Supermoto of Nations i Pleven, Bulgarien 12/10

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
En liiiiten feeler......

Någon som funderat på att ta sig ner till Pleven och kolla lag-VM ? En tripp som Italienturen förra året vore inte helt fel.

Finns dock två aber, Superbiker i Mettet ligger helgen efter och Ryan flyger inte till Bulgarien så........

.

hur ser det svenska laget ut???????????

ny klippta och rätt så fina.. förutom en av dom då kanske... ola e, jörgen huvell och martin lind.. christian skullle iigentligen kört och martin var /är reserv men han bröt ju foten under finalen.

Jag tror fortfarande Christian är inställd på att köra

Eftersom det är nästan 1½ månad till VM så lär nog Christian köra. Men det avgör ju han själv såklart.

Och jag + frugan ska garanterat åka dit !!

Hur tar ni er dit har ni tänkt ? Jag och Barrett hade en 2 minuterskonversation om detta i Östhammar som inte ledde till något konkret så.....

.

jag med fru kollade upp resor ditt ner oxå.. ( hon är rese säljare )fick fram något flyg för ca 1700kr till sofia. sen blir det ju bil eller dyligt därifrån.

Eftersom det är nästan 1½ månad till VM så lär nog Christian köra. Men det avgör ju han själv såklart.

med tanke på att det var snart 4 månader sen lennart bröt sig och inte kört en meter sedan dess så kan väl allt hända.

ialf skönt att han själv får avgöra det:)

Last edited:
Hur bor ni? Hitta flyg är inte svårt, men billigt hotell verkar värre..?

jag med fru kollade upp resor ditt ner oxå.. ( hon är rese säljare )fick fram något flyg för ca 1700kr till sofia. sen blir det ju bil eller dyligt därifrån.
Jo, det var nåt sånt jag landade på då jag letade lite som hastigast också. MEN, det var ett brutallångt stopp i München på vägen dit, typ 4-5 timmar eller nåt.

Hur såg det gumman din hittade ut ?

.

Hur bor ni? Hitta flyg är inte svårt, men billigt hotell verkar värre..?
Mjaa, så farligt behöver det inte bli. Har hittat allt från €45-55 en bit från stan till €70 mitt i stan för ett dubbelrum. Kan man ta att man bor en bit utanför så är ju 250kr natten inte så farligt. Gäller att kolla karta bara - så det inte ligger åt pipsvängen menar jag.

Detta tarvar rejäl grundforskning tror jag nog.

.

Jo, det var nåt sånt jag landade på då jag letade lite som hastigast också. MEN, det var ett brutallångt stopp i München på vägen dit, typ 4-5 timmar eller nåt.

Hur såg det gumman din hittade ut ?

.

något liknande, som det ser ut nu så hoppar jag nog över den här resan tyvär

ny klippta och rätt så fina.. förutom en av dom då kanske... ola e, jörgen huvell och martin lind.. christian skullle iigentligen kört och martin var /är reserv men han bröt ju foten under finalen.

Allvarligt..

Men skulle christian köra istället för martin. Varför????

Speciellt nu när han e eller har varit skadad.

Visst christian körde jättebra på lagvm förra året. Men det går ju inte att leva på gamla meriter.
O Martin tycker jag har kört helt grymt iår.
Sedan har ju christian varit är skadad.
Medan Martin varit o tävlat i USA. Lagledarn VAKNA.

Martin kanske kan hjälpa till i spanien nästa år..

Lycka till

Perre

Nu har teamen släppts www.supermotos1.com

Fransoserna har inte med bröderna eller VdB? Även tyskarna saknar Hiemer.

Vad ska nu stoppa Italienarna? :va

Tummen upp till Finnarna som ställer upp med 2 lag (Sr + Jr) :tummenupp

Nu har teamen släppts www.supermotos1.com

Fransoserna har inte med bröderna eller VdB? Även tyskarna saknar Hiemer.

