Det var inte meningen att du skulle känna dig hackad på, inte alls. Men faktum är att Quad funkar hemskt bra ihop med motard. I Venray tex är det två stora platåhopp där quadarna lätt hoppade 10 meter. Övergångarna blir inte mer skitiga i regel och crosspartierna förstörs inte. Jag har tom kört ganska många träningar ihop med dem, dvs blandat Quad och solo på samma bana samtidigt och inte ens det har ställt till med problem även om det inte kanske är att rekommendera. Tävlingar som Superbiker, hemskt många av EM deltävlingarna förr osv körs med Quad också och det har aldrig varit några problem från soloförarna vare sig i EM eller i de lägre klasserna nationellt utomlands.
Och nog fanken har du saker att säga till om. De som beslutar vet ganska väl hur stämningarna ligger i olika frågor just på grund av alla diskussioner som förs för alla att se nu för tiden. För bara 5-7 år sen hade de ingen eller hemskt liten koll på vad andra än de djupt engagerade tyckte.
Quad motard har i stort sett samma reglemente vad gäller banor som oss och de vill inte köra vare sig RR eller Rallycross heller utan naturligtvis riktig Supermotard. De har en mycket högre % av sina förare med stor internationell erfarenhet än solo och EM i SupermotardQuad vanns av en svensk i år.
Tilläggas skall att jag inte är något större fan av Quad som sådan för då hade det vettiga i min situation varit att för länge sen börja med att åka 4-hjuling. Dock jag har sett vad vi kan göra ihop och det har bara varit positivt.
I slutänden är det dock vi utövare som kommer att bestämma vilka vägar vi går så har du en bestämd uppfattning om det är det bara att stå på dig så får vi se.
Daniel