Supermoto på Åland 20-21 sept

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad jag har hört så tror folk att det här lägret inriktar sig till tävlingsåkare, och så har det varken varit eller är. Tråkigt som sagt.

Exaktemundo! Det är meningen att ALLA ska känna sig hemma. Den som vill träna seriöst får göra det och den som vill käka korv och "terapi-puttra" runt banan, kan göra som jag :) Enda pysslet är kraschpuckar och en del najning, men sånt gäller alla och mycket brukar gå att fixa till på plats.

Det finns bara ett hårt krav och det är att var man ska slänga på en skopa vatten i bastun, så vi slipper frysa :D :fyllisar
 

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Jag tycker också det är skittrist med dessa massavhopp i sista sekund! Nu är vi ju i ett läge där ett enda avhopp till kan stjälpa hela helgen. Är det schyst mot oss som betalat, bokat och planerat för en kanonhelg på Åland?

Jag tycker vi måste vara schysta mot varandra och inte minst mot Tom som håller ihop allting med bokning och betalning!

Även fast det inte är så kul så är det kanske rimligt att införa en anmälningsavgift; man anmäler sig genom att betala helt enkelt. Kanske inte hela summan men en del iaf för att täcka några sena avhopp. Hoppar man av så får man inte tillbaka anmälningsavgiften. Då kanske man slipper de som anmäler sig bara "utifall att".

Vi som åker får jobba hårt på att försöka få med oss så många polare som det bara går. Har de ingen egen hoj som passar så kan man väl dela på en hoj?

Hoppas verkligen att det löser sig så att vi får ihop tillräckligt med folk!


Jag tycker det här liknar skit! :mad:

Allvarligt. Tom påpekar gång efter gång att pengarna måste in för att kunna boka banan (eftersom det faktiskt är andra rutiner numera) och de som har anmält sig kan inte betala i tid eller ens säga till att de inte kan eller vill åka med förrän NU?!? Ni borde f-n skämmas.

Det är bara två veckor kvar, sista betaldag var för en vecka sedan och Tom får tjata och de som betalat och bokat båtresa sitter helt i händerna på de klantskallar som verkar skita i konsekvenserna?!?

Är det för att det bara drabbar andra eller vad?!? :va

Vad har hänt? Det här är inte snyggt. Visst, anmälan är inte bindande, det ska vara kul och allt man kan komma med som argument, men va f-n... lite framförhållning måste vi ha för att det här ska fungera, annars kommer det inte bli fler Ålandskollon med fri körning och röj.

Skärp er för tusan.

/ Veronica (som hoppas resan blir av för er som betalat redan)
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
1. BET - Tom Johans (TomK) - 073-0351738
2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
6. Stefan Ljungberg (Stoffy)
7. Johan Lennartsson
11. BET - yOOn
12. Sir:C
13. BET - Fredrik Ramström
14. BET - Mattias Svensson
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
20. BET - Charles Andersson
21. BET På INGÅNG - Lasse Henriksson
22. Erik Ryttervik
23. Motard Jimmy
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
29. BET - Thomas Söderberg (Vaporize)
30. LG Lundmark (har väntat på detta nummer?
31. husaharry
34. Matti
35. The_wanderer (med viss reservation)
39. BET PÅ INGÅNG - Lasse (äntligen en anledning att vilja åka till Åland.)
40. Tobbe (med sin okörda SMR)
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. Barrett
44. BET - supermoppe
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
1. BET - Tom Johans (TomK) - 073-0351738
2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
6. Stefan Ljungberg (Stoffy)
7. Johan Lennartsson
11. BET - yOOn
12. BET - Sir:C
13. BET - Fredrik Ramström
14. BET - Mattias Svensson
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
20. BET - Charles Andersson
21. BET - Lasse Henriksson
22. Erik Ryttervik
23. Motard Jimmy
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
29. BET - Thomas Söderberg (Vaporize)
30. LG Lundmark (har väntat på detta nummer?
31. husaharry
34. Matti
35. The_wanderer (med viss reservation)
39. BET - Lasse (äntligen en anledning att vilja åka till Åland.)
40. Tobbe (med sin okörda SMR)
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. BET - Barrett
44. BET - supermoppe
 
Last edited:

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Kom Igen Nu Krabbar O Tjejjer!!

Seså, betala till farbror Thom nu så vi kan åka! Finns ju en hel massa sköj folk på listan som vi vill ha med. Hmm, jag tror att Marcus skrivit upp sig de senaste 5-6 gångerna men inte kommit med hittills. Dax att komma o visa upp italienska hingsten! Dessutom vill jag ju provköra lite på den.
//L
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Vad räknar folket att de går åt ekonomiskt under helgen?

mat? soppa? däck? olja? hur många körtimmar blir det ungefär?

vad går färjan på ToR?
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vad räknar folket att de går åt ekonomiskt under helgen?

mat? soppa? däck? olja? hur många körtimmar blir det ungefär?

vad går färjan på ToR?

Ja o kerttu gjorde av med 1200kr var på soppa, mat o färja när vi var där för ett par veckor sedan. För o bryta upp det lite så är det

* ca 65 mil x2 i bensinpengar till bilen (grovt räknat 700kr/pers)
* 360 kr för bil + släp o 2 pers på färjan fram o tebax.
* Bensin till hojen 200kr
* Mat 200kr

ca: 700+180+200+200= 1280 kr

Hojtimmar, så mycket du orkar...
Däck, vi hade med oss massor men körde inte slut på ens en uppsättning.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ja o kerttu gjorde av med 1200kr var på soppa, mat o färja när vi var där för ett par veckor sedan. För o bryta upp det lite så är det

* ca 65 mil x2 i bensinpengar till bilen (grovt räknat 700kr/pers)
* 360 kr för bil + släp o 2 pers på färjan fram o tebax.
* Bensin till hojen 200kr
* Mat 200kr

ca: 700+180+200+200= 1280 kr

Hojtimmar, så mycket du orkar...
Däck, vi hade med oss massor men körde inte slut på ens en uppsättning.



inte så farligt ändå...

jag är sjukt sugen. ska bara försöka lösa en hoj.......
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
1. BET - Tom Johans (TomK) - 073-0351738
2. marcus56
4. BET - SvenneC
5. BET - Schang
11. BET - yOOn
12. BET - Sir:C
13. BET - Fredrik Ramström
14. BET - Mattias Svensson
15. Dennis Andresson
16. BET - issi
17. BET - Mindraper
18. BET - Frefeh
19. BET - MSvensson
20. BET - Charles Andersson
21. BET - Lasse Henriksson
22. Erik Ryttervik
23. Motard Jimmy
25. Classe Sämsgård
26. Kolle/Niklas Amnell
28. BET - Robert Landås
29. BET - Thomas Söderberg (Vaporize)
30. LG Lundmark (har väntat på detta nummer?
31. husaharry
34. Matti
35. The_wanderer (med viss reservation)
39. BET - Lasse (äntligen en anledning att vilja åka till Åland.)
40. Tobbe (med sin okörda SMR)
41. Fjod0r
42. Micke Burman
43. BET - Barrett
44. BET - supermoppe

Jag har sänt ut pm till alla på listan om ej betalat ännu, men bara fått ett par svar. Så som det ser ut idag fre kl 14, så saknas det ca 5000 för att kunna lägga depositionsavgiften. Om alla kvarvarande betalar in, så löser det sig, men det är då precis på gränsen.

Vad man kan göra om inga fler vill åka är t.ex.:

1. Förhandla om kraftig rabatt - de får in de pengar vi kan erbjuda eller så blir det inget av. Försöka duger, men förhoppningen är inte stor...

2. De som ska åka får lägga till vad som saknas, men det ändrar ju premisserna en del och fördyrar det hela. Taskigt mot de som ändå vill åka, anser jag.

3. Vi förhalar depositionen och alla som kör förbinder sig att skramla ihop till den om det kraschas så att banägarna vill ha ersättning (så som hände i våras). Men det gör att jag kan hamna i ett knepigt läge om det inte kommer in pengar och får ersätta stora delar ur egen ficka.

4. Vinna jävligt mycket på Lotto så jag kan bjussa alla på resa och en extra öl. Men med mitt "track record" så ser det inte lovande ut.

Det är nu exakt en vecka till jag hade tänkt mig stå i bilkön till färjan och hoppet är det sista som försvinner.
 

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Om jag har räknat rätt så skulle vi som redan har betalat, behöva slanta in ca 300 kr till för att få ihop till depositionen.
Stämmer det Tom?

300 kronor extra delat med åktimmar blir väl en tjuga per timme..
Helt ok för mig iallafall..

Kom igen nu, snart är det vinter och då sitter ni och ångrar er för att ni inte var på Åland. :arsele

Om lägret inte blir av så kan det ju bli så att Tom tröttnar på att ordna Ålandskörningar och det vore verkligen tråkigt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om jag har räknat rätt så skulle vi som redan har betalat, behöva slanta in ca 300 kr till för att få ihop till depositionen.
Stämmer det Tom?

