Supermoto Supermaster 7-8 oktober Ring Knutstorp

Fritt ur minnet. Av dom som inte "valde" att köra sönder sina cyklar blev det tyvärr inte så många elitförare kvar. Synd på en i övrigt så bra tävling. Innan lunch på lördagen hade förarna fått köra mer än vid ett normalt RR-SM, sen fick dom fortsätta rejsa tills söndag eftermiddag.

På lördagen avgjordes Sverigecupen.
450:
1. Gillisson
2. Kaj Karlsson
3. Ola Eifrem

Totalt:
1. Ola Eifrem
2. Gillisson
3. Dennis Eriksson

Open:
1. Peter Granath
2. Fredrik Eriksson
3. -

Totalt:
1. Daniel Jansson
2. Fredrik Eriksson
3. Engström

Supermoto Supermaster blev Gillisson hårt jagad av Grantah & Kaj.

Kanon rejs med mkt åka, olika banslingor, nytänkade med anorlunda upplägg & annat. :tummenupp
Lite bättre väder & fler deltagare (inkl. mig själv!) va det enda som saknades.
 
Last edited:
Vad menar du med köra sönder sina hojjar?

Var det ingen som kom 3,a i open?
 
Jocke W skrev:
2523237 Vad menar du med köra sönder sina hojjar?

Var det ingen som kom 3,a i open?

4:a förare & 5 hojar försvann pga tekniska problem.
Det fanns ingen 3:e förare att ta placering.
 
Barrett skrev:
2523354 4:a förare & 5 hojar försvann pga tekniska problem.
Det fanns ingen 3:e förare att ta placering.
Skulle vara intressant att veta vilka märken och modeller det var på hojarna som strulade och vad det var för tekniska problem dom hade.
 
supermoppe skrev:
2523480 Skulle vara intressant att veta vilka märken och modeller det var på hojarna som strulade och vad det var för tekniska problem dom hade.
Varför då?
 
supermoppe skrev:
2523480 Skulle vara intressant att veta vilka märken och modeller det var på hojarna som strulade och vad det var för tekniska problem dom hade.

Det va 5 olika hojmärken som gav upp av 7 som deltog. Inga märkes relaterade problem mao. Mer troligt att det skulle bero på att det är i slutet på säsongen & att många hojar börjat närma sig tid för renovering. Kan tänkas att lödagens banslinga kan vara en bidragande orsak dessutom. Mkt fullgas körning.
 
Supermoto skrev:
2523522 Varför då?
Alltid skoj med fakta angående såna saker. Var det samma märke allihop? Var det motorproblem? Förgasarproblem? Var det elfel eller helt enkelt att man glömt nyckeln hemma till tändlåset (lite ironi på "Motad_nissens" tråd :tungan). Förstår att hojarna kanke är en aningen trimmade och att det kan ha berott på detta men det är fortfarande lika spännande att få höra om problemen.
 
Supermoto skrev:
2523522 Varför då?


Orolig det bara hade varit husor så jag skulle mobba dig mer eller?? hehe

Kan ju vara bra veta vad som pajjar på bikar om man vill köpa eller förebygga ibland....
 
Glömde ju nästan det viktigaste av allt. Lasse Rostedt blev ju korad till årets rookie!!! :tummenupp
 
supermoppe skrev:
2523570 Alltid skoj med fakta angående såna saker. Var det samma märke allihop? Var det motorproblem? Förgasarproblem? Var det elfel eller helt enkelt att man glömt nyckeln hemma till tändlåset (lite ironi på "Motad_nissens" tråd :tungan). Förstår att hojarna kanke är en aningen trimmade och att det kan ha berott på detta men det är fortfarande lika spännande att få höra om problemen.
Jag är så himla allergisk mot folk som hela tiden uttalar sig om att vissa märken rasar hela tiden medans andra är felfria. Bara för att Lennartssonsn YZ rasade kungligt på SMet på Knutstorp och Ståle fått ställa in massor av rejs pga strul med sin YZ kommer inte jag påstå att "köp inga yamma för de bara rasar hela tiden". Du påstår titt som tätt att din WR är skottsäker men jag kan lätt hävda att ingen hoj är skottsäker. Du ställde frågan på ett sånt sätt att det lät (i mina öron) som du var ute och letade nån att tracka på. Sorry om det blev fel :)

Lennartsson skrev:
2523779 Orolig det bara hade varit husor så jag skulle mobba dig mer eller?? hehe

Kan ju vara bra veta vad som pajjar på bikar om man vill köpa eller förebygga ibland....
Se ovan. Apa!!

:pannkyss
 
Last edited:
Supermoto skrev:
2523983 Jag är så himla allergisk mot folk som hela tiden uttalar sig om att vissa märken rasar hela tiden medans andra är felfria.

