Supermoto-turbo-ritning köpa?

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
Supermoto-turbo-ritning!! Lägger ut en fråga här om hur intresant det vore att kunna köpa en ritning på hur man enklast/billigast möjligt bygger en bra fungerande turomatad encylle? denna ritning skulle kunna innehålla info om vilken turbo som lämpar sig bäst till olika kubik o köregenskaper man vill ha, och naturligtvis rördim,pleniumstorlekar osv, ritningen ska vara så enkel som möjlig så att även den mest inbesille/oteckniske skulle få för sig att bygga :D för när man väl har det svart på vitt framför sig är det både enkelt o billigt att bygga! Fundera på att starta en hemsida där man skulle kunna köpa en sådan ritning endera via post eller e-post. Hur stort intresse :va Bredhängsel-Benny.

Ett problem borde väl vara att när väl EN köpt så finns den hux flux att ladda ner lite över allt på nätet. Då blir det svårt att få in några pengar för den tid & arbete du lagt ner.

Jag skulle ledigt betala för en sådan sak. Med reservation för att priset får allt befinna sig på en lagom nivå.

Gärna instruktioner i pappersform med text och bild.

Snickra ihop färdiga turbo-kit istället, så kommer du tjäna stålars :)

Blip skrev:
Jag skulle ledigt betala för en sådan sak. Med reservation för att priset får allt befinna sig på en lagom nivå.

Gärna instruktioner i pappersform med text och bild.
vad är lagom nivå :va

Boost 2 skrev:
vad är lagom nivå :va

Upp till en 500:- skulle jag tycka är rätt rimligt för pappersritningar och instruktioner skrivna på ett bra sätt. Gärna med funktionsgaranti :D

skulle lätt kunna köpa :tummenupp

Helt klart intresserad! 500 - 800:- beroende på om det är för en specifik modell eller mer allmäna instruktioner.

Säljer du ritningar så är det snart någon annan som säljer dina sytem och tjänar pengar.
För folk är oftast lata och betalar hellre än att meka själva.
Tycker oxo att du ska bygga och sälja systemen själv så Du tjänar pengarna.
Som jag uppfattar det så har du gjort ett stort jobb med att ta fram systemet till din XR så nu förtjänar du att tjäna pengar på det oxo.

/Stefan

Kan det vara någon idé att sälja det till någon som kan bygga egna kit kanske? Dvs nån typ av royaltie-historia?

Det går inte att sälja nåt som redan finns

SM 570 RR skrev:
Det går inte att sälja nåt som redan finns

Vem säljer ritningar/konstruktionslösningar för turbostånkor? Eller t.om. finns det nån fungerande turbostånka förutom Boost2s XR650?

Alternativt, ta upp beställningar och gör en massförsäljning när önskat antal köpare är uppnått.

420 skrev:
Säljer du ritningar så är det snart någon annan som säljer dina sytem och tjänar pengar.
För folk är oftast lata och betalar hellre än att meka själva.
Tycker oxo att du ska bygga och sälja systemen själv så Du tjänar pengarna.
Som jag uppfattar det så har du gjort ett stort jobb med att ta fram systemet till din XR så nu förtjänar du att tjäna pengar på det oxo.

/Stefan

Jag håller med.
Skruva ihop färdiga paket och "håva" in stålarna.
Måste erkänna att jag funderade lit smått på att fråga vad du skulle ha for besväret att fixa det på min XR... :hihi
MEN, jag har bestämt mig for att skruva ihop minTL, så det blir ingen XR Turbo for mig, inte än på ett tag i alla fall.

om/när de blir så får de gärna va med bilder. :)
kul o se o inte bara läsa

Jag håller med dom andra ,har du sålt en ritning så ligger den snart på DC så alla kan ladda ner.
Surt för allt jobb du lagt ner.

Sälj färdiga kit istället då blir det lite svårare för "alla" att kopiera.

Men skulle du välja att sälja ritningar så köper jag en till TTR men en gång :4skrika

Priside för full ritning med hur man gör och vad man behöver 1000-1500.

Vill ha.(bara för att smiska alla KTM:er)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...