vill komma fram till är att en privat person offrar sin hoj för mig vilket inte ett företag gjorde.
Och hade KTM gjorde så hade dom haft en Riktigt BRA SERVICE.

Personligen tycker jag ett företag borde ha bättre service än en privat person. Men det kanske är jag som har höga krav, då jag sätter det på mig själv o mitt företag.

Skit samm. En grymt stor eloge till Supermoto!!!

/ Jens

Sluta nu. Man skäms ju lite. Fast skoj att kunna göra någon glad med så, för mig, enkla medel :tummenupp

Ditt bromsgrepp heter förresten 58713002100 och verkar kosta 512:- enligt Karlströms webshop.
Mitt kostade fan nästan dubbelt upp*. Fina och bra radialgrejer är inte alltid bäst tydligen:D :huvet

*=För er som inte var där klotade jag oxå sönder min bajk, lite hårdare, tidigare på dan.

Så lite så, du vet en platta väntar dig i sthlm.
Jag ringde ragnar som fixade en o skickar en idag. Tror jag fick betala lite mindre:tungan

Det roliga var att det typ bara var du o jag som gick omkull:D

Sluta nu. Man skäms ju lite. Fast skoj att kunna göra någon glad med så, för mig, enkla medel :tummenupp

Ditt bromsgrepp heter förresten 58713002100 och verkar kosta 512:- enligt Karlströms webshop.
Mitt kostade fan nästan dubbelt upp*. Fina och bra radialgrejer är inte alltid bäst tydligen:D :huvet

*=För er som inte var där klotade jag oxå sönder min bajk, lite hårdare, tidigare på dan.

Satt o skrev allt på jobbe så jag har inte formulerat mig så bra.
Kräver absolut inte att dom ska undvara en demo hoj för mig. Men då dom hade flera olika modeller där och det inte var många som testa utan körde på sina egna. Så hade en bra service varit att låna ut distansen till mig, lik väll att jag hade lånat deras hoj. Vilket betyder att dom ändå inte kunnat lpna ut den.

Det jag vill komma fram till är att en privat person offrar sin hoj för mig vilket inte ett företag gjorde.
Och hade KTM gjorde så hade dom haft en Riktigt BRA SERVICE.

Personligen tycker jag ett företag borde ha bättre service än en privat person. Men det kanske är jag som har höga krav, då jag sätter det på mig själv o mitt företag.

Skit samm. En grymt stor eloge till Supermoto!!!

Fastän du har klargjort vad du menade så förstår jag inte. KTM är ett företag, men jag har förståelse för att dom inte pillade bort saker från sin demohoj, fall ifall en hugad spekulant ville provköra.

Något annat vore enligt mig tjänstefel.

Dock håller jag med om att SM är en hejarkille :)'

/ Jens

Allt går att lösa, tar 5 min att byta tillbaka den. Hade dom haft en spekulant så hade jag satt tillbaka den på deras hoj så han hade kunnat köra.
Och 5 min kontra att jag inte skulle kunnat köra på hela dagen tycker jag dom kan offra. Då har dom ju garnaterat en återkommande kund som är nöjd och lär köpa fler hojjar av dom. Men man kan se allt från olika vinklar. Vi har alla olika moraler. Det är det som gör att forumet hålls vid liv:yoparty

Det jag vill få fram är att den extra servicen saknades, tragiskt att en privat person ska behöva ge det. Borde vara en självklarhet för alla företag som vill ha återkommande kunder.

Fastän du har klargjort vad du menade så förstår jag inte. KTM är ett företag, men jag har förståelse för att dom inte pillade bort saker från sin demohoj, fall ifall en hugad spekulant ville provköra.

Något annat vore enligt mig tjänstefel.

Dock håller jag med om att SM är en hejarkille :)'

/ Jens

Allt går att lösa, tar 5 min att byta tillbaka den. Hade dom haft en spekulant så hade jag satt tillbaka den på deras hoj så han hade kunnat köra.
Och 5 min kontra att jag inte skulle kunnat köra på hela dagen tycker jag dom kan offra. Då har dom ju garnaterat en återkommande kund som är nöjd och lär köpa fler hojjar av dom. Men man kan se allt från olika vinklar. Vi har alla olika moraler. Det är det som gör att forumet hålls vid liv:yoparty

Det jag vill få fram är att den extra servicen saknades, tragiskt att en privat person ska behöva ge det. Borde vara en självklarhet för alla företag som vill ha återkommande kunder.

Säg att du klotat hojen igen och sabbat låneprylarna från KTM-hojen? Isf står ju KTM med en oanvändbar demohoj. Knappast en helt orimlig tanke.

Ja du, vad skulle hända om jag klota en av deras demohojjar ist?:va

För det andra tyckte jag det var mest personal o dom som arrangera dagen som körde deras hojjar.

O dom borde kunna få tag på reservdelar. Men det kanske e slut på deras lager oxå som det var i hela närkes

Än engång, SERVICE. Men haka inte upp er på KTM nu, det är supermoto jag vill framhäva som i topic.

Säg att du klotat hojen igen och sabbat låneprylarna från KTM-hojen? Isf står ju KTM med en oanvändbar demohoj. Knappast en helt orimlig tanke.

Last edited:
Återigen, du får gärna citera där jag skriver att det är dålig service.
Skrev att det inte var den där extra servicen. och att det kan va jag som har höga krav. men tråden handlar inte om ktm

KTM gjorde rätt. Att sedan pipa om att "det e dålig service" är bara löjligt.

Jag håller med dig att dom hade kunnat låna ut den eftersom det som du sa är ett fem minuters jobb att byta, det lite konstiga är ju att dom inte hade någon sån i reserv med sig om nån spekulant skulle klota.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg