Supermoto/Offroad Nordkusten

SlirDavid

Xena the warrior princess
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Guldstaden
Hoj
Hånet 900, Yosemite Cruiser
Fan nu blev jag sugen också om det är bra väder.
Jag skulle aldrig ha åkt ut till klutmarksbanan. Det var det som satte igång det.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
hörru du olof:
Är bara lite nyfiken hur det går för dig i USA.
är det lika fränt som du väntat dig?

Vi har mest koert offroad hittills och det aer helt klart lite annorlunda. Forra helgen koerde vi en "trail", typ ett endurospor som aer foer hela familjen. ATV och MX, det var grymt fraent, vi borde starta ett sodant uppe hos oss!

Naer man har varit haer kaenns det ganska hopploest att vara miljoemedveten i Sverige. Haer har de inte ens byggt shoppingomroden utan man moste ta bilen till allt. Vaeldigt fo bussar gar och metron gar inte till nog monga staellen. Dessutom aer alla bilar gigantiska haer.

Bensin och grejjer haer e dock sjukt billiga och det finns mycke mer pengar haer aenn i Sverige.

Folket aer dock vaeldigt vaenliga, speciellt de som tagit reda po vem man aer. Jantelagen ser man inte saerskilt mycket av haer.

All in all vill jag nog inte bo kvar haer. Sverige aer ett jaekligt bra land att bo i. Att komma hit nogon gong per ar aer dock ingen dum ide :)

Po sondag kommer jag koera ett rejs haer, men jag har lanat en hoj som jag inte for vurpa och som aer helt standard inkl daecken so nogra stora forhoppningar har jag inte ;)
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Vi har mest koert offroad hittills och det aer helt klart lite annorlunda. Forra helgen koerde vi en "trail", typ ett endurospor som aer foer hela familjen. ATV och MX, det var grymt fraent, vi borde starta ett sodant uppe hos oss!

Naer man har varit haer kaenns det ganska hopploest att vara miljoemedveten i Sverige. Haer har de inte ens byggt shoppingomroden utan man moste ta bilen till allt. Vaeldigt fo bussar gar och metron gar inte till nog monga staellen. Dessutom aer alla bilar gigantiska haer.

Bensin och grejjer haer e dock sjukt billiga och det finns mycke mer pengar haer aenn i Sverige.

Folket aer dock vaeldigt vaenliga, speciellt de som tagit reda po vem man aer. Jantelagen ser man inte saerskilt mycket av haer.

All in all vill jag nog inte bo kvar haer. Sverige aer ett jaekligt bra land att bo i. Att komma hit nogon gong per ar aer dock ingen dum ide :)

Po sondag kommer jag koera ett rejs haer, men jag har lanat en hoj som jag inte for vurpa och som aer helt standard inkl daecken so nogra stora forhoppningar har jag inte ;)

Vill du åka enduro så finns det ett spår precis brevid gocart banan i piteå :tummenupp

Hur är det att träffa alla åkare? fått några nya heta tips?

MVH Johan
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vill du åka enduro så finns det ett spår precis brevid gocart banan i piteå :tummenupp

Hur är det att träffa alla åkare? fått några nya heta tips?

MVH Johan

Haha ja jag har tvo st egna endurobanor hemma ockso ;D

Det aer vaeldigt mycke amatoerer haer, vilket aer kul, for de e do det finns mojlighet foer sporterna att vaexa :) Har inte traeffat po nogot proffs aenn, kanske goer det till helgen! Men alla verkar vara vaenliga och hjaelpsamma :tummenupp

Hoppas vi kan vaexa till oss uppe i norrland ockso! :tummenupp
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös


Hoppas vi kan vaexa till oss uppe i norrland ockso! :tummenupp

Fightern ska säljas och motard ska inhandlas.
Har alltid var sugen på motard men när jag var på h-holmen när ni var där så stod de klart. men jag vet inte vad och när de blir.
lutar åt ktm 660.

låter ju bra att det är kul där. när skulle du komma hem?
är ju som sugen på att se lite idiot körning:yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fightern ska säljas och motard ska inhandlas.
Har alltid var sugen på motard men när jag var på h-holmen när ni var där så stod de klart. men jag vet inte vad och när de blir.
lutar åt ktm 660.

låter ju bra att det är kul där. när skulle du komma hem?
är ju som sugen på att se lite idiot körning:yoparty

Det loter som om du goer ett vettigt beslut :D

KTM 660 aer helt okay att boerja po! :tummenupp Har du inte hunnit koepa hoj innan jag kommer hem borde du prova min dock ;)

Jag kommer hem po Onsdag! Hoppas det aer vaeder att traena lite po Loerdag! Ska fixa till min Honda en hel del ockso.

De har tryckt upp en poster foer min skola po soendagen:
http://img.photobucket.com/albums/v640/lumpy790/scan0001-1.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Vilken tid på lördag kör du?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Allright. Då är man tyvärr i stockholm, men det kommer väl fler lördagar antar jag. Om inte snön hinner komma hehe....
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Det loter som om du goer ett vettigt beslut :D

KTM 660 aer helt okay att boerja po! :tummenupp Har du inte hunnit koepa hoj innan jag kommer hem borde du prova min dock ;)

Jag kommer hem po Onsdag! Hoppas det aer vaeder att traena lite po Loerdag! Ska fixa till min Honda en hel del ockso.

De har tryckt upp en poster foer min skola po soendagen:
http://img.photobucket.com/albums/v640/lumpy790/scan0001-1.jpg

Jasså du tycker de?
härligt, jag kommer.
blir kul att höra lite om USA också.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kommer du/ni i morrn nu då? om det inte regnar vill säga.
enligt smhi så ska det inte regna.

//Niklas

Vi her oss upp kl 8 imorrn å ser hur läget ser ut, regnar det inte så kommer vi :tummenupp

Vi tänkte köra lite cross sen mot aftonen också :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top