Jo, det stämmer och då ligger jag en hundring plus. Men det är ett beslut som i så fall måste fattas och accepteras av samtliga - ingen får ju känna sig tvingad.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har kanske lyckats lura med en ny kille som inte är med på listan. Han skulle bara få klartecken från regeringen. Besked kommer ikväll.
Löser ju inte dilemmat tyvärr, men iaf en bit på vägen.

Matti hade show på söndag så han uteblir sannolikt btw.
 

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Vad man kan göra om inga fler vill åka är t.ex.:

1. Förhandla om kraftig rabatt - de får in de pengar vi kan erbjuda eller så blir det inget av. Försöka duger, men förhoppningen är inte stor...

2. De som ska åka får lägga till vad som saknas, men det ändrar ju premisserna en del och fördyrar det hela. Taskigt mot de som ändå vill åka, anser jag.

3. Vi förhalar depositionen och alla som kör förbinder sig att skramla ihop till den om det kraschas så att banägarna vill ha ersättning (så som hände i våras). Men det gör att jag kan hamna i ett knepigt läge om det inte kommer in pengar och får ersätta stora delar ur egen ficka.

4. Vinna jävligt mycket på Lotto så jag kan bjussa alla på resa och en extra öl. Men med mitt "track record" så ser det inte lovande ut.

Det är nu exakt en vecka till jag hade tänkt mig stå i bilkön till färjan och hoppet är det sista som försvinner.

Jag röstar i första hand för alternativ 2! En 300-ing till kan jag gladeligen pröjsa, det är fortfarande ruskigt billigt för så mycket kul!

Som plan B röstar jag för en variant av 3:an: den som kraschar och skadar asfalten får helt enkelt pröjsa. "You brake it, you buy it" är väl en rätt vettig princip? Så länge alla är medvetna om vad som gäller.

Och kraschar man och skadar asfalten och tycker det är dyrt att betala så får man väl se till att någon annan går i backen också (SvenneC kan visa olika tekniker på det...;) ), så att man kan dela på kostnaden... :D
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Jag puttar ju helst bara omkull tjejer och då gärna på en raksträcka... :rolleyes: ...Men jag kan göra ett undantag från tjej-regeln för din skull, Schang! :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Som plan B röstar jag för en variant av 3:an: den som kraschar och skadar asfalten får helt enkelt pröjsa. "You brake it, you buy it" är väl en rätt vettig princip? Så länge alla är medvetna om vad som gäller.

Äh. Då måste man u fega eftersom man inte har råd att ta kostnaden själv. Det finns ju inte ens med på kartan över kul.

Bättre alternativ är väl då att vi betalar depostionen till Tom i förväg. Han sitter på pengarna, blir det skador tar klubben dom, om inte får vi dom tillbaks.
 

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Äh. Då måste man u fega eftersom man inte har råd att ta kostnaden själv. Det finns ju inte ens med på kartan över kul.

Bättre alternativ är väl då att vi betalar depostionen till Tom i förväg. Han sitter på pengarna, blir det skador tar klubben dom, om inte får vi dom tillbaks.

Ok, kanske inte bästa lösningen... :rolleyes: Men hellre safe-a lite än att inte köra alls.

Bäst är väl att alla betalar in till depositionen. Är alla med på att pröjsa 300kr till?
 
Last edited:

Mikey 282

Nu dokumenterat galen
Gick med
2 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Crf 450 R Super Moto 05 CRF 450 R Cross 04 XT 600 E 03 XT 660 R 09
Kommer ni väg eller? Hur som helst en annan jobbar ju men om nån behöver däck så pm:a mig. bla så har jag ett nytt Metzeler Racetech Drift K1 (soft)bakdäck 1700:-. Sen finns det lite blandat begagnade Michelin!!!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ser inte så jäkla ljust ut. En stor del av de som vill åka, har inte berättat om de tycker det är OK att ha 300 med som reserv för deposition eller inte. Dessutom är de insamlade slantarna bara med nöd och näppe så att det räcker (tror bankavgiften t.o.m. gör att det blir ett minus i balansräkningen) - jag har ingen täckning för nerlagd tid och telefonsamtal och allt annat pyssel.
 

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen
Ser inte så jäkla ljust ut. En stor del av de som vill åka, har inte berättat om de tycker det är OK att ha 300 med som reserv för deposition eller inte. Dessutom är de insamlade slantarna bara med nöd och näppe så att det räcker (tror bankavgiften t.o.m. gör att det blir ett minus i balansräkningen) - jag har ingen täckning för nerlagd tid och telefonsamtal och allt annat pyssel.


Det är ok för mig....
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top