Hehe.... Det roliga med detta är som man märkt under alla år i crossen att så fort man inte kör Japanskt så tar man åt sig av harmlös cykelmobbning..... Roligaste är nästan KTM farsor i junisklassen som blir så Oranga så dom nästan självlyser orangt... Men husa släkten i Motarden är inte långt efter...:tuttar

Barrett skrev:
2523933 Ja jag såg det :yoparty Vet du om han har utrustat den med bigbore-kit & ska köra Open eller om han ska köra moppeklassen? Den besten vill man ju inte tampas med i SM. :gnissla

Har inte pratat med han själv än men förmodar han kommer köra moppeklassen då han snackat om det hela året att gå ner i kubik. Nästan så man känner sig slagen på förhand nu. Sen ser man ju på bilden med de nya slimmade motardbootsen och nya lätta krukan. Lägg därtill det slimmade axelskyddet i rätt kulör och man darrar ju redan innan start. Undra om Lasse hittade sukkas chefs ingenjör på botten av vattenbilens tunna i sommras och förhandlade till sig fabriks prylarna där...hehe
 
Last edited:
Supermoto skrev:
2523983 Jag är så himla allergisk mot folk som hela tiden uttalar sig om att vissa märken rasar hela tiden medans andra är felfria. Bara för att Lennartssonsn YZ rasade kungligt på SMet på Knutstorp och Ståle fått ställa in massor av rejs pga strul med sin YZ kommer inte jag påstå att "köp inga yamma för de bara rasar hela tiden". Du påstår titt som tätt att din WR är skottsäker men jag kan lätt hävda att ingen hoj är skottsäker. Du ställde frågan på ett sånt sätt att det lät (i mina öron) som du var ute och letade nån att tracka på. Sorry om det blev fel :)
Ojoj vilka reaktioner. Var inte meningen att trampa på någon öm tå. Jag är absolut inte den typen som söker konflikter även fast mitt inlägg verkade så... när jag kommer till er bana och kör nästa år så förstår du när du träffar mig i "verkligheten". Men det blev ju iaf. något positivt av det hela... du fick skriva av dig lite agretioner mot mig (kanske fler som tycker samma som dig :confused:) samt att jag fick mig en läxa att kanske skriva lite annorlunda på forumet i framtiden. :) :tummenupp Har vid ett flertal tillfällen skrivit att Yamman har svag låda. Vet flera på senaste tiden som haft strul med sina växellådor och det är ingenting jag hemlighåller (detta har jag inte skivit tidigare men skriver det nu). Har dessutom skrivigt att JAG tycker 525an är likvärdig men att valet föll på yamman. Det enda jag ville med mitt inlägg som kanske lätt feltolkas (uppenbarligen) var som sagt fakta så jag kan bilda mig en egen och korrekt uppfattning av olika hojar.

Är vi sams nu? :)
 
Lennartsson skrev:
2524257



Har inte pratat med han själv än men förmodar han kommer köra moppeklassen då han snackat om det hela året att gå ner i kubik. Nästan så man känner sig slagen på förhand nu. Sen ser man ju på bilden med de nya slimmade motardbootsen och nya lätta krukan. Lägg därtill det slimmade axelskyddet i rätt kulör och man darrar ju redan innan start. Undra om Lasse hittade sukkas chefs ingenjör på botten av vattenbilens tunna i sommras och förhandlade till sig fabriks prylarna där...hehe

Ja, ni kan gott våndas ett tag till, he he. Sticker till England nu i morgon och handlar lite prylar.

Så när jag kommer hem förväntar jag mig att det spekuleras hej vilt. Så kommer lite hemliga bilder kanske att släppas då. :arsele

C ya folks. :yoparty
 
RaceMe skrev:
2524743 Ja, ni kan gott våndas ett tag till, he he. Sticker till England nu i morgon och handlar lite prylar.

Så när jag kommer hem förväntar jag mig att det spekuleras hej vilt. Så kommer lite hemliga bilder kanske att släppas då. :arsele

C ya folks. :yoparty
jag vet jag vet:hojharley
 
supermoppe skrev:
2523570 Var det elfel eller helt enkelt att man glömt nyckeln hemma till tändlåset (lite ironi på "Motad_nissens" tråd :tungan).
Se upp på banorna nästa år, du är nu inställd i min målsökningsradar :kulspruta

Dock så tycker jag det är larv att snacka om vilka hojjar som pajjade och inte om man såg till banan, det var en häftig bansträckning på lördagen men liknade alldeles för mycket ''en dag på strippen'' för motorerna då speciellt yamman som körde som man hörde toppa ur alldeles för tidigt på rakan med den för täta lådan
 
Motard nissen skrev:
2524873 Se upp på banorna nästa år, du är nu inställd i min målsökningsradar :kulspruta

Dock så tycker jag det är larv att snacka om vilka hojjar som pajjade och inte om man såg till banan, det var en häftig bansträckning på lördagen men liknade alldeles för mycket ''en dag på strippen'' för motorerna då speciellt yamman som körde som man hörde toppa ur alldeles för tidigt på rakan med den för täta lådan


Alltså, förlåt att jag lägger mig i era "jag har världens bästa hoj snack", men om det var min "Yamma" du menade så vettefan:confused:
För det första är den helt original = inte asmycket effekt.
Och så är den 4 växlad = inte tät låda
==== det var ju knappt den orkade varva ur med 15-41 drevning.
Men sluta tjafsa om vilken som är bäst, bättre vi rejsar och har kul ju:)

Gillisson #147
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top