Vad ska nu stoppa Italienarna? :va

Tummen upp till Finnarna som ställer upp med 2 lag (Sr + Jr) :tummenupp

Exakt så tänkte jag oxå :tummenupp

Mkt märkligt dock att finnarnas ÖVERLÄGSET snabbaste förare kör i jr-laget och inte i "riktiga" laget.

Tankar om GB...
Winstanley har ju gått från klarhet till klarhet under året medans Iddo varit skadad mestadels och vem är tredje killen? Aldrig hört talas om.

Övriga tankar...
Var är de övriga topplagen, de som slutade 6a / 7a förra året och som skulle ha startnummer 16-18 och 19-21 ?

Var är italienska och franska juniorlagen? Dat känns som om den listan är långt ifrån klar...

En annan lite rolig reflektion är att Winstanley och Higgs tänker köra MX1 och MX2 :3freak Undrar fall nån härligt inavlad forskare där på ön kommit fram till att man tjänar på det ? Jag för min del tror att ni kommer att få se phett pheta slajds med en sån sättning i alla fall.

.

Mkt märkligt dock att finnarnas ÖVERLÄGSET snabbaste förare kör i jr-laget och inte i "riktiga" laget.

Tankar om GB...
Winstanley har ju gått från klarhet till klarhet under året medans Iddo varit skadad mestadels och vem är tredje killen? Aldrig hört talas om.

Övriga tankar...
Var är de övriga topplagen, de som slutade 6a / 7a förra året och som skulle ha startnummer 16-18 och 19-21 ?

Var är italienska och franska juniorlagen? Dat känns som om den listan är långt ifrån klar...

Finnarna gör väl det för att dom kan? Kan ju inte sätta "gubbarna" i Jr laget för att dom är långsamare. Hade dom bara skickat ett lag tror jag det hade varit Hermunen, Klem och Ville som fått åka.

6 va schweiz och italien jr.

Det tråkigaste av allt tycker jag nästan är att Sverige inte ens har killar att sätta ihop ett eget Jr lag om vi ens ville.

Succe´ 2008

Tjena!

I år kommer Sweden göra sitt bästa Lag-VM nånsin.
Ola.A Har tagit ut ett helt perfekt lag till årets VM-bana i mina ögon.

Alla hopp och rytmsektioner asfalterade, det kommer kräva sin säkerhet och hopprutin, för att inte fega och köra orytmiskt.

Vilka ska göra det ?
Eifrem med 3SM i MX (125cc) + 6a i en svensk VM-delt (500cc).
Huvell Med flest MX-silver i Sverige
Nilsson med grym MX-rutin .

Sen med kombinationen att va grymt snabba på asfalten så kan inte det bli annat än succe´ !

:yoparty
Crille (Eifrems mek/Teamchäffer)

Film från S1 1a heatet där ola nästa klipper huvet på Volz, och vinner heatet.
Kolla Olas omkörning av Hermann i slutet gruset.
Heat 1 S2 Hermunnen vinner.
Och Superfinalen som Ola nr12 ligger 2a i rygg på Hermunen, men får lite strul och slutar 4a
http://de.youtube.com/watch?v=sInbOZzWSlA

Bifogat

• 20080907_1232.jpg
    20080907_1232.jpg
    110.6 KB · Visningar: 137
  • 20080907_1069.jpg
    20080907_1069.jpg
    73.9 KB · Visningar: 77
Last edited:
Är det ingen stor hoj med i år? Förra året så räckte inte dom små 500cc till. Kommer dom att göra det i år? Är alla uttagna förare bundna till sitt resp märke så dom inte får köra annan hoj än sin egen? Synd om det inte finns tillräckligt med power i motorerna och tappa placeringar pga detta.

Våra förare är det inget fel på. Dom tre plus Lind är i en egen klass. Nästa år är det flera som vill vara med i uttagningen. Konkurrensen hårdnar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph