Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag tror på att få strömmarna ut nära mitten och försöka få förvirvel på luftbränsleblandningen så att det snurrar ifrån varandra ut mot höger resp vänster sida... på så vis förhindrar man krocksenarium = turbulense.
Tackar, jag skulle väldigt gärna se svar från trimmare nr2 i denna tråd, Jparacing. Hoppas att även Erland ger sin syn sen.
Tar frågan igen.
Jag undrar hur nu resonerar och gör vid portningen beträffande turbulensen i förbränningsrummet.
Och förtydligar lite. All rörelse i cylindern skapar turbulense. Alltså hur ser ni på tumble? Och/eller möjligen kanske i något fall swirl?
För han körde väl inte den i skogn