Supermoto trimtråden!

Boost, fick du tag på någon av filmerna?

Ja... jag har flera klipp.... väntar fortfarande på en film där jag testar varvstoppet ordentligt men den ligger på ett litet band till en kamra måste diggas bara...Efter helgerna har han/jag /någon nog fixat ihop någe:D
 
Mcx hade väl inte tid ,eller möjlighet att jobba gratis och PG lade alla slantar på Paris Dakar.
 
Last edited:
Coolt ...
undrar hur körbart register man får egentligen?
(tänker på en motard)
 
Coolt ...
undrar hur körbart register man får egentligen?
(tänker på en motard)

Förvånansvärt bra register om man bygger på rätt sätt... DVS inte för liten turbo så att den tokladdar plötsligt. utan gärna en liten för stor så att den laddar mjukt. sedan gäller det att få den att spola upp så fort som möjligt.. köra utan intercooler är ju en fördel för bankörning. På en något snabbare motardbana skulle jag kört fortare med turbo än det trimm jag har nu.
Om jag bygger för högst 120hk kör jag utan ic och fullt komp 10-1 e85.
Då har man ingen förlust av orginaldraget på xr innan laddet tar över och övergången till laddat läge blir smoood, den vers skulle vara lämpligast för motardkörning. Skulle nog bli rätt snabb även på en trång bana:tummenupp

Det är nog kanon! http://www.yakahosu.com/shop/images/raptor_700_76hp.gif Kanske passar (med viss mod...) på en xt660r/x???:yoparty

Det passar rakt av endast att göra ett nytt plenium och byta ut slangar ev utan ic eller så går det att pilla dit den någonstans... Lite pullver.. ja det går nog att sänka kompet lite och ladda lite till. Eller sätta dit större turbo:D
 
Last edited:
Förvånansvärt bra register om man bygger på rätt sätt... DVS inte för liten turbo så att den tokladdar plötsligt. utan gärna en liten för stor så att den laddar mjukt. sedan gäller det att få den att spola upp så fort som möjligt.. köra utan intercooler är ju en fördel för bankörning. På en något snabbare motardbana skulle jag kört fortare med turbo än det trimm jag har nu.
Om jag bygger för högst 120hk kör jag utan ic och fullt komp 10-1 e85.
Då har man ingen förlust av orginaldraget på xr innan laddet tar över och övergången till laddat läge blir smoood, den vers skulle vara lämpligast för motardkörning. Skulle nog bli rätt snabb även på en trång bana:tummenupp

På vilket sätt försämrar intercoolern?
 
Det passar rakt av endast att göra ett nytt plenium och byta ut slangar ev utan ic eller så går det att pilla dit den någonstans... Lite pullver.. ja det går nog att sänka kompet lite och ladda lite till. Eller sätta dit större turbo:D

Såg att du skrivit om plenum i en annan tråd,men räknar man på ett annat vis när man räknar till en stånka? Har för mig att man brukar räkna på cylvol*2 när man räknar till flercyl motorer...
 
Såg att du skrivit om plenum i en annan tråd,men räknar man på ett annat vis när man räknar till en stånka? Har för mig att man brukar räkna på cylvol*2 när man räknar till flercyl motorer...

Ja man räknar på ett annat vis som jag uppfunnit:D BNT = cc på motor ggr 5till 6 = storlek på plenium:D Intercooler kan räknas in i detta.

ANG intercooler varför det kan vara bra utan är att det blir snabbare reponce på gasen, finns en viss tröghet genom cellpaketet + längre slangar blir det.

Har äntligen sölat ihop några klipp till en film... kommer fler sedan.. Tyvär la jag dom på y-tuben. Men alla filmer kommer så småningom finnas på lockners bil o mc med bättre kvalle:tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=lzSTyGIcVsM
 
Last edited:
Du Boost,har du någon aning om hur man bör gå tillväga om man vill bygga avgas till nya KTM 690? Den har ju bara ett avgasrör från toppen,några ideer?
 
Ja man räknar på ett annat vis som jag uppfunnit:D BNT = cc på motor ggr 5till 6 = storlek på plenium:D Intercooler kan räknas in i detta.

ANG intercooler varför det kan vara bra utan är att det blir snabbare reponce på gasen, finns en viss tröghet genom cellpaketet + längre slangar blir det.

Har äntligen sölat ihop några klipp till en film... kommer fler sedan.. Tyvär la jag dom på y-tuben. Men alla filmer kommer så småningom finnas på lockners bil o mc med bättre kvalle:tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=lzSTyGIcVsM

Det var manligt med grusbus och turbo ...
Pikes pike nästa?:D

Hur går det med vevpartiet?
 
Det var manligt med grusbus och turbo ...
Pikes pike nästa?:D

Hur går det med vevpartiet?

Jag går i väntans tider:D
Men jag har en reservsponsor:tummenupp
Kommer snart en film till som ni säkert har sett..Men jag ska försöka klippa till den med några osedda bilder

Du Boost,har du någon aning om hur man bör gå tillväga om man vill bygga avgas till nya KTM 690? Den har ju bara ett avgasrör från toppen,några ideer?

Har inte sett några bra bilder på motorns utblås det vore bra om du hittade någon bild på utblåset..... Jag tror att det är dubbla utblås som omedelbart går ihop till ett så effektivast är som vanligt 2st separata rör dämpare megafonsystem. eller näst bäst ,dubbla rör från toppen till avstämd längd runt 75-85cm till ett rör och vidare till megafon o dämpare. sämst orginal:gnissla
 
Last edited:
Jag går i väntans tider:D
Men jag har en reservsponsor:tummenupp
Kommer snart en film till som ni säkert har sett..Men jag ska försöka klippa till den med några osedda bilder

När beräknar du att du har fart på nya motorn?(väntar med spänning, 150++hp vore:yoparty )
För min del blir motorn oförändrad till 08:as säsong. :rolleyes:

Ja ringde och hörde mig för om titan i 30mm rundstång (grade5) idag 300kr dm skulle det kosta, men de ville helst inte sälja kortare bitar än 5dm.
Har ni några bra tips på firmor som säljer titan?
Jag behöver 2dm ...
 
När beräknar du att du har fart på nya motorn?(väntar med spänning, 150++hp vore:yoparty )
För min del blir motorn oförändrad till 08:as säsong. :rolleyes:

Ja ringde och hörde mig för om titan i 30mm rundstång (grade5) idag 300kr dm skulle det kosta, men de ville helst inte sälja kortare bitar än 5dm.
Har ni några bra tips på firmor som säljer titan?
Jag behöver 2dm ...

Det är inte så bråttom jag måste köra lamda på asfalt för att få till bestyckningen...
vad ska du ha titan till?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top